waar houd jij je als pensionado/da in Griekenland mee bezig (geen hobby's)
#1
Laatst hadden we een topic hobby’s van de forumleden anders dan Griekenland en eigen verblijfjes in Griekenland. En dat wil ik nu niet weten.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is, waar de pensionado’s en da’s zich in Griekenland mee bezig houden. Met name die voor langere tijd of permanent daar verblijven. Dus ik heb het niet over de welbekende hobby’s als treinen, vissen, planten, eventuele NL-se of Belgische verenigingen ter plaatse of op het Oristeforum hangen. Maar of je je nog ergens anders mee bezighoudt in de Griekse samenleving.

Mijn pensioen is nog een aantal jaren weg (in NL is het nu eenmaal 67), maar dan nog kan ik me momenteel niet indenken dat ik straks na mijn 50-jarig werkzame leven, niets meer zou doen dan alleen mijn hobby’s. Want er zijn in mijn ogen zat mensen die op enigerlei wijze hulp kunnen gebruiken. Hier in NL maar ook daar.

Nu is het wel zo dat ik persoonlijk tijdens mijn vakanties niet stil kan zitten en me ergens mee bezig moet houden. Voorheen hielp ik tijdens spitstijden als serveerster of barkeeper. Tegenwoordig ben ik oppas (makkie neem het kind overdag mee naar het strand, culturele tochtjes en ’s avonds de speeltuin Big Grin ) en help hier en daar de oudjes met boodschappen doen of ze ergens heen te brengen. Moeders kan met een gerust hart werken. Kind heeft het naar zijn zin, want welk kind wil nu niet graag veel en vaak op het strand of de speeltuin. Cultuur ligt de kleine nog niet echt maar een ijsje doet wonderen. De oudjes krijgen eens goedkopere boodschappen dan de dure van de buurtsuper en komen nog eens ergens.

Kortom laat eens weten wat je naast je hobby nog zoal doet in Griekenland en dan met name in of voor de Griekse samenleving.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote


Berichten in deze discussie
waar houd jij je als pensionado/da in Griekenland mee bezig (geen hobby's) - door Maria - 17 April 2013, 15:38

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekenland stelt zijn grenzen open. Hoe zit dat als je met de auto gaat? Irini45 31 9.439 12 June 2020, 20:01
Laatste bericht: Patrick
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.780 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Enquete: Griekenland als vakantieland Ger 23 6.166 21 January 2018, 14:48
Laatste bericht: jerichrome
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.020 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Waar zijn ze hier mee bezig? Japio 7 5.060 08 June 2015, 18:07
Laatste bericht: Japio
  Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 7 5.757 19 September 2013, 10:42
Laatste bericht: Co vd Graft
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 8.995 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  waar maak je een Griek blij mee? Τηνα 48 38.704 06 May 2013, 20:28
Laatste bericht: messara
  Griekenland als redder van Duitsland. Aleko 7 5.323 23 August 2012, 00:49
Laatste bericht: Fyfika

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)