Uitwringen
#12
(29 August 2012, 15:11)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk bij het aanschaffen van grote stukken ook eens aan Chris van dit forum, die 2x per jaar via Patras en Piraeus naar Kreta gaat met een bestelbus. Hij heeft ons prima geholpen met het vervoer van 2 speciale matrassen die in Griekenland waarschijnlijk niet eens te koop zijn. Zelfs toen het bij het overladen in Piraeus mis dreigde te gaan heeft hij alles op alles gezet om het in orde te brengen. En de prijs voor het transport NL-Piraeus was heel redelijk.
Doen!!

Denk bij aanschaf van grote stukken ook eens aan de Grieken op ons eiland.
Wij hebben onze boxspring aangeschaft bij Oikos en tot volle tevredenheid, prima Duitse kwaliteit en misschien wat duurder maar zeg niet dat het niet te krijgen is. Je kunt wel van alles uit Nederland meeslepen of laten bezorgen. Alles wat uit Nederland komt is niet zaligmakend.

(29 August 2012, 19:08)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Erwin: niet helemaal met je eens. Wel dat de reuzen de kleintjes hebben weggevaagd; maar ook de reuzen concurreren onderling. Dat merk ik als ik in NL de prijzen van bv. een huismerk mineraalwater vergelijk. Dat houdt elkaar nauw in de gaten en scheelt hooguit 10 cent. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in NL dicht bij een aantal verschillende grote supermarkten woon en alle reclames via internet bekijk. Kom ik langs de AH dan koop ik wat daar in de reclame is en kom ik langs de Plus dan koop ik daar. Dat is dus op de eilanden niet he. De Carrefour - toch op 3 kwartier rijden van hier - is hier bijna failliet gegaan omdat de prijzen veel te hoog waren en de mensen dus naar de Lidl gingen - die ligt een kwartiertje rijden verderop. Nu is er een nieuwe, de Cash & Carry, tussen de Carrefour en de Lidl in, die bepaalde zaken heeft die de Lidl niet heeft (goede goedkope Griekse witte wijn en Belgisch bier!). De Proton en de Xatzikostas, van oudsher de "Griekse" supermarkten hier, hebben het heel zwaar en moeten het inderdaad hebben van speciale goede producten die je nergens anders vindt.

Els@, vergeet niet dat Xatzikostas in Karlovasi en Proton o.a. in Ormos in de goede tijden enorm hun zakken hebben gevuld. Zij bezitten enorm véél onroerend goed en waren met hun eigen negotie niet tevreden. Proton (Baiganos) heeft met zijn familie bijna alle belangrijke zaken in handen o.a. twee supermarkten, een dertigtal appartementen, bakkerij, restaurant en auto-scooterverhuur, hij heeft onlangs nog een oude fabriek in Ormos opgekocht met het oog op de komende uitbreiding van de haven van Ormos.
Xatzikostas idem dito; bezat met zijn familie buiten verschillende supermarkten vele zaken op Samos o.a. de bouwmarkt, sanitairzaak en de electronicazaak Expert in Karlovasie. De laatste drie zaken hebben ze onlangs noodgedwongen moeten verkopen toen er een belastingcontrole plaats had gevonden! Zij waren ook diegenen die de Aldi kost wat kost geweerd hebben met hun komst naar Karlovasi...ja dank je de stoep! Zij hadden altijd een machtspositie maar nu de teugels aangehaald worden is het uit met die zakkenvullerij ten koste van...in de eerste plaats de plaatselijke bevolking.
Wat dat betreft hebben je gelijk ze hebben het NU moeilijk maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt met hun monopolie.

Wat de prijzen betreft: alles wat "vreemd" is wordt minstens 300% duurder geprijst en het zijn meestal de "americanos" die daarom vragen. De Grieken zijn niet geintresseerd in roomboter, zoetzure uitjes, pindakaas, zuurkool en noem maar op.
Sinds de komst van de Lidl doen de Grieken daar massaal hun inkopen, zelfs de restauranthouders.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Berichten in deze discussie
Uitwringen - door Fyfika - 29 August 2012, 09:05
RE: Uitwringen - door Maria - 29 August 2012, 13:39
RE: Uitwringen - door ElsR - 29 August 2012, 15:11
RE: Uitwringen - door Wick - 30 August 2012, 09:10
RE: Uitwringen - door Maria - 29 August 2012, 15:18
RE: Uitwringen - door ElsR - 29 August 2012, 15:26
RE: Uitwringen - door Erwin - 29 August 2012, 16:57
RE: Uitwringen - door ElsR - 29 August 2012, 19:08
RE: Uitwringen - door Karel - 29 August 2012, 19:51
RE: Uitwringen - door Maria - 29 August 2012, 21:29
RE: Uitwringen - door El Greco - 29 August 2012, 20:43
RE: Uitwringen - door ElsR - 29 August 2012, 23:10

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)