De Griekse ferry industry - De routeverdeling
#5
(07 November 2016, 21:55)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu begrijp ik ook dat er zoveel mensen kunnen 'nietsen' tijdens zo'n overtocht. Ik heb me altijd verbaasd over de grote hoeveelheden bemanningsleden die je van de een naar de ander sturen waarbij nog minimaal 2 mensen staan te kijken. Ik vroeg me al af hoe afvaarten rendabel konden zijn voor pakweg 15 auto's.

PSO (Public Service Obligation) is een systeem dat overal in Europa geldt en ook toegepast wordt (bijvoorbeeld in Scandinavië voor de ferry's naar kleine eilanden). Het wordt ook toegepast voor binnenlandse vluchten, zowel in Griekenland als in andere Europese landen.

Patrick schreef:Ook van Turkse zijde was er nieuws: De lijn Izmir - Lesbos - Thessaloniki (die volgende lente zou van start gaan) zou uitgebaat worden door een Turkse rederij die daarvoor 2 (nieuwe) hogesnelheidsvaartuigen zou inzetten.

Vandaag raakte bekend dat vermoedelijk Hellenic Seaways een ferry gaat inzetten op deze lijn. Daartoe werd de Vastervik aangekocht die momenteel verbouwd wordt op een Griekse scheepswerf. Die zou dan de Nissos Samos gaan vervangen die komende zomer voorzien was voor de lijn Piraeus - Paros - Naxos - Santorini, maar dan op de route Thessaloniki - Lesbos - Izmir zou gaan varen.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
RE: De Griekse ferry industry - De routeverdeling - door Patrick - 11 February 2017, 13:37

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De Griekse ferry industry Patrick 14 8.042 23 March 2015, 17:37
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)