Jaarlijkse "yacht show"
#1
Ieder jaar wordt door de "Greek Association of Marine Tourism" onder de vleugels van het Griekse ministerie voor toerisme, begin mei de "Mediterranean yacht show" georganiseerd. Dit botenfestival is er vooral voor de professionele Griekse bootverhuurfirma's maar richt zich ook tot een internationaal publiek. Gedurende enkele dagen worden nieuwe modellen voorgesteld.

Duizenden toeristen van over de hele wereld komen elk jaar in Griekenland met private of gehuurde yachten. Een belangrijke bijdrage dus ook in de Griekse economie.Nadat deze 'expositie' jarenlang in Poros gehouden werd, is het sinds een 3-tal jaren Nafplio dat gastheer is.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: 2w65vu8.jpg] [Afbeelding: fjf78k.jpg]

Toen dit evenement nog in Poros plaats vond enkele jaren terug had ik het geluk toen net op verlof te zijn daar. En het was best wel een gezellige bedoening. Er was ook gelegenheid om diverse vaartuigen te bezoeken. Duidelijk was wel dat vakantie op een groot deel van deze niet voor onze beurs bestemd was. Ongelooflijk eigenlijk wat mogelijk is op dergelijke vaartuigen. Marmeren wanden waar water langs liep - natuurlijke airco zei men - Een kleinere boot verborgen in de onderbuik van de grotere. Boten met een volledige decompressiekamer aan boord. Enzovoort, enzovoort,......

Dit zijn enkele foto's van in Poros:

 [Afbeelding: iz5ipy.jpg]  [Afbeelding: 2pt874x.jpg]

[Afbeelding: 2whijq9.jpg]  [Afbeelding: 2dl88jl.jpg]

2 anekdotes wil ik jullie niet onthouden.

Toen we een voormiddag gingen kijken liepen we op de rode loper op de kade langs de boten. Begint opeens een muziekkapel te spelen, mensen stromen toe. Mijn wederhelft kijkt even naar achteren, trekt aan mijn arm en zegt: "Zouden we misschien niet opzij gaan staan?"  Bleken we aan het hoofd van de stoet hoogwaardigheidsbekleders te lopen die net het evenement officieel open verklaard hadden. Minister van Toerisme, Hoofd van de Kustwacht, Burgemeester van Poros, enz..... Moet een zicht geweest zijn: ondergetekende die, in vakantietenue, de stoet VIP's aanvoerde.

's Avonds gingen we, zoals dikwijls, eten in taverna Neptunus. Bij aankomst zien we dat er 2 lange tafels gedekt staan. Een ober die ons herkende van vorige avonden zei dat het geen probleem was. Enkel een privaat feestje van 1 van de eigenaren van zo'n superyacht. Maar het was geen probleem dat we ook daar kwamen eten. Er stond ook een groot scherm want toevallig die avond was er ook de finale van de Euroleague basketbal tussen CSKA Moskou en Panathinaikos Athene. Ondertussen kwam het hele gezelschap voor het privaat feestje ook aan. Lekker eten, flesje wijn erbij, zwoele lenteavond. Wat wil een mens nog meer.
Toeval wil dat bij CSKA Moskou 2 spelers speelden die de jaren voordien bij Oostende, waar wij al 30 jaar of langer een seizoenskaart hebben. Mijn vrouw en ik dus supporteren voor CSKA. Verbaasde blikken alom natuurlijk. 2 die in een Griekse taverna voor de tegenstander van Panathinaikos gaan supporteren. Tijdens de wedstrijd komt de gastheer van het privaat feestje opeens bij ons tafeltje staan en vraagt of wij Russen zijn. Neen, Belgen. En ik vertel over die 2 spelers bij Moskou. Ah, ok, wel geniet nog van jullie maaltijd en van de wedstrijd.
De wedstrijd is nog geen 5 minuten afgelopen als de eigenaar van de taverne naar ons komt met..... een fles champagne en 2 glazen. Met de complimenten van mijnheer daar omdat jullie het lef hadden om in een volle taverna voor de tegenstander van Panathinaikos te supporteren. Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
Jaarlijkse "yacht show" - door Patrick - 28 April 2016, 13:43
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Arthur - 28 April 2016, 14:52
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Lyonesse - 28 April 2016, 18:46
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Arthur - 28 April 2016, 19:18
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Patrick - 28 April 2016, 19:30
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door TreinopStad - 28 April 2016, 19:06
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Lyonesse - 28 April 2016, 19:31
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door roefke - 28 April 2016, 20:23
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Frederique - 28 April 2016, 20:25
RE: Jaarlijkse "yacht show" - door Patrick - 28 April 2016, 20:42

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)