Erfrechten
#1
Hallo mede forumleden die op de juiste manier permanent in Griekenland wonen en die officieel uit geschreven zijn uit Nederland.
Als je het niet goed afgeregeld hebt qua erfrechten kan je behoorlijk veel problemen krijgen.
Ik heb daar nooit goed over nagedacht daarom loop ik nu tegen grote problemen aan.
Het gaat om het volgende:
Ik woon alles bij elkaar opgeteld al ruim14 jaar op Kreta
Vorig jaar Juli is helaas mijn vrouw erg snel overleden en is hier officieel begraven.
Uiteraard ben je dan niet bezig met de materiele zaken, iets wat later komt uiteraard ook bij mij.
Mijn vrouw had/heeft een eigen auto op haar naam staan hier op Griekenland.
Dat is geen enkel probleem als je op goede voet leeft met nabestaande in de eerste lijn.
Maar wij hadden/hebben daar wat problemen mee voornamelijk met een van de dochters.
Ik wil de auto van mijn overleden vrouw op mijn naam laten zetten omdat hij anders onverkoopbaar is  heb daar volgens de Griekse wetgeving een officieel document voor nodig van mijn kids dat ze het toestaan.
Een van mijn kids waar wij al 15 jaar geen contact meer mee hebben wil het officiele document niet tekenen.
Auto is dus onverkoopbaar en staat nu al 8 maanden nutteloos op de parkeerplaats.
Dat is niet alles ook het afsluiten van een zaak die je hier runt is zeer problematisch.
Ik praat uiteraard uit het daglicht dat je getrouwd ben in gemeenschap van goederen.
Dus beste mensen die in Griekenland wonen denk goed na over dit soort zaken zeker als je al wat ouder wordt.
En ik praat uiteraard over de legale weg niet over de duistere wegen die nog steeds te bewandelen zijn op Kreta.
Quote


Berichten in deze discussie
Erfrechten - door Cornelius - 08 May 2018, 15:48
RE: Erfrechten - door Nanny - 08 May 2018, 18:11
RE: Erfrechten - door Cornelius - 08 May 2018, 19:52
RE: Erfrechten - door Ger - 08 May 2018, 19:43
RE: Erfrechten - door Jan Platanias - 08 May 2018, 22:04
RE: Erfrechten - door Jef Dockx - 09 May 2018, 12:07
RE: Erfrechten - door kokino17 - 09 May 2018, 21:04

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Je erfrechten Cornelius 8 2.932 09 February 2019, 08:18
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)