griepvaccinatie halen in Griekenland
#7
(06 August 2022, 19:25)rolf1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Elly en Buurman,
[Knip]

Dat je mijn reactie als pissig opvat kan ik niet helpen.

Als je direct had geschreven wat je bedoelt was het duidelijker geweest. Wij (lezers) kunnen alleen afgaan op wat er staat.

Vestzak broekzak is het niet als je een recept e.d. declareert. Dat zijn in dezen bijkomende kosten.
Zoals je zelf terecht stelt: "Niets is gratis". Ook de assistent(e) van huisartsen hebben een salaris. Elke handeling wordt geadministreerd en gedeclareerd. 
Het kan best zijn dat daar een eenheidsprijs voor wordt afgerekend. Als deze niet meer toereikend is voor het aantal handelingen die er worden verricht gaan huisartsen daar uiteraard over mekkeren bij de geldverstrekkers, dan wel de overheid.

Het is moeilijk inzichtelijk te maken, van de verrichting. 
Als voorbeeld een declaratie van mijn huisarts bij de zorgverzekering:

"Ingediend door: Zorgverlener
Kenmerk:
Datum verrichting: 01-07-2022
Datum ontvangst: 08-07-2022
Soort zorgverlener: Huisartsen, niet nader gespecificeerd
Naam zorgverlener: xxxx
Verrichting: Poh-s (Dit is een vaste vergoeding vond ik net uit)
Aantal van verrichting: 1
Vergoed € 0,60"

Poh-s (Dit is een vaste vergoeding vond ik net uit)
Het zou kunnen dat een huisarts periodiek een vast bedrag per patiënt kan declareren. Dat lijkt er sterk op, want op 01-07 was ik in Griekenland. Gebeld naar de praktijk heb ik niet.

Ik ben kritisch op alles wat ik moet betalen, dus ook over gemeenschapsgeld. Om in je beschreven sfeer te blijven hoef ik slechts een voornaam te noemen: Siebert.

Waar het feitelijk om gaat is: als je niet in de gelegenheid bent om voor je vakantie een griepprik te halen die voor jou noodzakelijk is, dan is er een mogelijkheid dit via je huisarts zo te regelen dat je die op locatie kan krijgen.
Dit geldt natuurlijk voor alle medische verstrekkingen.
Quote


Berichten in deze discussie
griepvaccinatie halen in Griekenland - door rolf1 - 05 August 2022, 09:50
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Nanny - 05 August 2022, 20:31
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door rolf1 - 06 August 2022, 10:11
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Nanny - 07 August 2022, 16:48
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Buurman - 06 August 2022, 14:12
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door rolf1 - 06 August 2022, 19:25
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Buurman - 07 August 2022, 14:52
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door messara - 21 November 2022, 11:02
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Nanny - 21 November 2022, 22:46
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door messara - 22 November 2022, 10:18
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door Nanny - 22 November 2022, 21:59
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door chris - 22 November 2022, 22:10
RE: griepvaccinatie halen in Griekenland - door messara - 23 November 2022, 09:02

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)