Eimai i Nicole
#1
Giasas, ti kaneite?

Als kind heb ik een aantal keren met mijn broertje en moeder eiland gehopt in de Cycladen. Veelal de kleinere eilandjes, zoals Folegandros, Anafi, Iraklia en Antiparos. Tijdens een van deze vakanties zei ik tegen mijn moeder op 10 jarige leeftijd: "Mama, hier ga ik later wonen."
Later heb ik nog eens 2 keer eiland gehopt en weer een aantal nieuwe eilanden bezocht, dit keer wat groter zoals Amorgos, Paros en Koufonissia (ok, weer een kleintje).
En vorig jaar augustus weer terug naar Griekenland met mijn beste vriendin, waartegen ik zei dat we sowieso naar Paros moesten gaan, want dat is een eiland waar rust en toerisme een goede balans vormen. Een goede keus, want daar ben ik de liefde van mijn leven tegengekomen.
Nu, op 31 jarige leeftijd is mijn voorspelling als kind uitgekomen, want sinds eind mei, woon ik nu permanent op Paros.

De eerste 4 maanden zijn vooral een periode van rust en vakantie geweest, maar nu het zomerseizoen voorbij is, heb ik veel zin om lekker aan de slag te gaan en het eiland nog beter te leren kennen.

Mijn vriend en ik wonen in Paroikia en zijn familie heeft een appartementencomplex, waarvan wij permanent het souterrain van bewonen en zijn familie ons in de zomer vergezelt. Mijn vriend heeft een autoverhuurbedrijf en ikzelf ben van plan om met mijn ervaring als HR consultant vooral opdrachten in Nederland uit te voeren. Liefst op afstand, maar als dat reizen inhoudt, is dat ook geen probleem.
Ik wil ook aan de slag gaan met het promoten van het appartementencomplex op de internationale markt, aangezien de familie nu vooral alleen gasten uit Griekenland ontvangt.

Kortom, veel plannen, maar nog niet echt iets concreets. Ik zou ook heel graag een baantje hebben, maar dat is niet gemakkelijk te vinden. Vooral omdat ik het Grieks nog niet supergoed beheers. Ik kan wel veel verstaan en mezelf enigszins uitdrukken, maar nog niet op een dusdanig niveau dat ik een echte 'Griekse' baan zou kunnen hebben.

Ik hoop ook met behulp van dit forum meer inzichten te krijgen in de Griekse cultuur, te kunnen sparren met mede'lotgenoten' Wink en ook zelf iets bij te dragen.

Hier hou ik het even bij. Mocht je meer willen weten, schroom dan niet om me een berichtje te sturen!

Gia!
Nicole
Quote


Berichten in deze discussie
Eimai i Nicole - door NicoleParos - 10 October 2012, 16:59
RE: Eimai i Nicole - door janos54 - 10 October 2012, 19:08
RE: Eimai i Nicole - door ger64 - 10 October 2012, 19:28
RE: Eimai i Nicole - door grek - 10 October 2012, 20:47
RE: Eimai i Nicole - door Frederique - 10 October 2012, 21:23
RE: Eimai i Nicole - door Petra - 11 October 2012, 06:10
RE: Eimai i Nicole - door eddyhopoulos - 11 October 2012, 15:53
RE: Eimai i Nicole - door Els Cuijpers - 11 October 2012, 20:24
RE: Eimai i Nicole - door Aniet - 12 October 2012, 12:28
RE: Eimai i Nicole - door Sophia - 16 October 2012, 10:01
RE: Eimai i Nicole - door NicoleParos - 31 October 2012, 20:05
RE: Eimai i Nicole - door vlagreco - 31 October 2012, 20:49
RE: Eimai i Nicole - door Imogen - 03 November 2012, 16:32
RE: Eimai i Nicole - door Pinelopi - 03 November 2012, 22:51

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eímai Cor59 20 10.096 13 September 2018, 07:30
Laatste bericht: metaxa
  even voorstellen Nicole en Mariska Patras marisennicole 20 12.349 17 January 2011, 12:11
Laatste bericht: greetz
  Even voorstellen...eimai Angeliki Angeliki 4 4.248 23 September 2010, 11:41
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)