SAMOS- nieuwe haven in ORMOS
#1
SAMOS-nieuwe haven in ORMOS

Eindelijk is het dan zover, de hernieuwde haven is klaar!!

Maanden is er door enkele tientallen arbeiders geploeterd en dat is voor Griekse begrippen al heel wat. De benodigde zware machines werden aangevoerd uit Pythagoras en Karlovasie waar de havens de afgelopen jaren ook vernieuwd zijn.
Nu kunnen grote cruiseschepen hier aanleggen en uiteraard ook de jachten. Voorheen waren deze op Vathi en andere havens op Samos aangewezen.

Onder grote belangstelling van de plaatselijke bevolking en uiteraard een ‘opengetrokken blik’ notabelen werd gisteren de nieuwe haven ingezegend. Het was er een drukte van belang en tot diep in de nacht werd er gefeest. De plaatselijke middenstand zal er zeker van gaan profiteren en uiteraard indirect de bevolking.
Als klap op de vuurpijl meerde er het eerste cruiseschip aan en dat was een ongelooflijk moment voor de mensen hier die honderden jaren alleen maar een uit de kluiten gewassen zeilboot konden aanschouwen.

Deze week wordt er gestart met de bouw van een winkelcentrum (5000 m2) waar o.a. Aldi, een bouwmarkt en enkele modezaken zich al voor aangemeld hebben.

De verdere ontwikkelingen laat ik jullie uiteraard toekomen.

Grtz.Wick

[Afbeelding: 25ul08z.jpg]

[Afbeelding: 10onxa8.jpg]

[Afbeelding: 2ecm58k.jpg]

[Afbeelding: 2hhhuf7.jpg]

[Afbeelding: 2ymd1mw.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Nounou
Ik hoop dat het de economie van Ormos en omstreken ten goede komt. Wij zullen de cruiseschepen dan wel vanaf ons terras zien voorbij varen richting Ormos ......
Voor de Aldi en de bouwmarkt houden we ons aanbevolen ofschoon de kleine middenstand misschien dan wel het loodje legt. Maar het geeft ook wel weer werkgelegenheid voor de lokale bevolking.
Quote
#3
1 april animated flag
Quote
#4
Hahaha, ik was er bijna met open ogen ingelopen. Zonder bovenstaand waarschuwingsvlaggetje had waarschijnlijk nu aan Wick gevraagd of ze niet beter heel Ormos op het dek van het schip hadden kunnen plaatsen.;)

Maar gelukkig, het is definitief niet waar. Dank zij de nieuwe sociale media: de Costa Atlantica (ik heb héél erg ingezoomd) voer
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nog ergens bij Guadeloupe.


Meer bootjes. En dan op Samosschaal.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op de site van Sandy Nieuwenhof. Ik krijg toch zó'n zin om morgen een vakantie te gaan boeken!

Tina
Quote
#5
(01 April 2011, 14:24)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




1 april animated flag

Soms is het leuker om het spel mee te spelen!!

Werk je op een booreiland?

toch Grtz.Wick
(01 April 2011, 18:59)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hahaha, ik was er bijna met open ogen ingelopen. Zonder bovenstaand waarschuwingsvlaggetje had waarschijnlijk nu aan Wick gevraagd of ze niet beter heel Ormos op het dek van het schip hadden kunnen plaatsen.;)

Maar gelukkig, het is definitief niet waar. Dank zij de nieuwe sociale media: de Costa Atlantica (ik heb héél erg ingezoomd) voer
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nog ergens bij Guadeloupe.


Meer bootjes. En dan op Samosschaal.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op de site van Sandy Nieuwenhof. Ik krijg toch zó'n zin om morgen een vakantie te gaan boeken!

Tina

Kom, kom Tina, vandaag wordt alles hier weer in oorspronkelijke staat terug gebracht en zo moet het ook. Er is al te veel bedorven door de heren projectontwikkelaars in Griekenland!

