31 January 2019, 21:18
(31 January 2019, 17:33)Beems schreef:
(31 January 2019, 16:39)El Greco schreef:
(31 January 2019, 14:49)Beems schreef:
Nou beste #El Greco als een drie wieler de maatstaf is of een land achter loopt in mobiliteit dan vind ik dat nogal straf.
Niet alleen voor de Olympische spelen van 2004 is een deel van het wegennet rond Athene aangepakt ook de Egnatia O Dos is gemaakt en dat is een project van wereld formaat en heeft meer dan 10 jaar geduurd. De Egnatia O Dos is de autoweg tussen Igoumenitsa en Turkije met daaraan gekoppeld de verticale assen naar Albanië, Noord-Macedonie en Bulgarije. Ook is er deels een nieuwe autoweg gemaakt van Athene naar Ioanina en loopt er op dit moment nog een project Athene - Kalambakka waar hij dan aansluit op de Egnatia O Dos. Naast de autowegen worden ook de spoorverbindingen aangepakt zoals de elektrificering van het traject Athene - Thessaloniki dat net is afgerond.
Griekenland is niet alleen de eilanden waar het merendeel van de toeristenindustrie zich afspeelt maar het vaste land is zich wel degelijk aan het ontwikkelen waarbij Thessaloniki een grote rol gaat spelen voor het Balkan achterland.
Ook op het gebied van de telecominfrastructuur wordt er hard gewerkt om ook in de dorpen snel internet verbinding aan te bieden.
Fraport is bezig om de diverse vliegvelden aan te pakken dus ook daar zal merkbaar zijn dat Griekenland mee telt.
Het elektriciteitsnet is zeker nog niet op orde om ook grootverbruikers als het opladen van auto's aan te kunnen en dat zal op de eilanden nog een iets grotere uitdaging zijn. Een belangrijke rol is ook hier weggelegd voor de wind- en zon- energie.
Overigens is het achterlopen in technologie niet altijd een nadeel je kan zo stappen overslaan die andere landen veel geld hebben gekost.
Als je het hebt over het gedrag van de gemiddelde Griekse auto bestuurder ten aanzien van de regels dan is dat innerent aan de Griekse man, hier wordt dat ook wel "Mangas" genoemd. Maar ik hoop dat de Griekse bevolking zijn eigen identiteit behoud want dat is waar ik van hou en waar menige West-Europeaan nog wat van kan leren.
Kali Spera,
Dick
Wil je nu zeggen dat Griekenland de voortrekker is van hoe mobiliteit in Europa zou moeten zijn?
Nee beste El Greco ik reageer op jouw constatering dat Griekenland 40 jaar achter loopt in mobiliteit en Griekenland is niet alleen de eilanden.
Allé, om jou te plezieren zal ik er 10j. af doen bij mijn constatering dan.
Ik denk niet dat Europa rekening gaat houden met hun toekomstige regels in Griekse verspreidingsgebieden wat betreft EV. Doen ze dat wel (een onderscheid dus maken tussen vasteland & eilanden) zou het zomaar eens kunnen dat Griekse eilanden het "autokerkhof van Europa" gaat worden naar Afrikaans voorbeeld. Maar nu ben ik aan het doemdenken.
Om maar te zeggen, dat het origineel bericht van TS een correcte vaststelling is en dat het artikel "an sich" helemaal niet uit de lucht gegrepen is maar een juiste vaststelling.