Grieksegids nieuws
Waar ben ik nu weer?
#1
Toch leuk die raadseltjes. Ik vrees dat het voor de één meteen duidelijk is maar voor de ander toch wel vreemd overkomt.

Waar is deze foto genomen?

[Afbeelding: 9a966s.jpg]
Quote
#2
Meteora?

Jan
Quote
#3
He Ger lijkt wel wat op dit plaatje

[Afbeelding: opphxd.jpg]

Quote
#4
@Jan: Helemaal goed :)

@Coko55: Volgens mij stond je op exact dezelfde plek als ik toen je de foto maakte ;). Heb je toen ook zo veel schildpadden gezien daar? Het wemelde er toen (najaar 2007) van.

Ger
Quote
#5
Ger

Ik was daar begin september 2008; maar van schildpadden kan ik me niets herinneren. Ondanks de drukte en de lange busreis vanuit Kala Nera vond ik Meteora zeker de moeite waard. Ongelooflijk dat dit door mensen handen is gebouwd. Wil iedereen aanraden die de kans krijgt om een excursie naar Meteora te boeken dit zeker te doen.
[Afbeelding: 8vnsx0.jpg]
"Hier op deze kale rotsen, die paleizen werden voor duizenden, leerden orthodoxe monniken om wijs te zijn in gedachten en nederig in verlangens"

Quote
#6
Is er een film opgenomen van op locatie? Volgens mij, zou het een oorlogsfilm kunnen zijn.
Quote
#7
Is het niet een leuk idee dat als je het goed geraden hebt dat je dan het volgende plaatje mag plaatsten.
En dat steeds verder?
Quote
#8
(09 April 2011, 23:09)M-1414 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het niet een leuk idee dat als je het goed geraden hebt dat je dan het volgende plaatje mag plaatsten.
En dat steeds verder?

Leuk idee M-1414 up, dat wil dus zeggen dat jcmspliet nu aan de beurt is.
Ben benieuwd..........

Ger

Quote
#9
(09 April 2011, 15:59)Yaniz schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is er een film opgenomen van op locatie? Volgens mij, zou het een oorlogsfilm kunnen zijn.

De finale van de James Bond film 'For your eyes only' speelt zich af in een Meteoraklooster. Een deel van de film speelt zich ook af (en is ook opgenomen) op Corfu.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Ja, jcmspliet mag nu het volgende plaatje/foto plaatsen. En daarna degene die die foto raadt.
Quote
#11
Hierbij plaats ik m'n fotoraadsel. Naar welke plaats kijk ik hier?

[Afbeelding: ehdchs.jpg]
Quote
#12
Is het Skopelos stad?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#13
Helemaal goed Angeliki! Ik had gedacht dat het best moeilijk zou zijn.
Jan
Quote
#14
(13 April 2011, 22:16)jcmspliet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had gedacht dat het best moeilijk zou zijn.
Jan

Omdat wij komende voorjaarsvakantie naar de Sporaden gaan, ben ik al veel op internet aan het rondstruinen geweest. Ik kijk zelfs met regelmaat even op de webcam van Skopelos, met zicht op de haven, vandaar dat het me best bekend voor kwam.....;)

En dan nu de volgende foto:
[Afbeelding: 2n1wgmo.jpg]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#15
Is dit boven de Vikos kloof?
Quote
#16
Helemaal goed, Franska! Dit zicht krijg je wanneer je bij het dorpje Vikos het pad afdaalt, de kloof in.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#17
Ja inderdaad een fantastische wandeling.
We deden deze begin juni 2006, prachtig weer, sneeuw op de toppen en wel heel erg verfrissend water.
Hier dan mijn favoriete plaatsje (helaas niet van de rest van de familie, ivm de grote kans op bewolking)
[Afbeelding: keramoti_04.jpg]

Succes, Franska
Quote
#18
(10 April 2011, 12:51)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 April 2011, 15:59)Yaniz schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is er een film opgenomen van op locatie? Volgens mij, zou het een oorlogsfilm kunnen zijn.

De finale van de James Bond film 'For your eyes only' speelt zich af in een Meteoraklooster. Een deel van de film speelt zich ook af (en is ook opgenomen) op Corfu.

Dank je Patrick. v;)

Quote
#19
Ik herkende het bijna niet omdat de foto vanuit de hoogte is genomen, maar dit moet toch Keramoti zijn! De foto is dan wel een aardig tijdje geleden genomen, want inmiddels staan er mooie standbeelden op het gras.

