Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia?
#17
(03 December 2018, 00:15)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 December 2018, 13:43)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, Wij kennen Fiskardo nog uit 1979. Leuk dorpje, dat redelijk gespaard is gebleven na de grote aardbeving. In 2011 een dagje terug, wat een afknapper. Enorme jachthaven en langs de boulevard alleen maar eettenten.
De natuur is geweldig op het eiland. Helaas geen gezellige oude dorpjes meer. Ieder zijn meug, maar mijn vrienden zal ik niet aanraden er naar toe te gaan.

Wim, bedoel je ,het hele eiland of alleen dat plaatsje?

Onze ervaring is zo onderhand : dat als je een plaats voor een 2e keer bezoekt...het idd   wat tegenvalt...terwijl het de eerste keer wel aardig /leuk was .

(02 December 2018, 16:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet om het een of ander maar Kokkari en Petra zijn toch ook ware toeristenoorden? Ik heb het in ieder geval wel zo ervaren. En dat was bij mij voor Lesbos 20 jaar geleden en Kokkari een kleine 10 jaar. Ik zie het verschil niet met een Assos, Poros of Fiskardo.

idd Vito ....Kokkari en Petra zijn zekers toeristenoorden... maar wel kleinschalig... dat vind ikzelf  wel leuk/gezelly...Ik houd er niet van om in een afgestorven dorpje ze zitten met alleen maar een paar taverns en voor derest eigenlijk helemaal niets Wink
Op fiskardo na is alles verwoest na de grote aardbeving, de dorpjes die er zijn zijn dus allemaal nagebouwd, ze hebben de bouw van fiskardo als voorbeeld genomen. De echte oude dorpjes zijn er dus niet en dat merk je wel, ik vind de sfeer op Kefalonia veel minder dan op andere eilanden.. bv op Ithaki is dat weer wel , kleinere maar ook best drukkere dorpjes zoals Kioni en Vathi maar wel sfeervoller dan op Kefalonia... maar wat de 1 leuk en authentiek vind is voor de andere weer helemaal niets , dus gewoon proberen en kijken hoe je het vind. Wij zouden er ook niet meer naar terug gaan maar hebben er wel een leuke vakantie gehad.
Kokkari vind ik bv ook niet kleinschalig, ik vind het echt druk, veel mensen zelfs toen wij er in september waren, veel cafe's en taverna's allerlei toeristenshops en dat vinden wij weer niets. Maar in Agios Konstantinus waar wij zaten vond ik het heerlijk, veel wandelingen gemaakt in de vallei en naar de bergdorpen.
Quote


Berichten in deze discussie
Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wilma - 01 December 2018, 02:10
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Margo - 01 December 2018, 13:38
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wilma - 02 December 2018, 00:22
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door jjohn - 02 December 2018, 00:34
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Ernst - 02 December 2018, 06:32
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Vito - 02 December 2018, 09:11
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door JohanV - 02 December 2018, 11:23
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wim M - 02 December 2018, 13:43
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wilma - 03 December 2018, 00:15
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door jacq1970 - 03 December 2018, 01:12
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Vito - 02 December 2018, 16:43
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Patrick - 02 December 2018, 17:27
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wim M - 03 December 2018, 09:56
RE: Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia? - door Wilma - 04 December 2018, 00:50

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)