Welke leerboeken?
#1
Ik probeer sinds 2 weken Grieks te leren, met behulp van de app Mondly en het is verbazingwekkend hoeveel woordjes ik al geleerd heb. Maar er is te weinig uitleg over de opbouw van de zinnen. Te weinig  = geen. Ik leer dus kant en klare zinnen. Er wordt wel goed op de uitspraak gelet want hij is niet snel tevreden!
Ik zoek nu eigenlijk leerboeken om de grammatica te leren begrijpen.
Ik heb 2 methoden gevonden: Levend Grieks van A. van Dijk (met cd's en aanvullende boeken) en Dat is Grieks voor mij van P. Mens-Omzigt.
Beide boeken worden goed gereviewd, maar ik weet niet welke ik kiezen moet:
Levend Grieks lijkt mij wat theoretischer en dus saaier, uitspraak via cd's
Dat is Grieks voor mij ziet er aantrekkelijk uit maar geeft (volgens de reviews) geen vertaling van de woorden naar het Nederlands, uitspraak via website

Heeft iemand ervaring met deze methoden? En wat raden jullie aan?
Helaas heb ik in mijn omgeving (Utrecht/Nieuwegein) geen klassikale cursus kunnen vinden, want dat lijkt me helemaal het beste.

Ik heb wel even de tijd om het te leren, want ik hoop na mijn pensioen in Griekenland te gaan wonen (tijdelijk of permanent, dat weet ik nog niet). En ik mag nog 14 jaar naar de baas.... Tongue
Maar het is ook al leuk om tijdens de vakantie iets verder te komen dan Goedemorgen, Goedenavond en Proost!
Quote


Berichten in deze discussie
Welke leerboeken? - door IngridJG - 02 September 2016, 11:00
RE: Welke leerboeken? - door Markos - 02 September 2016, 12:19
RE: Welke leerboeken? - door chris - 02 September 2016, 12:37
RE: Welke leerboeken? - door Esther Corfu - 02 September 2016, 12:42
RE: Welke leerboeken? - door Lyonesse - 03 September 2016, 11:46
RE: Welke leerboeken? - door pieterv - 04 September 2016, 11:13
RE: Welke leerboeken? - door Xander - 04 September 2016, 17:53
RE: Welke leerboeken? - door Corry - 04 September 2016, 21:15
RE: Welke leerboeken? - door debbie - 10 November 2016, 12:43

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)