Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander
#28
El Greco schreef:Vreemde verschillen allemaal. Bij ons gaat elektriciteit en water automatisch van onze Griekse Pancretan rekening. Elektriciteit al jaren en het water sinds vorig jaar. Het enigste waar we voor moeten zorgen is dat er geld op staat.  Big Grin
Het is in de loop van de laatste jaren erg veranderd.

Maar idd zoals Jeff hierboven al niet alleen in Griekenland.

ik was nu in nl met m'n Abnamro kaart aan t shoppen. Kwam erachter dat ik vergeten was geld van m'n spaar naar m'n lopende rekening over te boeken. Ik heb geen app op m'n telefoon of zo, en gebruik de eidentifier om geld over te boeken, maar die lag op Kos. Gebruik die kaart alleen maar voor die paar weken in nl. 
Opgebeld naar de bank , antw was dat ik naar t dichtstbijzijnde abnkantoor kon gaan, in mijn geval 19 km verderop. 
Zelfs zonder afspraak. Heel fijn wat een service........kosten 16 euro, om bij m'n eigen centen te kunnen, gaat dit ook niet erg ver?

Tuurlijk was t dom en eigen schuld dat ik t niet geregeld had, en tuurlijk biedt de ABN de mogelijkheid van die supergemakkelijke app. Gelukkig bleek dat mijn broer ook ABN klant is en dat apparaatje heeft dus t was al snel opgelost. Maar dat banken best inhalig zijn, ja mee eens.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander - door Nanny - 21 January 2020, 15:59

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Als de tafeltjes te dicht staan en een ferry passeert Patrick 13 3.758 14 August 2019, 13:31
Laatste bericht: Vito
  BTW nummer aanvragen jansas 3 2.201 04 March 2017, 00:42
Laatste bericht: Chrisn
  Vraagje openen karafaki ouzo Markos 3 2.554 03 December 2012, 15:00
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)