Kerken
#1
We komen naar de regio Sfakia en Plakias op bezoek in mei. we hebben interesse in het bezoeken van kerken en het zien van oude fresco's, maar zoals in veel plaatsen op Kreta zijn de kerken gesloten. Soms als je geluk hebt kun je de sleutel te vinden of ergens bij iemand in de dorpen. Ik was benieuwd of iemand weet een aantal leuke kerken in het gebied die interessant zijn en dat we binnen kunnen bezoeken? ,.


Kan iemand ons helpen
Quote
#2
Dag Hiker,

Ik denk niet dat je veel reacties krijgt over waar eventueel sleutels verstopt liggen zodat je de kerkjes binnenkomt. Dat wordt daar wel gedaan maar als het zo openbaar op een forum staat gaat het natuurlijk helemaal fout. Wellicht dat leden een PM'metje naar je sturen met eventuele locaties, maar ja, dan moet je wel lid zijn van dit forum natuurlijk. Misschien toch maaar even registreren en aanmelden?

Alvast Kalos Irthate hier ;)

Ger
Quote
#3
Hallo Hiker,

Indien een kerkje op slot is kun je het beste in het dorp bij bv de kafenion vragen. Vaak hebben ze zelf de sleutel of weten ze wie de sleutel heeft. Meestal gaat er dan ook nog iemand met je mee en zijn ze trots om hun kerkje te laten zien. Voor kerkjes buiten het dorp is het wat lastiger, dat moet je net weten maar ook hier bij de kafenion in het nabijgelegen dorp vragen. Bij ons in het dorp (Vamos) kon je bv de sleutel bij de kapper ophalen om het kerkje van Koimesis te bezichtigen (net buiten Vamos en met mooie fresco's). Dit had ik uiteraard in het kafenion te horen gekregen.
Succes..In Chora Sfakion zijn vele oude kerkjes! Of ze open of dicht zijn heb ik geen idee....op naar de kafenion dus!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Ger & Beredw bedankt voor de hulp .
Ger ik zal zeker lid worden van de forum.
Quote
#5
Berendw zal er veel moeten drinken in de kafenion
Quote
#6
dizzy geeft niks!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)