14 December 2015, 01:34
(13 December 2015, 21:18)Debs schreef:
Ik heb 2 keer een overboeking gehad. 1 x met Sunweb op Kreta, geen idee waar dat aan lag was ook niet helemaal tevreden met hoe dat geregeld was maar verder wel een leuke vakantie gehad. En 1 x met D-reizen op Samos, dat pakte voor ons eigenlijk wel leuk uit. De overboeking kwam toen door de natuur, kon niemand dus wat aan doen. De appartementen die ik geboekt had lagen aan de rand van de berg en er was in het vroege voorjaar een stuk van de berg afgebroken waardoor ze die appartementen hebben moeten sluiten, te gevaarlijk. Heel sneu voor de eigenaars. We zijn toen overgeboekt naar de appartementen die er direct voor lagen en dat werd erg leuk, hele leuke eigenaresse. Geweldige vakantie gehad en zelfs nog een keer terug gegaan. De andere acco is inmiddels ook weer opgeknapt en open.
5 jaar geleden voor de laatste maal met Sunweb Belgie een hotel geboekt. Ik boek 4 sterren met een mooie rustige tuin en goede recensies vr het eten. Op de bus van Heraklion naar het hotel maakt de hostess mij wijs dat er een overboeking is en dat ze voor mij een evenwaardig, zoniet beter, hotel hebben die daar juist tegenover ligt. Je kan natuurlijk niet anders dan aanvaarden, ofwel direkt terug naar huis vliegen.
De volgende dag trek ik mijn stoute schoenen aan en ga toch eens navragen in mijn oorspronkelijk geboekt hotel of er soms nog plaats is vr mijn 14 dagen, en ja, zegt die goede man, ik heb nog voor 80% plaats ! Begrijpe wie kan. Daarenboven is het eten in het andere hotel niet te vreten, geven mij bonnetjes om elke dag in een bepaalde taverna in Matala te gaan eten, maar dat is nog slechter dan slecht omdat zij met die bonnetjes er niks aan verdienen. Terug thuis klacht ingediend bij Sunweb Belgie en zonder discussie 300 euro teruggekregen omdat ik vanaf de derde dag zelf mijn taverna's heb uitgekozen om te gaan eten. Maar van dan af was het voor mij over, nu boek ik alles zelf en rechtstreeks, geen touroperator meer voor mij.