Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander
#35
Wij hebben nu anderhalf jaar een vakantie huis in Pilion, alleen voor de verzekering (want we blijven Nederlanders) had ik een Griekse bankrekening nodig. Voor de aankoop, water, elektra, belastingen hebben wij die nog niet nodig gehad, die gaan of cash of per creditcard of gewoon via de Nederlandse bankrekening.

Om de bankrekening te openen en de verzekering af te sluiten, had ik nodig mijn Grieks belastingnummer, geboortebewijs (kun je gewoon in het Grieks aanvragen in Nederland en heb je ook nodig voor het belastingnummer), een aankoopbewijs van de woning of energie rekening en een telefoonrekening en een bewijs dat deze betaald was (gewoon in het Nederlands) en een salarisstrook (ook Nederlands).

Daar ben ik gewoon de bank mee binnen gelopen en moest de volgende dag terugkomen omdat dan de Duits sprekende collega er zou zijn. Inderdaad de volgende dag lag al het papierwerk keurig op me te wachten. Overigens online bankieren gaat gewoon in het Engels, handig want mijn Grieks is nog echt niet zo ver dat ik er bankzaken mee kan regelen.

Ik zeg succes met het vinden van een advocaat en veel plezier bij de huizen jacht.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander - door Natalie66 - 26 February 2020, 12:27

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Als de tafeltjes te dicht staan en een ferry passeert Patrick 13 3.834 14 August 2019, 13:31
Laatste bericht: Vito
  BTW nummer aanvragen jansas 3 2.240 04 March 2017, 00:42
Laatste bericht: Chrisn
  Vraagje openen karafaki ouzo Markos 3 2.568 03 December 2012, 15:00
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)