Grieksegids nieuws
Algemene staking op Griekse eilanden wegens overvolle asielcentra
#13
(23 January 2020, 08:02)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 January 2020, 23:03)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 January 2020, 20:26)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Net precies op t nieuws bij ert. Een engelse stichting xou de grieksejournalisten erop gewezen hebben dat ze zich eerst moeten melden bij hen. Dan komt er een breefing weerdoor die stichting waarin ze verteld zou worden wat en hoe erin het nieuws komt.

Er zullen best stichtingen zijn die goed werk verrichten....maar dit soort dingen vind ik niet kunnen.

Dat doet mij denken aan hetgeen ik vernam (en ook zag) op Lesbos in 2018. Wij logeerden toen in Panagiouda op slechts enkele Km van Moria. Waar wij logeerden en ook daar tegenover verbleven heel wat leden van een (Amerikaanse) ngo. In gesprekken met mensen daar vernam ik dat zij in feite alles controleerden, bijvoorbeeld ook wie binnen en buiten ging in het kamp. Ik hoorde ook 1 maal een gesprek van de "leider" van die vrijwilligers. In feite kwam het er op neer dat zij zo veel mogelijk geld wilden verzamelen. Hij zei het letterlijk dat het hem in eerste instantie interesseerde hoeveel de mensen (sponsors) die hij die namiddag zou ontmoeten financieel zouden bijdragen. Het bleek ook een zeer christelijk geïnspireerde ngo te zijn zelfs in die mate dat zij blijkbaar een scheiding maakten bij de kampbewoners. Degenen die zich openlijk uitspraken over hun christelijk gedachtegoed kregen blijkbaar een betere behandeling. Zoals gratis heen en weer met een bus naar Mytilini terwijl anderen te voet moesten gaan. En zij werden ook beschermd bij mogelijke uitzetting wegens een negatief beoordeelde asielprocedure.

Niettegenstaande zij op hun website (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) beweren een Griekse non-profit organisatie te zijn gaat het wel degelijk om Amerikanen die pro-forma een Griek (Stefanos Samiotakis) als directeur aangesteld hebben.
Wij kennen die verhalen ook, zijn de vrijwilligers de afgelopen jaren regelmatig tegengekomen als we uit eten gingen, ze praten hard, kunnen maar over 1 ding praten en rijden veel te hard in hun huurauto's over het eiland.
Ze willen nu een gesloten kamp maken in de buurt van Andissa en ja hoor er waren al NGO's naar Gavathas gereden om eens te kijken of daar eventueel kamers/hotelletje voor hun zelf waren. De bewoners van Gavathas waren zeer verontrust.
Hopelijk wordt Gavathas niet verknald door die NGO's ik kan mij de zorgen van de bewoners heel goed voorstellen.
Wij komen ieder jaar wel een dag in Gavathas, het is een leuk en rustig plaatsje, hopelijk blijft dat zo.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Algemene staking op Griekse eilanden wegens overvolle asielcentra - door Ernst - 23 January 2020, 10:59

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)