Grieksegids nieuws
Satellietontvangst in Chania (West-Kreta)
#1
Sinds twee weken is de ontvangst van Canal Digital+ gestoord hier rond Chania op West Kreta. Van andere Nederlanders in de regio krijgen we dezelfde berichten.
Het signaal valt met tussenpozen weg om daarna weer terug te keren. Zelfs het BVN signaal valt weg met tussenpozen. Decoder laten testen bij de leverancier en deze werd in orde bevonden. Als we signaal hebben staan de balken voluit, dus de LNB functioneert ook.

Onze leverancier gaf al aan dat hij de laatste tijd meer vragen kreeg, vooral van de Nederlanders. Allemaal dezelfde klachten. Ik zou graag horen of er meer klachten zijn op Kreta.

Groetjes,

Henk

N.b, ik heb op het Kreta prikbord ook een vraag uitstaan over dit onderwerp.
Quote
#2
Henk, heb je het over alle Canal Digitaal zenders of alleen over de RTL-transponder op de Astra-1H?
Voor zover ik weet zijn er immers géén problemen met de SBS-transponder op de Astra-1L, toch?

Ger
Quote
#3
Hallo Ger,

Bij ons vielen alle Canal Digitaal zenders af en toe weg.
Ik heb de ontvanger net terug van de reparatie. De ontvanger heeft een software upgrade gehad en we gaan kijken of dit voldoende is geweest om het probleem op te lossen. Van George, onze reparateur, hoorde ik dat er met een regelmaat pulsen worden meegezonden welke storen op het signaal. De kaart zit nu direct in samrtcard slot i.p.v. in het PCMCIA slot. Mocht de receiver lange tijd uit staan, dan moet ik de kaart weer activeren door hem in de PCMCIA module te steken. Daarna gaat de kaart weer in de smart card slot.

Ik ben geen expert, dus kan ik je niet vertellen op welke Astra ik sta afgestemd. Hoe kan ik zien op welke Astra ik sta afgestemd?
In mijn scherm van de receiver kan alleen zien; ASTRA 1B/1C/1E/2C (All Satalits)

Technische gegevens;
Module; Aston p/n 901274
Receiver; DGK-SAT DST-301
Quote
#4
Dag Henk,

Als alle Canal Digitaal-zenders wegvallen is er toch iets anders aan de hand. De "footprint" van de Astra1-L (waar o.a. de SBS-zenders op zitten) heeft een Europawijde dekking die geen problemen zou moeten opleveren.
Op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je die footprints bekijken.

En onder andere
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je zien welke zender op welke satelliet uitzendt (kijk in de balk boven elk groepje zenders).


Ger
Quote
#5
Hallo Henk,

Een vraagje,
Ik ga binnenkort in Kreta wonen dicht bij agios nicolagos andere kant van eiland.
Nu heeft mijn huisbaas er een schotel van 60 cm staan, huis is wel bovenop berg maar hij zegt dat hij maar een paar zenders heeft dus ik vermoed dat zijn schotel in de verkeerde richting staat op een andere satelliet.
Nu mijn vraag wat kan je allemaal ontvangen op Kreta , astra ?
Ik weet niet of het een digitale of analoge lnb is, ik heb al zelf meer dan
10 jaar geen schotel dus ben van niets meer op de hoogte.

Groet,

Pol
Quote
#6
Dag Pol,
60cm? Daar zal je op Kreta niet veel mee ontvangen. Ik vermoed dat de huidige schotel op de Hotbird staat gericht.
Lees dit stuk eerst eens door, dan wordt het vast al duidelijker. Heb je daarna nog vragen stel ze hier gerust.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groet,

Ger

By the way, [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum!
Quote
#7
Middag Ger toch een probleem met een te kleine schotel 85 cm die ik heb meegenomen van thuis, morgen probeer ik er een van 140cm of 180 cm en als het dan nog niks is kijk ik alleen de sbs zenders en natuurlijk alle duitse zenders, de griekse heb ik via de analoge lijn.
De monteur die hier alles aansluit is een van de beste hier in de buurt.
Als het beter wordt geef ik weer een bericht.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Ik was er al bang voor Arthur; 85 cm is natuurlijk ook erg klein voor een regio zo ver buiten de originele footprint. Met 140-180 cm zal het signaal al een stukje sterker zijn. Hou er wel rekening mee dat een grote schotel afstellen veel nauwkeuriger luistert dan een kleine. Vergeet ook de skew niet, alle beetjes helpen.

Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte? Dus de Astra1-L (Ned-1,2 en 3 alsmede SBS, Veronica en NET-5) heb je wel al?

Ger
Quote
#9
(16 November 2010, 19:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was er al bang voor Arthur; 85 cm is natuurlijk ook erg klein voor een regio zo ver buiten de originele footprint. Met 140-180 cm zal het signaal al een stukje sterker zijn. Hou er wel rekening mee dat een grote schotel afstellen veel nauwkeuriger luistert dan een kleine. Vergeet ook de skew niet, alle beetjes helpen.

Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte? Dus de Astra1-L (Ned-1,2 en 3 alsmede SBS, Veronica en NET-5) heb je wel al?

Ger

Hoi Ger ,ja die heb ik allemaal en dan nog de nodige andere zenders zoals BVN alle 15 duitse zenders ( voor mij ook gezien de taal aantrekkelijk) diverse muziek kanalen en natuurlijk analoog alle Griekse zenders. Ben toch de hele dag aan de kaik bezig en voor s'avonds is het makkelijk eerst het Griekse nieuws en 1 uur later het NL nieuws komt dus mooi uit dat uur later hier.
Hou je op de hoogte.
Grz uit warm Agios Nikolaos
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  satellietontvangst Pilion Thomas 10 12.629 29 June 2011, 06:51
Laatste bericht: Ger
  Satellietontvangst Zaros-Kreta 1 4.375 19 April 2009, 10:31
Laatste bericht: Ger
  Satellietontvangst omgeving Methoni - Messinias 0 3.125 19 April 2009, 07:33
Laatste bericht: Guest
  Satellietontvangst in Perdika (Epirus) papajani 0 3.224 07 April 2009, 19:55
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)