Grieksegids nieuws
Aardbeving op Kreta
#1
Zitten we net op ons gemak aan de frappe op een terras begint alles te schudden en te beven, zelfs de boot ging heen en weer op het meertje en windstil.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ja, ik zie hem hier ook bij staan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tussen Kreta en Karpathos in.
Quote
#3
Ojee hoe krachtig denk je? Schade? Heb het in Griekenland nog niet meegemaakt, wel in Limburg jaren geleden 5,8.
Quote
#4
Volg deze link maar eens een poosje, er zijn er een stuk of 5/6 per dag.
Als de link niet werkt laat maar weten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(01 April 2011, 15:56)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ojee hoe krachtig denk je? Schade? Heb het in Griekenland nog niet meegemaakt, wel in Limburg jaren geleden 5,8.

6.2 volgens Richter het duurde ook maar 5 min hier in Agios Nikolaos, schade niks alleen de eerste toeristen waren panikerig, alleen vanmorgen weer alles vol Libertyzand uit het zuiden samen met een regenbuitje zie foto.
[Afbeelding: 2rnu5bn.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ook hier wordt er melding van gemaakt:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Weet je al iets over eventuele schade en/of gewonden Arthur?
Quote
#7
Hij was ver weg Ger, de locals zijn wel wat gewend niemand kroop onder de tafel, ze bleven gewoon doorgaan met allerlei dingen opknappen, over 2 weken gaat alles voor de echt open.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Hij is tot op Rhodos gevoeld. Maar Arthur 5 minuten voor een aardbeving is buitensporig lang.
Quote
#9
Het bleef een beetje trillen na de eerst 2/3 min, was wel apart om te zien hoe echt alles bewoog zelfs de bomen
(01 April 2011, 19:21)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hij is tot op Rhodos gevoeld. Maar Arthur 5 minuten voor een aardbeving is buitensporig lang.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Zelfs op Kos zag ik de vaas met bloemen uit onze tuin heen en weer schudden.

groet vanaf Kos, Dick
Quote
#11
Ik geloof dat de Grieken zich veel minder druk maken dan wij om een aardbeving. Zelf heb ik de aardbeving in de jaren '90 (vorige eeuw) in Limburg meegemaakt.
Lag toen in het ziekenhuis in Venlo, verplicht op bed na een hernia operatie op een bovenste etage, dus een optimale uitslag van de ziekenfabriek.
Duurde naar mijn mening dusdanig lang dat ik toch maar heel snel aan het denken was om onder het bed te gaan liggen. Een matras/bed kan meer hebben dan mijn lichaam aan beton! twee dagen later was ik thuis en er was geen schade.

Een hostes op Kreta vertelde ons dat een week geleden (toen) er een bevinkje op Kreta was geweest en haar familie belde haar in paniek op, terwijl op Kreta het gewone leven normaal doorging.
Quote
#12
Zo'n beving lijkt me toch wel eng, niet de schokken zelf, maar zo'n tsunami die er eventueel erachteraan kan komen ....hmmm

Die Liberty wind is niet zo erg ,zolang Gaataffie maar niet meewaait Big Grin
Quote
#13
Wij zijn terug van maandag j.l. Na ons bezoek in Agios Nicolaos waar het prachtig weer was op 1 April (in tegenstelling tot het Zuid-Oosten) zijn we nog doorgereden tot in Plaka recht tegenover Spinalonga. Zaten daar toen op het terras in een restaurant toen de houtenvloer begon te "dansen". Vreemd gevoel. Personeel kwam de zaak buiten gelopen en zijn direct alle Yannissen en Christinas die ze kennen gaan opbellen, denk dat er bijwaren die tot in Australë en/of Amerika hebben gebeld. :) Altijd iets te beleven op Kreta. Big Grin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)