Na wat ervaring en grijze haren rijker, geef ik de volgende tip"
Er staan diverse methoden op het net.
Eerst controleren of de steun waterpas staat.
Ik heb gekozen voor de snelle methode. De motor weer op nul gezet.
Dan de motor en de schotel zo goed mogelijk op een lijn aan elkaar gezet. Is wat moeilijk te zien.
De hoek voor de motor en schotel als voorgeschreven ingesteld. LNB tilt nul.
Vervolgens de hele zaak aan de steun gemonteerd.
Met kompas ongeveer pal zuid richten.
Op de ontvanger Sirius ingesteld, de motor draait iets oost. Dann hele constructie zo goed mogelijk uitgericht.
Let op!!!
Bij controleren van andere satelieten voor een transponder kiezen die in een actuele satelietlijst op het net staat.
Ik ben er aanvankelijk ook ingetrapt dat ik, tussen 0 en 42 oost, sateliten leek te missen.
Na controle van "levende" transponders alle satelieten gewoon gevonden.
Indien niet te vinden, dan staan er tips genoeg op het net om de stand van de motor aan te passen zodat de boog van de satelieten gevolgd wordt.
Er staan diverse methoden op het net.
Eerst controleren of de steun waterpas staat.
Ik heb gekozen voor de snelle methode. De motor weer op nul gezet.
Dan de motor en de schotel zo goed mogelijk op een lijn aan elkaar gezet. Is wat moeilijk te zien.
De hoek voor de motor en schotel als voorgeschreven ingesteld. LNB tilt nul.
Vervolgens de hele zaak aan de steun gemonteerd.
Met kompas ongeveer pal zuid richten.
Op de ontvanger Sirius ingesteld, de motor draait iets oost. Dann hele constructie zo goed mogelijk uitgericht.
Let op!!!
Bij controleren van andere satelieten voor een transponder kiezen die in een actuele satelietlijst op het net staat.
Ik ben er aanvankelijk ook ingetrapt dat ik, tussen 0 en 42 oost, sateliten leek te missen.
Na controle van "levende" transponders alle satelieten gewoon gevonden.
Indien niet te vinden, dan staan er tips genoeg op het net om de stand van de motor aan te passen zodat de boog van de satelieten gevolgd wordt.