(hoezo te veel bewolking? Het is hier in het noorden toch ook mooi weer? nou ja, meestal dan, nu even niet Sad)
Quote
#20
Hallo Jota,

Klopt, goed gezien de foto is genomen vanaf de kraan welke boven de kerk stond toen deze werd gerenoveerd 2001 of 2002.
Recentere foto had ik helaas niet meer.
Wij zijn een keer of 6 in Keramoti geweest (in de lente, zomer en herfst) en troffen het nooit met het weer. 1 dag zon en dan weer 1 of meerdere dagen bewolking of zelfs regen.
Overvaren naar Thassos was wel vaak de garantie voor mooi weer.

Aan jou nu de volgende foto.
Franska
Quote
#21
Als contrast van Franska's foto is deze meer van onderen genomen ;)
Waar ben ik en wat zie ik???


[Afbeelding: BILD4390.jpg]
Quote
#22
Op Syntagma en kijkend naar het parlementsgebouw. Rechts en net niet op de foto is de ingang naar misschien wel het mooiste metrostation van Athene. Links ligt Hotel Gran Bretagne en achter dé winkelstraat: Ermou
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Nou Patrick, een vollediger antwoord bestaat niet! Helemaal goed natuurlijk.
Had ik geweten van dat metrostation dan was ik even naar beneden gelopen ;) In plaats daarvan was mijn blik gericht op de koulouraki-verkoper bij de metro-uitgang en heb daarvan een mooi plaatje geschoten.

Ik ben benieuwd naar jouw foto!
Quote
#24
Wel hier is mijn foto.

[Afbeelding: 2wqcz8i.jpg]

Waar sta ik en waarom ligt dat tapijt daar in hemelsnaam?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Hm, het is vast een bepaalde feestdag en over dat tapijt lopen ze naar de kerk? Maar daar houdt het voor mij dan ook op...
Quote
#26
Ik ben lang geleden op Tinos geweest en deze foto doet mij daar aan denken! Daar een tapijt waarover de pelgrims kruipend naar de Panagia Evangelistra kerk gingen. Het is meer dan twaalf jaar geleden maar het heeft toen veel indruk op me gemaakt.
NB toen ik er was was het 15 augustus, alle hotels waren bomvol ivm Maria Hemelvaartsdag
Quote
#27
(21 April 2011, 10:45)Sylvia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben lang geleden op Tinos geweest en deze foto doet mij daar aan denken! Daar een tapijt waarover de pelgrims kruipend naar de Panagia Evangelistra kerk gingen. Het is meer dan twaalf jaar geleden maar het heeft toen veel indruk op me gemaakt.
NB toen ik er was was het 15 augustus, alle hotels waren bomvol ivm Maria Hemelvaartsdag

Nu het Paasweekend eraan komt dacht ik aan een foto van iets religieus en het was dus inderdaad Tinos met de Panagia Evangelistra, door sommigen één van de belangrijkste kerken genoemd.

Goed gedacht dus Sylvia.
Toen je er was op 15 augustus kan je dit inderdaad niet mislopen, maar ik denk dat op die dag de hele straat met tapijt bedekt wordt.
Kwamen de ferry's 12 jaar geleden nog aan in de oude haven (rechtover deze straat)? De vrouw waar wij logeerden vertelde immers dat pelgrims al vanaf het schip, over de kade op hun knieën kropen.

Aan jou dus voor de volgende foto.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar ben ik nu weer? Ger 13.547 1.964.387 Gisteren, 23:25
Laatste bericht: Suus
  Waar ben ik? Ger 6 11.506 02 September 2015, 22:21
Laatste bericht: Vito
  Waar ben ik? Ger 11 15.555 02 December 2014, 20:23
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Eugene 23 26.599 16 September 2014, 14:06
Laatste bericht: Eugene
  Waar ben ik? Ger 22 24.641 03 August 2014, 17:01
Laatste bericht: metaxa
  Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik? Cor Nieuw Vennep 15 18.995 05 November 2013, 19:56
Laatste bericht: Bart0riste
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.270 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Waar ben ik? Ger 34 30.895 10 November 2012, 13:26
Laatste bericht: Alberto
  Wie en waar ben ik? Ger 27 26.535 20 April 2012, 19:46
Laatste bericht: Tina K. Noume
  Waar ben ik? Corry 7 11.646 20 November 2011, 16:09
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)