Sexonissos
#1
Als blije winnaar van een geheel verzorgde vakantie naar een all-inclusive resort dicht bij Chersonissos togen wij de eerste week van juni naar Amsterdam, ons niet realiserend dat de examens op het voortgezet onderwijs net klaar waren. Schiphol puilde uit van de 16-18 jarigen, die zich verdrongen bij de drankenzaak waar de Smirnoff wodka in de aanbieding was. Tassen vol met wodka gingen als handbagage mee, en eenmaal op Heraklion, ging de menigte los, op weg naar Star Beach.

Nu heb ik op zich niets tegen een feestje, maar als je de verhalen hoort van de mensen daar dan schaam je je toch haast voor het feit dat dit uit NL komt hoor. Op een terras de serveerster met "hoer" aanspreken, sigaretten en aanstekers stelen, ik heb het zelf zien gebeuren. Schandalig.

Het meerendeel komt een week later volledig berooid, totalloss en zo wit als een laken met wallen onder de ogen weer terug naar NL, zich waarschijnlijk nauwelijks nog herinnerend wat er gebeurd is. De toch al spaarzaam aanwezige hersencellen zijn na deze week verder afgestorven.

Overigens ging er voor mij een wereld open in een 5-sterren all-inclusive resort. Wat een massaliteit, (nep-)vriendelijkheid, en verspilling. Het wemelde er van de Oost-Europeanen, die allemaal 's morgens om half 7 hun handdoek op het bedje gingen leggen. Wat een armoe.

Zelden zoveel eten weggegooid zien worden als daar. Ik vond het een zeer bijzondere ervaring, maar voor mij zal het bij 1 keer blijven.

Dagelijks zijn we het resort ontvlucht en hebben we het binnenland van Kreta bezocht. Uiteraard enkele wijnproducenten rondom Peza, ik ben en blijf toch wijnimporteur, en naar de zuidkust gereden. Mirtos, Ierapetra en daar ervaar je gelukkig een heel ander Griekenland.

Mvg
Martin
Quote


Berichten in deze discussie
Sexonissos - door martin - 24 June 2013, 09:36
RE: Sexonissos - door Marianne - 24 June 2013, 12:43
RE: Sexonissos - door martin - 24 June 2013, 13:23
RE: Sexonissos - door Connie - 24 June 2013, 13:52
RE: Sexonissos - door El Greco - 24 June 2013, 14:01
RE: Sexonissos - door Markos - 24 June 2013, 14:06
RE: Sexonissos - door Patrick - 24 June 2013, 20:37
RE: Sexonissos - door Alekaki - 24 June 2013, 14:08
RE: Sexonissos - door martin - 24 June 2013, 14:44
RE: Sexonissos - door greece67 - 24 June 2013, 15:14
RE: Sexonissos - door ElsR - 24 June 2013, 19:01
RE: Sexonissos - door vlagreco - 24 June 2013, 19:09

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)