Grieksegids nieuws     
'Vakantie wordt duurder door naheffing'
#1
Voor naar schatting tienduizenden Nederlanders wordt de al geboekte zomervakantie dit jaar duurder. Veel reisorganisaties sturen deze week hun klanten een naheffing op vliegtickets, die door de stijgende brandstofprijzen duurder uitvallen. De extra rekening kan oplopen tot negentig euro per persoon.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#2
En wat doen ze hier dan mee, dit geld stoppen ze dus gewoon weer in eigen zak,
Dit is een bericht van vorige maand van mij.

(Novum/AP) - Het Griekse ministerie van transport heeft woensdag besloten de luchthavenbelasting de komende negen maanden te schrappen. De maatregel geldt voor alle luchthavens, behalve voor de luchthaven van Athene.

De maatregel is ingesteld om het toerisme een impuls te geven. De toerismesector is een van de belangrijkste sectoren van de Griekse economie. In het verleden heeft het land ook al eens de luchthavenbelasting geschrapt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
(11 April 2011, 12:17)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor naar schatting tienduizenden Nederlanders wordt de al geboekte zomervakantie dit jaar duurder. Veel reisorganisaties sturen deze week hun klanten een naheffing op vliegtickets, die door de stijgende brandstofprijzen duurder uitvallen. De extra rekening kan oplopen tot negentig euro per persoon.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij de Belgische touroperator Jetair (TUI-groep) is er sedert 07/02/2011 al 16,80€ p/p 'brandstoftoeslag' bijgekomen voor bvb. een trip naar Corfu. En elke maand wordt dit opnieuw herzien. Dat betekent dus dat als je in september reist er nog een deel Euro's kunnen bijkomen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(11 April 2011, 12:38)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat doen ze hier dan mee, dit geld stoppen ze dus gewoon weer in eigen zak,
Dit is een bericht van vorige maand van mij.

(Novum/AP) - Het Griekse ministerie van transport heeft woensdag besloten de luchthavenbelasting de komende negen maanden te schrappen. De maatregel geldt voor alle luchthavens, behalve voor de luchthaven van Athene.

De maatregel is ingesteld om het toerisme een impuls te geven. De toerismesector is een van de belangrijkste sectoren van de Griekse economie. In het verleden heeft het land ook al eens de luchthavenbelasting geschrapt.
Big Grin Dat zou pas een actie zijn ...... iedereen moet brandstoftoeslag betalen behalve de reizigers naar Griekenland m.u.v. Athene, want de Griekse regering heeft de luchthavenbelasting afgeschaft.
Quote
#5
Als ze van TUI mij een naheffing sturen ga ik inderdaad vragen of ik de luchthavenbelasting dan retour kan ontvangen. Die tip neem ik zeker mee. Ik heb mijn vakantie voor eind mei net een week geleden voldaan en tot nu nog niets gehoord. Ik ben benieuwd??!
Quote
#6
Staat tegenwoordig nog de luchthaventax op het ticket? Ik let er eigenlijk nooit meer op.

Ik vlieg volgende week met KLM naar Athene, volgens de berichten zou ik niet hoeven te betalen ........ afwachten dus maar.
Quote
#7
@ Maria

Volgens mij is de luchthaventax geschrapt voor alle luchthavens in Griekenland, BEHALVE die van Athene.....
Quote
#8
Xander wat betaal jij voor je tickets als je eind april komt, bij wie en van waar, je hoort zulke verschillen in prijzen en krijg jij ook een naheffing, misschien wel intersant als nieuwe topic om te zien waar de goedkope tickets uit te halen zijn, ik blijf bij JetAirFly zeker omdat ik niet aan een bepaalde datum gebonden ben en het niet te ver van Brunssum is
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
@ Arthur

340 retourticket.
AMS --> ATH met Olympic en dan ATH --> CHQ (Chania) met Eagean. Overstappertje dus.
Zo goedkoop heb ik ze later niet meer gezien, althans niet in de periode dat ik ga.
Geboekt bij Cheaptickets.nl in december.
Rekening voor toeslagen achteraf kan niet volgens voorwaarden.
Ik heb de tickets al in december betaald.
Quote
#10
Al es bij Air Berlin vanaf Düsseldorf gekeken? En Sunweb?
Quote
#11
(12 April 2011, 07:18)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Maria

Volgens mij is de luchthaventax geschrapt voor alle luchthavens in Griekenland, BEHALVE die van Athene.....

@Xander, dat het niet voor Athene geldt, dat weet ik en meldde ik al.

Mijn vraag was of luchthavenbelasting nog op het ticket vermeld wordt, zoals vroeger verplicht was.

