goed nieuws voor Skyros
#5
Schrijft onze eigen @KeesKlok over dit onderwerp op zijn Blog:

"Tien voor zes in de morgen. Ik sta op het terras van het Achilleion hotel op Skyros en zie de lucht achter de Kokinari, de tegenoverliggende berg, heel langzaam oplichten. Bijna zonsopgang. De wind, die zich de afgelopen dagen stevig heeft opgedrongen, is gaan liggen. De haan van de overbuurman is al van stok. Er zijn weer tien dagen van mijn leven voorbij geraasd. Tien heerlijke dagen, dat wel. Het heeft me goed gedaan even weg te zijn van de waan van de dag, het stadsgekrioel, de korte lontjes en de draaideurcriminaliteit. Mijn koffer en rugzak staan klaar in de hal. Nikos, de hotelier, komt voorrijden om mij naar het uiterste noorden van het eiland te brengen. Daar ligt een grote basis van de Griekse luchtmacht en binnen die basis een kleine burgerluchthaven. Als we afscheid nemen, is de zon bijna op. Dat geeft een haast serene sfeer, ondanks het afweergeschut en de luchtdoelraketten. Er zijn vijf medepassagiers voor het turbopropje, dat tien minuten eerder dan gepland vertrekt, omdat inchecken en bagageafhandeling nauwelijks tijd kosten. We lopen naar het toestelletje, beklimmen een soort vlizotrap en zoeken een zitplaats. De stewardess trekt de trap op aan een touw, waardoor de deur zich sluit. Een kwartier later hangen we zo'n beetje tussen de berg Athos, die duidelijk zichtbaar oprijst in het oosten en de Olympos in het westen, die zich kuis bedekt met wolken. De goden zijn nog niet wakker".
Quote


Berichten in deze discussie
goed nieuws voor Skyros - door metaxa - 26 May 2014, 11:17
RE: goed nieuws voor Skyros - door Erwin - 26 May 2014, 14:16
RE: goed nieuws voor Skyros - door metaxa - 26 May 2014, 15:17
RE: goed nieuws voor Skyros - door Erwin - 26 May 2014, 17:15
RE: goed nieuws voor Skyros - door Aleko - 26 May 2014, 19:12
RE: goed nieuws voor Skyros - door vlagreco - 26 May 2014, 20:10
RE: goed nieuws voor Skyros - door metaxa - 28 May 2014, 09:11

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)