de locals en de toerist is weer de dupe
#1
Heb dit bericht overgenomen van Bruno Tersago

Een nieuwe gijzeling?
09/04/2011 — Bruno
Ik had u een paar dagen geleden al gemeld dat de werknemers van Hellenic Petroleum voor 10 dagen in staking zijn gegaan. Gevreesd werd dat de brandstofbevoorrading daardoor in het gedrang zou komen. Dat is voorlopig nog niet het geval. Alles werkt nog normaal hier.

Maar gisteren hebben de werknemers besloten om nog een weekje extra te staken. Dat zijn dus 17 dagen! Die lui moeten dus echt wel een appeltje voor deze stakingsdorst hebben! Als er nog 7 dagen meer zal worden gestaakt, dan kan het echt wel problematisch worden.

Niet toevallig zal deze staking net voor Pasen worden gehouden, om op die manier zo veel mogelijk mensen gegijzeld te houden. Mensen die met Pasen naar hun dorpen willen terugkeren. Overigens zijn de werknemers van Hellenic Petroleum niet alleen. De verkeersleiders van de burgerluchtvaart hebben ook al gedreigd met langdurige stakingen vanaf 15 april. Deze lui controleren voornamelijk de kleinere local luchthavens, dus de kans dat Athene er iets van zal merken, is klein.

Maar toch: het is elk jaar hetzelfde. In een belangrijke toeristische periode moet er altijd wel een of andere belangengroep zijn die wil staken in de hoop daar zoveel mogelijk ellende mee te veroorzaken, zodat de overheid met haar rug tegen de muur komt te staan.

Die muur is ondertussen van gewapend beton en er is geen wijken meer aan. Het geld is op. De overheid kan gewoon niet meer toegeven, want heeft er de middelen niet meer voor.


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
De Griekse regering moet echt de rug recht houden. Het kan niet zo zijn dat ik hier tot mijn 67e mag doorploeteren en zij daar als vorsten blijven leven. 4 weken geleden kwam een neef uit Griekenland bij mij op bezoek en hij schaamde zich toen hij hoorde dat dat hier in Nederland het geval is en in Griekenland nog steeds mensen met hun 52e met pensioen gaan en nog gouden handdrukken van € 100.000,-- meekrijgen ook (en - ik zou willen dat het verzonnen was!! - daar bijvoorbeeld een mooie nieuwe Mercedes van kopen).

Griekenland is in het zadel geholpen/gehouden door de belastingbetalers van de rijkere EU-landen. Het is tijd om de broek zelf op te houden en offers te brengen. De regering van Papandreou heeft het door. Nu het meerendeel van het volk nog. Begrijpelijkerwijs voelen zij de pijn van het hier en nu. Maar regeren is ook vooruit zien. Griekenland kan het zich financieel niet permitteren uit de EU gezet te worden. Want dan zullen de klappen voor de Grieken nog harder zijn dan ze nu al vinden.
Quote
#3
Tjonge jonge PAOK4ever..Zeker, dit soort uitwassen bestaan in Griekenland maar het is ook een zeer eenzijdig verhaal wat je verteld. Er zijn ook zeer veel Grieken die bv IKA hebben en op latere leeftijd zijn begonnen met werken (veel vrouwen bv ivm kinderen) en die niet aan het minimum aantal stempels ("ensima") komen en daardoor helemaal geen pensioen krijgen terwijl ze daar wel maandelijks voor afgedragen hebben. Om toch aan het minimum te komen werken vele grieken tot na hun 70ste.
De salarissen die ambtenaren verdienen hangt ook helemaal af voor welk ministerie je werkt. Zo kan een secretaresse bij de belasting dienst (ministerie van financien) het dubbele verdienen van een secretaresse bij het ministerie van onderwijs. Het is tussen verschillende ministeries zeer oneerlijk verdeeld. Het een en andere wordt ook goed uitgelegd in een documantaire van Canvas. Hier de link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dan de stakingen. Ook dat wordt vooral in bv in het Nederlandse nieuws zeer eenzijdig verteld. Vorig jaar bv een staking bij de Akropolis...drama drama voor de toeristen, zeker! Maar...deze mensen hadden al 2 JAAR geen salaris ontvangen! Ik denk dat ze in Nederland ook zouden staken.

Ik wil alleen zeggen dat ik het grotedeels met jullie eens ben, het is vaak een rotzooi, maar er zit vaak ook een andere kant aan het verhaal. Hopelijk zal het dit seizoen een beetje meevallen..we zullen zien!

gr Berend
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Laatste bericht van Bruno, een geluk voor de locals en de toerist, dus iedereen die komt voor de pasen zit goed, naar huis is een andere zaak al is het geen straf om nog een week in GR te blijven, het is tenslotte overmacht.
Grz Arthur


Staking luchtverkeersleiders verschoven
13/04/2011 — Bruno
Dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als ze geserveerd wordt, dat weten we hier in Griekenland wel. De volgende aankondiging heb ik in de ticker gezet, maar ik herhaal ze hier nog eens.

De luchtverkeersleiders hebben besloten om hun actie op te schuiven naar 27 april. Vanaf dan zouden ze staken dagelijks vanaf 22u tot 6u de volgende ochtend op weekdagen en ook op zon- en feestdagen.

Daarmee willen ze hun “solidariteitsgevoel met de bevolking” tonen nu Pasen er aan komt.

Juist, ja.

O ja, en u had al gezien dat de staking van het personeel van Hellenic Petroleum ook al voorbij is, natuurlijk.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Misschien handig om te vermelden dat er op de Oríste! -
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in de linker kolom onder "Nieuws uit Griekenland" een tweetal websites vermeld staan waar het laatste nieuws over geplande en actuele stakingen te vinden is.

Ger
Quote
#6
Ben ik toch blond Ger, bedankt voor de tip, veur de rest alles good bie mich om der eck.??koud
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerist als melkkoe Arthur 19 8.720 31 March 2016, 11:46
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)