Cyprus
#1
Even geleden maar hier kan ik even niet aan weerstaan….
Op 15 januari dit jaar zijn we nog eens met promo reisje naar Cyprus geweest, jammer veel regen gehad, maar de mensen hebben het ook nodig.
Mijn verhaal gaat een heel andere richting uit.
Op een avond na ons avondmaal in het hotel, gaan we nogal eens naar een locale taverne aan de buitenrand van Paphos, zo ook op een maandag avond, en ja er waren muzikanten aanwezig.
Mensen doen hun dansje, en zoals sommigen hier al moeten weten, zijn wij ook liefhebbers van Griekse dansen. Toen ik een Zembekiko aan het dansen was zag ik in een ooghoek dat er ook nog een jonge kerel aan het dansen was, so far so goot.
Na deze dansen kwam de jongen in kwestie, Michalis genaamd, naar mijn vrouw om met hem een Tsifteteli te dansen, nu moet je weten, het viel ons op dat de jongen om en bij de 18 jaar wel autistisch was, trok soms met z’n hoofd en ogen, maar mijn vrouw heeft deze dans niet geweigerd integendeel, de jonge man kon heel goed dansen en gaf ook uiting van blijdschap.
Na deze dans zijn we aan de praat geraakt hebben we e-mail adressen uitgewisseld en ook nog een babbel met zijn ouders en familie gedaan, heel leuke ervaring.
Tot een bepaalde moment deze jongen ook nog naar één van de muziekanten ging zijn Bouzouki vroeg en samen met de keybord-man een paar mooie liedjes naar boven toverde, ik krijg er nog de rillingen van als ik er aan denk, mooi, prachtig en gemeend, gewoon geen woorden voor.
Wij waren zo ingepalmd door de uitstraling van deze jongen dat we ook nog beloofd hebben om hem eens te gaan bezoeken, misschien in mei, gaan we terug om onze huwelijksverjaardag te vieren…..
Thuis gekomen kreeg ik ook op mijn mailtje een antwoord van hem, jullie mogen dat best lezen maar ik kreeg er de tranen van in de ogen.

Hier de tekst:

Γειά σας ! Καλησπέρα Χριστίνα και Γιάννη Φίλοι μου !

Thank you so much for your e-mail. Efharisto poly ! I am so happy to hear from you. I really had a wonderfull evening with you in Paphos and I really enjoyed dancing with you because you are dancing excellent and you are very friendly, kind and nice people. I was a great pleasure for us to meet you and we hope to see you soon again in Belgium or Cyprus. Of course I enjoy my life, specially when I am with good and wonderfull people like you. God may always be with you and bless you. And always, when you listen in your heart, you will hear me playing Bouzouki with love specially for you and every time when I dance Zorbas I will think about you and say to you............................................................OPPA ! ! ! !

Best wishes and regards with a lot of sunshine from Cyprus. Φιλάκια

Take care and all the best. Καληνύχτα !
Μιχάλης


Ik ben er nog stil van,
Grts,
Choreftis/Jean-Pierre
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote


Berichten in deze discussie
Cyprus - door Choreftis - 06 February 2010, 13:56

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)