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
(02 April 2011, 08:38)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Soms is het leuker om het spel mee te spelen!!

Ben het helemaal met je eens Wick en moet eerlijk toegeven dat ik er ingetrapt ben Big Grin . Ik zat me zelfs een beetje te ergeren, hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n leuk haventje zo te verprutsen. Maar goed, we kunnen weer ademhalen, het was "maar" een grap ;)

Leuke actie trouwens Wick up, besef echter wel dat we je berichten volgend jaar rond 1 april extra goed in de gaten zullen houden Tongue

Ger
Quote
#7
Geweldig in elkaar gezet Wick, ik zet ook elk jaar weer diverse mensen op het verkeerde been, en het is ook dit jaar weer gelukt.Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(02 April 2011, 08:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 April 2011, 08:38)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Soms is het leuker om het spel mee te spelen!!

Ben het helemaal met je eens Wick en moet eerlijk toegeven dat ik er ingetrapt ben Big Grin . Ik zat me zelfs een beetje te ergeren, hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n leuk haventje zo te verprutsen. Maar goed, we kunnen weer ademhalen, het was "maar" een grap ;)

Leuke actie trouwens Wick up, besef echter wel dat we je berichten volgend jaar rond 1 april extra goed in de gaten zullen houden Tongue

Ger

Ok Ger, Big brother is watching me???
(02 April 2011, 10:34)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geweldig in elkaar gezet Wick, ik zet ook elk jaar weer diverse mensen op het verkeerde been, en het is ook dit jaar weer gelukt.Big Grin

Hallo Arthur,

Ook ik heb hier een beving gevoeld. Maar of die van jouw eiland kwam weet ik niet. Maar ondanks dat komen er hier ook ieder dag lichte bevingen voor. Het eerste wat wij doen als hij wat harder dan normaal is..... onze sigaretten pakken en dan pas naar buiten.
Stel je voor dat je in een puinhoop moet gaan zoeken naar die genotsmiddelen, ik moet er niet aan denken.
Sorry hoor niet rokers...ook dit valt (voor ons) onder genieten in Griekenland.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#9
Ik moet toegeven dat ik er vierkant ingestonken ben. Maar .... van Grieken kun je alles verwachten dus ook projecten waar ik als nuchtere Hollander van denk dat het volslagen waanzinnig is. De grote weg van Balos via Spartharei naar Pythagorion bijvoorbeeld ...... of het huis boven aan de weg van Balos naar Ormos dat voor een half miljoen te koop staat, al jaren, nog niet afgebouwd, en waarvan niemand op het idee komt om de prijs te laten zakken om misschien toch maar wat geld er aan over te houden ....
Rare jongens, die Grieken ....
Maar volgend jaar zal ik beter opletten!
Quote
#10
Die beving kwam van (mijn) kant was wel een apart gevoel, maar even offtopic zoals je weet zijn wij op bijna alle eilanden en het vasteland geweest,dus ook op Samos, zit Helma er nog altijd ??? ik vond haar de liefste en de beste hostes die ik ooit heb meegemaakt, niks opdringerig maar eerlijk en lief, alleen jammer dat ze voor die flapdrol uit wijchen werkt.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Binnenkort ferry vanuit Ormos? Patrick 3 1.516 22 May 2023, 11:38
Laatste bericht: Bowie
  Ormos of Ireon Margo 29 14.913 21 June 2021, 17:16
Laatste bericht: lucy
  Weerzien Samos-Ormos Wick 2 5.017 19 May 2016, 11:12
Laatste bericht: hansley-dubiezson
  Samos het dorp Ormos Martino 21 16.737 08 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Doornroosje
  Regatta in Ormos Wick 2 2.538 30 May 2012, 14:23
Laatste bericht: albert6
  haven van Ormos (Samos) Wick 11 7.250 02 April 2012, 23:55
Laatste bericht: Mieke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)