Elounda
#8
En niet vergeten een rondrit richting Sitia en dan binnendoor naar de zuidkust en via Ierapetra terug, het plateau van Katharo, dat is richting Kritsa (even rondlopen daar) en dan de bergen in, het Lashitti plateau met een bezoek aan de grot van Zeus.
Wil je een stevige wandeling onder begeleiding bel met Yannis Pangalos in Agios Nikolaos, hij samen met Andreas en Leonidas organiseren elke zondag een stevige wandeling met de hiking club, via hun hebben mijn vrouw en ik alle kloven in oost en midden Kreta gelopen, en na afloop altijd ergens in een taverna samen gezellig eten wel zorgen voor goede schoeisel zijn nr in Agios Nikolaos is 0030 28410 28173 hij heeft vlak bij de marina een foto shop en kan je alles er over vertellen.
Wat E.G schrijft over Spinalonga, of de echte naam Kalidon moet je ook beslist eens bezoeken, je kunt er vanaf Plaka heen dat is de korte route, vanaf Elounda met en zonder gids, of mijn favoriet vanaf Agios Nikolaos met Nostos tours en de enthousiaste Nederlands sprekende gids Dimitri, onderweg leggen ze nog even aan om te zwemmen.
Niet vergeten om een uitstapje naar het vissersdorp Mochlos te maken en aansluitend te gaan zwemmen op mijn lievelings strand in Tolos.
Lekker en goed eten weet ik alleen in Agios Nikolaos bij Kanargio bij het meertje, Paradisiako en Katsarolakia bij de haven en Portes in het dorp, er zullen nog wel meerdere zijn maar dit zijn mijn stekjes.
Er zal nog wel meer te doen zijn met uitstapjes naar Heraklion en dergelijke maar daar weet iemand anders uit die buurt meer van.
Een goede auto huren kan je bij mijn oude vriend Stathis van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Berichten in deze discussie
Elounda - door Aad van Dop - 11 November 2021, 16:38
RE: Elounda - door Arthur - 11 November 2021, 16:55
RE: Elounda - door Aad van Dop - 11 November 2021, 20:26
RE: Elounda - door Aad van Dop - 11 November 2021, 21:18
RE: Elounda - door Arthur - 12 November 2021, 13:28
RE: Elounda - door Aad van Dop - 12 November 2021, 13:56
RE: Elounda - door El Greco - 12 November 2021, 15:40
RE: Elounda - door Arthur - 12 November 2021, 19:15
RE: Elounda - door Aad van Dop - 14 November 2021, 00:57
RE: Elounda - door Arthur - 14 November 2021, 13:26
RE: Elounda - door Aad van Dop - 14 November 2021, 15:03
RE: Elounda - door Arthur - 14 November 2021, 17:49
RE: Elounda - door Aad van Dop - 14 November 2021, 21:40

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)