Begin van de lente 2013 op Kreta in 40 beelden 1
#8
[Afbeelding: 11tuamd.jpg]Het is inderdaad een wandelende tak. Het behoort eigenlijk niet tot de tak van de natuurfotografie die ik beoefen , maar nu ben ik dan toch even aan die tak blijven hangen. Ik heb er zelfs een groter geschut vor bovengehaald , namelijk mijn Canon EOS 40D met Macrolens en extender. Dat is altijd een gedoe dus trek ik de meeste foto's met een handigere NiKon Coolpix AW100. Ik zeul tenslotte 12 kilogram aan gewicht mee, waar van 1 kilo/liter drinkwater , en de rest is gerelateerd aan het nemen van foto's. En andere onvoorziene omstandigheden heb ik nog wat koordwerk om indien nodig, na wat klimwerk , terug veilig beneden te geraken zonder mijn nek te breken. De mooiste dingen vindt je op de gevaarlijkste plaatsen, en dan hebben de technieken die ik bij het leger, in de sportschool en de Commando school in Marche Les Dammes, heb opgestoken een enorme meerwaarde. Ik voel me in iedergeval thuis op de ruige plekjes hier op Kreta. Maar ik kan niet eeuwig daar blijven zitten, en moet dan terug afdalen en me terug onder de mensen begeven.
Om nu terug te komen op die wandelende tak. Het is geen lachertje om zoiets klip en klaar vast te leggen op foto. Hij zit daar zomar wat tak te wezen, vandaar zijn naam, beweegt zich als een tak of twijgje bij het minste zuchtje wind, zijn kleur is die van de takjes om zich heen, en de zon is de grootste spelbreker. Mijn grote reflector bovenhalen om het zonlicht te filteren heeft geen zin, want dan is het takje weg opzoek naar de warmte van de zon.Dus dan maar "Bracking" en foto in zo hoogmogelijke RAW resolutie , en dan maar zien wat er van aldie pixels overblijft na bewerking. Er is nog een andere techniek maar die is enkel bruikbaar voor onbewegelijke voor werpen, dan neem je diverse foto's met steeds een andere instelling en scherpstelpunt , en die voeg je software matig samen, zodat je een foto krijgt die overal even scherp en klaar is, hoe ver en in welk denkbeeldig vlak de diverse onderdelen of voorwerpen op die foto zich ook bevinden.
De naam van die techniet schiet me nu even niet te binnen;
Zo dat was het dan. Ik ga nu verder doen met het plaatsen van onze nieuwe dampkap in de keuken, want het is zoals Moa ooit opperde " Werken op het land ,is beter dan bidden in de woestijn ."

[Afbeelding: xqlsh5.jpg]
[Afbeelding: 11jbzw2.jpg]
[Afbeelding: 11tuamd.jpg]


Sto kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
RE: Begin van de lente 2013 op Kreta in 40 beelden 1 - door Jef Dockx - 26 February 2013, 17:36

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Kreta begin Juni sam 29 8.295 25 March 2019, 11:22
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)