Een andere kant van Grieken.
#7
Hoe te reageren op de gegeven reacties is lastig. Ik plaatste mijn stelling alleen omdat het me was opgevallen dat er, zover mij bekend is, hier niet eerder over werd geschreven.
Ik verwoorde het iets anders maar dat er over de hele wereld zowel ‘goede’ als ‘foute’ mensen leven is me bekend. Ook weet ik dat er regelmatig gebeurtenissen worden aangedikt en of in scene worden gezet om aandacht te trekken, en in complottheorieen geloof ik niet.

Grenzen beschermen tegen aanvallen is vanzelfsprekend geoorloofd. Om de bedoelde situatie als aanval te beschouwen gaat mij te ver. Vluchtelingen, ja er zijn er zeker veel onder die alleen om economische redenen een poging wagen. Deze moeten teruggestuurd worden. Echter, ook vluchtelingen hebben rechten.

Soms probeer ik me te verplaatsen in wat mensen er toe drijft om te handelen zoals ze doen. Ook in voorkomende gevallen ‘om de hoek’.
Regelmatig kom ik tot de conclusie dat er, waar dan ook, groeperingen zijn die in een uitzichtloze situatie leven. Wat heb je, levend in zo’n situatie, te verliezen? Niets. Vanuit dat oogpunt gezien snap ik dat er mensen zijn die om die reden hun leven op het spel zetten. Door nood gedreven. Een goed voorbeeld hiervan is de film Slumdog Millionaire. Deze heeft niets met vluchten te maken, of... misschien wel alles, maar in een andere dimensie.

Antwoorden op vragen van stellers over ‘eerst zien en dan geloven’ kan je onder andere vinden in onderstaande url’s. Ook in de Belgische kranten is er over bericht.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  (d.d. 30 december 2020)
Van recentere data:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zie ook:”Lees ook” onder het artikel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dat er binnen de EU aandacht voor is blijkt uit:
Europarlementariër Tineke Strik reisde door Griekenland en zag dat de behandeling van vluchtelingen steeds onbarmhartiger wordt. Zie hieronder de verslaggeving.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tommy Olsen haal ik naar voren. Dit is een Noor die volledig is ingewijd in de materie. Hij heeft (vrijwel) dagelijks contact met betrokkenen. Hij krijgt o.m. filmpjes en coordinaten van gebeurtenissen. Ik zag een tv-verslag over zijn werk vanuit zijn huis. Dat kan ik niet online vinden.
Quote


Berichten in deze discussie
Een andere kant van Grieken. - door Buurman - 31 May 2021, 18:58
RE: Een andere kant van Grieken. - door Patrick - 31 May 2021, 19:41
RE: Een andere kant van Grieken. - door Nanny - 31 May 2021, 22:05
RE: Een andere kant van Grieken. - door vlagreco - 31 May 2021, 22:05
RE: Een andere kant van Grieken. - door JohannesGR - 01 June 2021, 08:48
RE: Een andere kant van Grieken. - door Beems - 01 June 2021, 11:33
RE: Een andere kant van Grieken. - door Buurman - 01 June 2021, 19:10
RE: Een andere kant van Grieken. - door jjohn - 30 April 2022, 00:37
RE: Een andere kant van Grieken. - door Buurman - 30 April 2022, 15:24
RE: Een andere kant van Grieken. - door metaxa - 01 May 2022, 06:03
RE: Een andere kant van Grieken. - door metaxa - 30 April 2022, 10:01

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een "Andere" schöne maandag. chris 1 1.993 15 March 2016, 10:58
Laatste bericht: Bart0riste
  Andere vertrek plaats papajani 16 9.930 28 January 2014, 12:38
Laatste bericht: papajani
  Gezocht voor een artikel: Remigrerende Grieken Natascha 0 1.841 10 September 2012, 17:31
Laatste bericht: Natascha
  Wat me opvalt aan dit prikbord en alle andere!!!! Marianneke 26 18.221 17 April 2012, 15:33
Laatste bericht: ElsR
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  Wij zijn allemaal Grieken......een keerpunt? Vasilis 14 11.347 20 February 2012, 22:33
Laatste bericht: Margo
  Wegen- en andere kaarten Kreta Aleko 1 2.179 25 October 2011, 15:44
Laatste bericht: Wilma

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)