13 June 2020, 17:03
(13 June 2020, 13:40)jjohn schreef:Toch een gewaagde stelling om aan klantenbinding te doen. (als je dat al zou willen)
(13 June 2020, 13:02)Arthur schreef:Een Griekse vriend vertelde eens na het verhogen van zijn prijzen :"Die welke er het meeste moeite mee hebben zijn waarschijnlijk degenen welke ik niet ga missen ....".
De meeste Grieken zijn wat dat betreft nog stront eigenwijs, bijv. bij de koffie prijzen, 4x €2.50 is toch meer dan 3 x€3.00, antwoord, ze komen toch wel terug, dus echt niet.
Ik ben altijd al tegen geweest, in het mensen (toeristen) hun geld uit hun zakken te krijgen op het moment zelf met de (veronderstellende) wetenschap dat ze die toch nooit meer terug zien. In mijn sector hadden we destijds ook zo van die cowboys zitten met zulke opvattingen.
Het is en blijft een gok natuurlijk maar veel vaste inkomsten zie ik daar toch niet uit voortvloeien.
Nu, hier in België gebeurt dat ook in de eerste beste DH-supermarkt hoor. Potje bij de verse saladbar was voorheen €2,99 nu plots €3,49 = gelijk 17% erbij. Er gaan er ineens veel minder van over de toonbank. Je kan altijd proberen om mensen te blijven beduvelen natuurlijk, of dit blijft werken hangt enkel af van de mensen zelf. Vraag & aanbod is een ruimdenkend begrip.