Caretta-Caretta's op Zakynthos bedreigd
#8
Mijn mening? Grote delen strand, waar dan toch eens een schildpaddennest is, voor een aantallen tientallen meter vrijmaken. Zodat het niet volgestouwd kan worden met ligzetels en vooral niet waar parasols pardoes in of vlak naast het nest geramd kunnen worden.
Griekenland heeft zodanig veel stranden dat het heus niet op een kilometertje aankomt.

Wat het sorteren van afval betreft: als je in Vlaanderen per ongeluk eens (ongewild) een verkeerd plastic omhulsel in een bepaalde sorteerzak stopt, plakt de ophaaldienst er een rode sticker met opgestoken hand op. En blijft je afvalzak op de stoep staan. Wij hebben vuilniszakken, GFT-container, blauwe zakken voor PMD, papierophaling, glasophaling... allemaal gescheiden dus. En jawel, allemaal tegen betaling (behalve papier en glas). Als je bijvoorbeeld per ongeluk een lege plastic shampoofles in een PMD zak dumpt, en de ophaaldienst ziet dat flesje steken, dan mag je het hele zootje terug in huis halen, en in die zak zoeken naar het onheil. Als je de rode sticker wil verwijderen, riskeer je dat de zak stuk gaat, en mag je een nieuwe spenderen.
Het streng sorteren gebeurt al jaren.
Of ik het sorteren van huisvuil goed vind? Jazeker. Maar ik ben er wel wel van overtuigd dat men in het ene Europees land veel strenger is op dat vlak, dan in het andere.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Berichten in deze discussie
Caretta-Caretta's op Zakynthos bedreigd - door Ger - 31 July 2014, 15:24
RE: Caretta-Caretta's op Zakynthos bedreigd - door vlagreco - 31 August 2014, 23:33

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olijfolie bedreigd in Italië Markos 13 7.703 30 October 2015, 19:13
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)