Maar ik ben er inmiddels achter geloof ik. Gewoon even gekeken bij Arkefly en Transavia. Arke geeft überhaupt geen opgave welke standaardbedragen in je ticket doorberekend zitten, lekker makkelijk kun je ook nooit claimen.
Transavia noemt - op zowel Griekse als niet Griekse bestemmingen - luchthavenveiligheidsbelasting. Is dit anders dan luchthavenbelasting? KLM noemt het weer luchthavenpassagiersservicetoeslag.

M.a.w. de pure term "luchthavenbelasting" zonder allerlei persoons of service toevoegingen, komt niet meer voor of je nu op Kreta, Alicante of Helsinki vliegt.
Quote
#12
Ik denk dat het voor de vakantieganger naar Griekenland wel mee zal vallen. Ik zou me geen zorgen maken derhalve. Onderstaande tekst is ontleend aan de site van de ANVR en daar staat het volgende:

Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd. En in de voorwaarden van de ANVR staat verder onder

•Artikel 4, lid 3 »
Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.
•Artikel 4, lid 4 »
a. Chartervliegreizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden
In afwijking van het bepaalde in lid 3 zal de reisorganisator na de totstandkoming van de reisovereenkomst de reissom van chartervliegreizen die door Nederlandse luchtvaartmaatschappijen worden uitgevoerd naar Europa en de Middellandse Zeelanden niet wijzigen

Quote
#13
Bij Sunweb (waar ik zelf mee reis) staat het volgende:

Staat de brandstofprijs vast bij vliegreizen?
Ja, deze staat vast. Voor alle vluchten van Transavia wordt er voorafgaande het seizoen een brandstofprijs vastgelegd. Gedurende een seizoen zal nooit een brandstofheffing (of korting) komen op vluchten van Transavia. Voor vluchten met buitenlandse luchtvaartmaatschappijen is het wel mogelijk dat we bij stijgende brandstofprijzen een toeslag moeten heffen. Dit is exact conform de ANVR-voorwaarden. Als een vlucht niet door Transavia wordt uitgevoerd, dan wordt dit duidelijk aangegeven.
Quote
#14
Wij hebben bij Ross holidays geinformeerd of onze reeds geboekte reis later dit jaar nog duurder kan gaan worden. Men heeft ons verzekerd dat Ross nooit de prijs tussentijds zal verhogen. Service van de zaak!
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#15
(13 April 2011, 18:56)mke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben bij Ross holidays geinformeerd of onze reeds geboekte reis later dit jaar nog duurder kan gaan worden. Men heeft ons verzekerd dat Ross nooit de prijs tussentijds zal verhogen. Service van de zaak!

Die service kost ook geld,bij de prijzen die R hanteert (of er moet een aanbieding zijn) kunnen ze echt ze niet meer verhogen anders lopen de klanten weg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Kan ik niet helemaal met je eens zijn. De prijzen zijn inderdaad niet aan de lage kant maar dan heb je ook wat. Je komt op plekken waar je met een andere touroperator niet komt, minder touristich, kleinschaliger, Griekser. (Je kunt het natuurlijk ook zelf allemaal uitvogelen maar daar zijn wij niet zo goed in.) De service (zeker ter plaatse) is ongekend en zeer persoonlijk. Ook hebben we ooit een accomodatie gehad die ook door Neckermann verhuurd werd, dus hebben we prijzen vergeleken, en raad eens, Ross was een tientje goedkoper!! Dan komt er ook nog eens bij dat als je vaste klant bent (na ongeveer 4 keer) je regelmatig leuke kadootjes thuisgestuurd krijgt, een fles wijn klaar staat als welkom én dat we al jaren een dinerbon hebben gekregen om tijdens de vakantie ergens een heerlijk diner te gebruiken. Voor ons is dat het wel waard om eventueel wat meer kwijt te zijn. Voor ons blijft het dus ook na 14 keer nog steeds dé beste manier om naar Griekenland te gaan.
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sterven in Athene wordt duurder Patrick 22 2.889 11 February 2021, 20:05
Laatste bericht: vlagreco
  Ikea Griekenland duurder jansas 8 3.821 13 February 2017, 20:59
Laatste bericht: jerichrome
  Vakantie naar Griekenland duurder! Martino 24 8.444 10 January 2017, 20:02
Laatste bericht: Electra63
  Griekenland fors duurder. Aleko 1 2.091 17 October 2015, 22:42
Laatste bericht: messara
  Kreta, heel het jaar door een vakantie bestemming ? TreinopStad 6 5.583 14 August 2015, 17:25
Laatste bericht: messara
  Griekse vis wordt duurder betaald...! Bart0riste 32 17.329 21 July 2015, 13:35
Laatste bericht: chris
Shocked wordt nu de benzine nog duurder cornelius 4 4.229 26 February 2012, 19:07
Laatste bericht: Jef Dockx
  Griekenland duurder geworden door de crisis? Ger 14 19.244 23 August 2011, 20:27
Laatste bericht: Marcel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)