Peiling: Ik ga ook met mn eigen auto naar Griekenland.
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Tuurlijk. Mooi avontuur
78.79%
26 78.79%
Echt niet. Kijk wel uit.
21.21%
7 21.21%
Totaal aantal stemmen: 33 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Met je eigen auto naar Griekenland. Gek?
#14
Rustige wegen en brandstof besparen via Hongarije klinkt op zich goed, zal eens kijken of dat een beetje aansluit bij mijn oorspronkelijke plan om vanaf A'dam > Munchen > Beograd > Salonica te gaan, in Munchen heb ik een mogelijkheid tot overnachten, en in Beograd zelfs de beschikking over een afgesloten garage.
Salonica > Fyrom > Beograd en VV. heb ik al meermaals gedaan met goede vrienden, daar zie ik niet tegenop, maar ik overweeg in een keer A'dam > Beograd te doen, maar dat houdt in dat ik s' nachts op onbekende wegen moet rijden, en daar zie ik dan weer wel tegenop.
Wat betreft veiligheid, het gezonde verstand wat men in nederland hanteert, gaat bij mij niet overboord zodra ik de grens passeer, dus tenzij ze me letterlijk klemrijden..
Waar ik wat meer bezorgd over ben zijn corrupte agenten die proberen wat extra's binnen te halen door fictieve snelheidsboetes uit te schrijven, een van mijn beste vrienden in GR. is meermaals aangehouden, paspoort afgenomen, alleen terug te krijgen op het bureau na betaling van een flink bedrag.
En aangezien er in een NL paspoort letterlijk staat dat je 't niet mag afgeven, doe ik dat dus ook alleen maar als 't echt niet anders kan, iets wat me vorig jaar bij de turkse grens al redelijk wat problemen heeft opgeleverd, de prijs voor een toeristenvisum staat in Euro's op de zegel, alleen accepteren ze geen Euro's, en wordt je gedwongen 1 kilometer verderop te wisselen terwijl hun je paspoort innemen..
Dat was dus ook de laatste keer dat ik die kant ben opgeweest, en dat is zacht uitgedrukt.
I.i.g. excuses aan de OP dat ik zijn discussie enigszins heb gekaapt, misschien heb je 'm al gevonden, er is een discussie uit 2012 waar uitgebreide info over de route wordt besproken, inc. prijzen voor brandstof en tol.
Bedankt voor de reacties!
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Met je eigen auto naar Griekenland. Gek? - door Caduceus - 04 May 2014, 16:41

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto kopen in Griekenland en naar NL rijden richard1313 3 1.162 28 July 2023, 11:41
Laatste bericht: Buurman
  Over land met e-auto naar GR JohannesGR 12 2.319 01 April 2022, 15:03
Laatste bericht: JohannesGR
  Met de auto naar Griekenland (deel 2) Irini45 20 5.476 06 August 2019, 13:58
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Griekenland – prima te doen! Irini45 79 56.042 24 June 2019, 14:51
Laatste bericht: Kakkos020
  Met de auto naar Lefkas. ien 5 3.607 26 February 2017, 11:17
Laatste bericht: ien
  Met de auto naar Griekenland. Is dat te doen? Bouboulina 4 4.430 15 December 2015, 20:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Van GR naar NL met de auto via de Balkan Lyonesse 6 6.208 14 June 2015, 19:20
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Griekenland Barocky 30 25.159 04 April 2013, 18:31
Laatste bericht: petraki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)