13 July 2019, 18:21
(13 July 2019, 11:06)Arthur schreef:
Patrick ze varen alleen als ze genoeg subsidie krijgen, zijn de zakken gevuld is het even later weer afgelopen.
Als het al doorgaat met de lijn Pireus Limassol krijgt Salamis Lines concurrentie, ze varen al jaren Lavrio Limassol 1 x per week veel van mijn oud collega's nemen die route, duurt wel 38 uur.
Ze wachten (hopen) inderdaad op wat Europese subsidie. Maar die komt er wel denk ik. Superfast is in het verleden ook zo begonnen met een route van Zeebrugge naar Schotland. Zonder Europese subsidie was die er nooit gekomen. Na het stopzetten van de subsidies na zo'n 5 jaar was het 2 jaar later ook gedaan met die route want ze was niet echt winstgevend.
Ik denk dat ze ook rekenen op het afhaken van Salamis want met de nieuwe regels inzake de fuel en de emissie die ingaan vanaf 2020 zie ik Salamis niet onmiddellijk verdergaan met die ouwe roestbak die ze gebruiken. Tenzij ze een nieuwe ferry kopen.