Grieksegids nieuws
Even voorstellen: Edwin en Sylvia
#1
Kalimera!

Bij toeval stuitte ik op dit forum en na wat leuke berichtjes te hebben gelezen, gelijk maar even onszelf geregistreerd.

Wij zijn Edwin en Sylvia van Staden en hebben een aantal jaren geleden een huis gekocht in de Peloponessos, in de provincie Messinia. Wij wonen gewoon in Nederland, maar proberen wel frequent in Griekenland te zijn.

Ons huis ligt tussen de vissersplaatsjes Finikounda en Methoni en we hebben er een geweldig zicht op de zee en de omliggende olijfgaarden.

Voor wie wat plaatjes, teksten en filmpjes wil zien van de omgeving:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Geia sou!

Edwin.
Quote
#2
Van harte welkom op dit forum!!
Quote
#3
Welkom !

Wow, wat heb je een mooie strakke en uitgebreide website gebouwd voor jullie huis.
Compliment !
Quote
#4
Welkom,
Wij hebben sinds januari een apartement gekocht op Kos, daarvan kunnen we vanaf 2012 gebruik maken. Ik hoop dat wij dit net zo mooi kunnen inrichten en verzorgen als jullie hebben gedaan. Echt klasse!
Quote
#5
Dank je wel Martine!

(28 April 2011, 10:48)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van harte welkom op dit forum!!


Dank je wel Xander, we zijn ook erg blij met ons stekje daar en proberen dat enthousiasme voor de omgeving een beetje over te brengen via onze site.

(28 April 2011, 12:28)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom !

Wow, wat heb je een mooie strakke en uitgebreide website gebouwd voor jullie huis.
Compliment !


Dank je wel Helma / William, leuk zeg dat jullie er bijna in kunnen trekken! Omdat wij in een dun bevolkt gebied ons huis hebben en er relatief weinig buitenlanders zijn, bleek er niet veel keus om ons huis in te richten. We hebben daarom alles maar in Nederland gekocht en hebben een vrachtauto gechartered om het naar Griekenland te brengen. Dat bleek onverwacht goedkoop en hebben het een goede ervaring gevonden.

Heel veel succes met jullie avontuur. Kalo risiko!

(28 April 2011, 14:27)Helma-William schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom,
Wij hebben sinds januari een apartement gekocht op Kos, daarvan kunnen we vanaf 2012 gebruik maken. Ik hoop dat wij dit net zo mooi kunnen inrichten en verzorgen als jullie hebben gedaan. Echt klasse!

Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Hoi Edwin en Sylvia
We zijn alles een beetje aan het overwegen, wat wijsheid is weten wij nog niet.
Op Kos is wel veel te koop maar sommige dingen zijn in Nederland nu eenmaal goedkoper.
Moet je de spullen hier kopen en per transport, boot of vrachtauto naar Kos laten vervoeren of toch de locale bevolking ondersteunen.
Ik ben erg benieuwd naar goede ervaringen op alle gebied.
Het is moeilijk om bij vervoersbedrijven een idicatie te krijgen omdat zij gelijk willen weten waar naar toe, wanneer en hoeveel kub etc.
Dat weten we nu nog niet. We hebben gelukkig mei en september, vakanties op Kos , om ook daar nog onze informatie te halen.

Zelf ben ik huiverig om met een gehuurde vrachtauto helemaal naar Italie, per boot naar Athene en dan weer verder per boot naar Kos te reizen. Maar wie weet!

Dank voor julliee spontane antwoord.

Groet Helma
Quote
#7
Wij hebben de volledige inventaris voor ons huis op Kreta gekocht. Het is dan ook met recht een 'Grieks' huis !
Ging prima, eigenlijk kan je alles wat je nodig hebt daar ook krijgen. Goed, geen Senseo, maar die hebben we zo ongeveer als enige van hier meegenomen.
Op Kreta zijn er meer dan genoeg winkels in de buurt binnen een straal van 30 km en dus is er genoeg keuze.
Quote
#8
Eerst welkom hier Sylvia en Edwin vanuit Agios Nikolaos

Zelf ben ik huiverig om met een gehuurde vrachtauto helemaal naar Italie, per boot naar Athene en dan weer verder per boot naar Kos te reizen. Maar wie weet!

En voor Helma en William

Voor jullie heb ik ook iets, zorg voor een vrachtauto, overnachting en iets te eten, rij ik wel van NL naar Kos, heb de laatste 40 jaar niks anders gedaan.



Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Beste Arthur,
Bedankt voor dit aanbod. Ik wil dit zeker in gedachten houden. Het is jammer genoeg nog niet zover maar ik bewaar je aanbod en zou het fijn vinden als het tegen tijd nog mogelijk is.

Groet Helma
Quote
#10
Hallo Helma,

Ik kan mij de overweging goed voorstellen. Persoonlijk hadden we gewoon het liefst alles in Griekenland gekocht, maar dat bleek in onze streek toch niet echt een optie te zijn. Veel dingen die we graag wilden hebben (zoals een loungeset voor buiten, verstelbare box springs etc.) zijn daar simpelweg niet, tenzij je bereid bent om daarvoor 4-5 uur te rijden (en terug, en een bus te huren).

