Grieken.....
#13
@ Leandros: Wij gingen vele jaren na mekaar telkenmale op vakantie naar Kroatië, toen nog Joegoslavië. We gingen daar graag, maar maakten wel af en toe mee dat we bedot werden in restaurants. Er waren Kroatische prijzen naast de toeristenprijzen. Van enig rookverbod was er toen zelfs nog geen sprake. Ook ondervonden we er dikwijls een onvriendelijke norsheid, nog een restant van de toenmalige oostblokmentaliteit. Jammer, want we bleven het een prachtig land vinden. Einde jaren '80 hebben we er zelfs meegemaakt dat we gevolgd werden door een 'informant' (je weet wel een volgeling van Josip Broz...) omdat we er in een klein dorpje contact bleven houden met kennissen die katholiek gelovig waren en niet Tito-gezind. Stapten we op een bus, dan stapte die informant ook op. Gingen we op een terrasje iets drinken, die informant kwam daar ook zitten. Kwamen we een winkel buiten, dan ging de informant binnen om vragen te stellen. Op de duur kreeg ik zelfs een verkeersboete voor het negeren van een verkeersbord... dat er niet stond. En ze deden alsof ze geen Duits, Engels of Frans verstonden. En ik dan in mijn beste basis Servo-Kroatisch toch iets willen uitleggen, zonder dat ze moeite deden om mij te begrijpen. Leuk, hoor.
Toen in 1991 de oorlog uitbrak (we waren daar ter plaatse toen er schermutselingen begonnen), werd het onze laatste keer in dat land. Zo moesten we uitkijken naar een andere bestemming. En dat werd toevallig Griekenland. Wat ons verbaasde was de veel betere mentaliteit en vooral eerlijkheid in Griekenland. Dit viel ons echt op. En dus bleven we telkens teruggaan naar Griekenland. In vergelijking met het oude Joegoslavië was Griekenland een openbaring voor ons!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Berichten in deze discussie
Grieken..... - door Choreftis - 29 January 2012, 10:54
RE: Grieken..... - door jjohn - 29 January 2012, 11:11
RE: Grieken..... - door Maria - 29 January 2012, 12:01
RE: Grieken..... - door Choreftis - 29 January 2012, 12:30
RE: Grieken..... - door Roosmarijn - 29 January 2012, 12:28
RE: Grieken..... - door Maria - 29 January 2012, 14:22
RE: Grieken..... - door Tzimis Bazoukas - 29 January 2012, 19:59
RE: Grieken..... - door Choreftis - 29 January 2012, 20:28
RE: Grieken..... - door Beems - 29 January 2012, 21:29
RE: Grieken..... - door Arthur - 29 January 2012, 21:16
RE: Grieken..... - door vlagreco - 29 January 2012, 22:41
RE: Grieken..... - door Leandros - 02 February 2012, 20:13
RE: Grieken..... - door vlagreco - 02 February 2012, 20:56

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)