Hulp
#1
Goedemorgen,

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik met een groot probleem zit.

Mijn moeder woont al 35 jaar op Kreta, in Malia, en momenteel is zij ernstig ziek, terminaal.
Ze ligt momenteel in Heraklion in de Creta InterClinic, maar hier kan zij niet blijven. 
De doktoren zijn uitbehandeld, én het is niet te betalen.
Ik ben samen met mijn zus overgekomen uit Nederland, en moeten hier nu van alles regelen.
Zo moeten wij op zoek naar een plek waar ze de laatste dagen, weken of maanden, dat weet niemand, kan verblijven.
Haar huis moet leeg, er is heel veel wat gelijk afgestort kan worden, maar er staan ook goede spullen, denk aan een tv, video, meubelen.
We zitten vol vragen, en hebben geen idee waar te beginnen.
B.v. in Nederland bel je een grof vuil en een opkoper, zoek je n hospice. We hebben geen idee waar we híer terecht kunnen.
Haar tv, internet, telefoon moet opgezegd, allemaal zaken waar we tegenaan lopen. 

Daarbij zijn we beperkt in tijd, we kunnen niet onbeperkt hier blijven, we hebben in Nederland een baan en een gezin, maar we móeten in ieder geval zorgen dat ze hier verzorgd achterblijft tot het einde. We kunnen niet riskeren dat ze naar huis gestuurd wordt, ze heeft verzorging en pijnstilling nodig, en ze heeft hier niemand die dat thuis voor haar kan doen. 
De kans is dus groot dat we niet hier kunnen blijven tot haar einde, we komen terug als ze komt te overlijden, maar willen hier nu regelen wat er te regelen is. 

Ik hoop dat er hier iemand mee leest die weet hoe het hier werkt, en ons een beetje wegwijs kan maken.
We spreken de taal niet, en alles wat we op internet kunnen vinden in het engels of nederlands is bedoeld voor de toerist.
De dingen die wij zoeken zijn alleen in het grieks te vinden.

Alle tips zijn dus welkom!

Met n beetje radeloze groet,
Conny
Quote


Berichten in deze discussie
Hulp - door loco62 - 24 September 2016, 09:12
RE: Hulp - door ElsR - 24 September 2016, 09:58
RE: Hulp - door Lyonesse - 24 September 2016, 11:19
RE: Hulp - door Vito - 24 September 2016, 09:59
RE: Hulp - door Arthur - 24 September 2016, 10:27
RE: Hulp - door chris - 24 September 2016, 11:35
RE: Hulp - door coby - 24 September 2016, 12:37
RE: Hulp - door cors - 24 September 2016, 15:08
RE: Hulp - door metaxa - 24 September 2016, 16:57
RE: Hulp - door Goedas - 26 September 2016, 20:27
RE: Hulp - door Kornelia - 28 September 2016, 12:41
RE: Hulp - door Marian55 - 02 October 2016, 10:04

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)