Het vervoersbedrijf waar wij gebruik van hebben gemaakt is een kleine onderneming die vanuit Nieuwegein opereren en maar 1 vrachtauto hebben. Het is in eigendom van een Griekse familie, waarvan de vader de vrachtauto ik meen twee keer per maand naar Griekenland brengt en de dochter de commerciële contacten doet. Zij rekenden in 2008 130 Euro per m3 voor de eerste 10m3 en daarna 100 Euro per m3.

Ik ben het met je eens dat dit soort transporten het best worden uitgevoerd door een professional en heb dit dan ook niet zelf gedaan.

Veel succes!

Edwin

(28 April 2011, 16:02)Helma-William schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Edwin en Sylvia
We zijn alles een beetje aan het overwegen, wat wijsheid is weten wij nog niet.
Op Kos is wel veel te koop maar sommige dingen zijn in Nederland nu eenmaal goedkoper.
Moet je de spullen hier kopen en per transport, boot of vrachtauto naar Kos laten vervoeren of toch de locale bevolking ondersteunen.
Ik ben erg benieuwd naar goede ervaringen op alle gebied.
Het is moeilijk om bij vervoersbedrijven een idicatie te krijgen omdat zij gelijk willen weten waar naar toe, wanneer en hoeveel kub etc.
Dat weten we nu nog niet. We hebben gelukkig mei en september, vakanties op Kos , om ook daar nog onze informatie te halen.

Zelf ben ik huiverig om met een gehuurde vrachtauto helemaal naar Italie, per boot naar Athene en dan weer verder per boot naar Kos te reizen. Maar wie weet!

Dank voor julliee spontane antwoord.

Groet Helma


Beste Xander, dat is perfect en zou ook onze voorkeur gehad hebben. Waar wij ons huis hebben heeft de tijd (gelukkig!) een tijd stil gestaan en is er een hoop niet voorhanden. Het is overigens wel zo dat naarmate we er langer zijn, je wel steeds meer dingen ontdekt. Het is alleen vaak een kwestie van "dat moet je ook maar weten" en dat heb je gewoonweg niet aan het begin Smile

(28 April 2011, 16:30)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben de volledige inventaris voor ons huis op Kreta gekocht. Het is dan ook met recht een 'Grieks' huis !
Ging prima, eigenlijk kan je alles wat je nodig hebt daar ook krijgen. Goed, geen Senseo, maar die hebben we zo ongeveer als enige van hier meegenomen.
Op Kreta zijn er meer dan genoeg winkels in de buurt binnen een straal van 30 km en dus is er genoeg keuze.


Dank voor jouw vriendelijke woorden Arthur. Je hebt gelijk, ik zou dat zelf niet doen, vandaar ook dat we een vrachtauto hebben gechartered. De eigenaar / bestuurder is een Griek en dat maakt het wel makkelijk. Ontzettend leuk dat je dit zelf professioneel wel zelf kunt!

Groet,

Edwin.

(28 April 2011, 19:35)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerst welkom hier Sylvia en Edwin vanuit Agios Nikolaos

Zelf ben ik huiverig om met een gehuurde vrachtauto helemaal naar Italie, per boot naar Athene en dan weer verder per boot naar Kos te reizen. Maar wie weet!

En voor Helma en William

Voor jullie heb ik ook iets, zorg voor een vrachtauto, overnachting en iets te eten, rij ik wel van NL naar Kos, heb de laatste 40 jaar niks anders gedaan.

Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Welkom hier Edwin en Sylvia

Groeten van Petra gremo
Quote
#12
(29 April 2011, 09:14)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom hier Edwin en Sylvia

Groeten van Petra gremo

Dank je wel Petra Smile
Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Quote:
Beste Xander, dat is perfect en zou ook onze voorkeur gehad hebben. Waar wij ons huis hebben heeft de tijd (gelukkig!) een tijd stil gestaan en is er een hoop niet voorhanden. Het is overigens wel zo dat naarmate we er langer zijn, je wel steeds meer dingen ontdekt. Het is alleen vaak een kwestie van "dat moet je ook maar weten" en dat heb je gewoonweg niet aan het begin Smile
Einde quote

Daar heb je gelijk in, ik heb er ook even over gedaan om er achter te komen dat de plaatselijke benzinepomp er een complete DHZ winkel op na houdt in een loods achter het tankstation ! Een dorp verderop precies hetzelfde. In beide gevallen een enorm rommeltje, maar als je even zoekt vindt je er heel erg veel materiaal.
Quote
#14
We hebben wel al wat contact gehad over Giannis Parios maar toch ook nog even een hartelijk welkom hier. Ik vind het heel leuk om allerlei informatie met zoveel mogelijk Griekenlandliefhebbers uit te wisselen. Wat een eigen huis ergens in Griekenland betreft, dat zal bij ons wel altijd een droom blijven maar we troosten ons met de gedachte dat we van het bedrag wat ons dat zou kosten wel nog héél vaak op vakantie kunnen! Intussen wens ik iedereen met een eigen woning heel veel geluk en plezier.
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)