tips zakynthos
#1
wij gaan juli aug naar agios sostis graag tips wat we zeker niet mogen missen (wij zien geen mensen voor disco)
en goede restaurants
alle tips welkom

groeten ger
Quote
#2
Geraki Beach, een schitterend rustig strand. Porto Roma, een strand met grote rotsblokken.
Cape Keri, mooi uitzichtspunt vooral vanaf restaurant the lighthouse??, Kambi waar een groot kruis staat ter nagedachtenis aan de Partizanen. Het beroemde scheepswrak natuurlijk.Bochali waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over Zakynthos stad en omgeving. Zakynthos stad zelf. Agios Nikolaos en de meeste noordelijke punt vanwaar je mooi op Kefalonia kijkt.
[Afbeelding: Cape%20Keri.jpg]
Quote
#3
beste ineT

kijk hier hebben we wat aan bedankt voor de tips

heb je ook nog tips voor restaurants

groeten ger
Quote
#4
nee helaas, we hadden half pension, iets wat we normaal nooit doen, maar dit keer kon het niet anders.
Quote
#5
Vergeet Limnionas niet wat een prachtig plekje daar!!!

Zakynthos! Goede keus gedaan Ger! Wij gaan binnenkort voor de ...tigste keer (over de 20) en altijd naar Agios Sostis. Nog steeds vinden wij plekjes die wij nog niet eerder ontdekt hebben.

In welk complex zitten jullie?
Quote
#6
ien bedankt voor de tip
wij zitten in appartement hellena
waar zitten juli

groeten ger
Quote
#7
De restaurants tips vergeten!!!

Als jullie van echt Grieks eten houden en om tussen de Grieken te zitten dan moet je echt bij Scloubous eten. Ga vooral laat en dan bedoel ik echt tussen 21.00 en 21.30uur Dan is het daar zoooo gezellig!!!

Bij Olé Olé is het ook erg lekker eten, het nadeel is dat het daar altijd vol zit met Nederlanders en dan ook echt vanaf 17.00uur. Daarom is het daar om c.a. 23.00uur gewoon stil.

Dennis Taverne is ook echt Grieks maar dan moet je eigenlijk vervoer hebben. Ze hebben ook een taxibusje daar en ze brengen je zo terug als je dat wilt.

Wil je nog meer weten??



Ik zie nu pas dat je al gereageert hebt.

Wij zitten altijd tegenover Helena, het complex George & Dawn.
Helena heeft ook een eigen hyves. Misschien vinden jullie het leuk om dat eens te bekijken er staan ook foto's op.
Bij Helena heeft onze zoon ook eens een vakantie doorgebracht.

Huren jullie een auto of een scooter?
Quote
#8
bedankt voor de tips
en wij proberen bijna alles uit met eten
wij weten nog niet of we een auto of scooter huren
we hebben all op hyves en op verschillende vakantiessits gekken
kan je nog steeds niet pinnen in agios sostis

groeten ger
Quote
#9
Nee, nog steeds niet maar......in Laganas zitten veel pinautomaten en daar kun je (meestal) zo naar toe lopen.

Wij gaan er volgende week voor een paar daagjes heen en wie weet staat er nu wel een in As.Sostis. Ik zal je op de hoogte houden.
Quote
#10
bedankt voor de moeite
ik hoor het wel
en een prettige vakantie

groeten ger
Quote
#11
Hoi Ger,

Helena zit trouwens schuin t.o. Scloubous.
Als je 's morgens vaak hoort schieten, weet je zeker dat er [/font]die avond "rabbit" op het menu staat bij Scloubous.
De straat recht tegenover Helena loopt naar Olé Olé en naar het boulevardje van As.Sostis, dus naar alle andere restaurantjes.

Véél voorpret gewenst.
Quote
#12
ien bedankt voor de tips
eet je dan ook loot van de kogels ?
dus het is maar 1 straatje ?
voor ons mag het all jullie zijn
zon zee en cultuur (strand)

groeten ger
Quote
#13
een bootje huren en zo de caretta caretta shildpad spotten is ook leuk en gemakelijk te doen vanuit agios sostis
de blauwe grotten met bootje vond ik ook tof en zakynthos stad met burcht en kerk. en verder wat rondtrekken met auto of scooter en genieten van landshap, steile rotskusten en mooie dorpjes
Quote
#14
(04 May 2011, 21:42)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een bootje huren en zo de caretta caretta shildpad spotten is ook leuk en gemakelijk te doen vanuit agios sostis
de blauwe grotten met bootje vond ik ook tof en zakynthos stad met burcht en kerk. en verder wat rondtrekken met auto of scooter en genieten van landshap, steile rotskusten en mooie dorpjes

hallo roefke

bedankt voor de tips
een bootje huren is dat makelijk te besturen dan UndecidedUndecided
de blauwe grotten ook en bootje huren ??

groeten ger

Quote
#15
Voor de blauwe grotten hebben we helemaal naar het noordelijkste punt gereden tot aan de vuurtoren van skinari,daar kan je mee op een boot naar de blauwe grotten (ongeveer 1u).
Om schildpadden te spotten kan je in agios sostis een bootje huren Er zijn verchillende verhuurders van bootjes met buitenboordmotor deze zijn zeer gemakelijk te sturen.Alles word uitgelegd, je mag wel de baai niet verlaten.Om schildpadden te spotten kan je best de grotere toeristenboten in het oog houden, als je er verschillende dicht bijeen ziet wil dit zeggen dat er schildpadden zitten.

hieronder het bewijs dat zelfs onze zoon de boot kon besturen ;)

[Afbeelding: a23gg4.jpg]
Quote
#16
hallo roefke

dat kan dus niet zo mooielijk zijn en bootje te besturen
bedank voor de tips

groeten ger
Quote
#17
Daar ben ik weer!!!
Het waren maar een paar daagjes Zakynthos maar het is of we twee weken weg zijn geweest!!! zoooo heerlijk!!

Ger: pinnen kan nog steeds niet in As.Sostis maar in Laganas zijn veel pinautomaten. Afgelopen week kon je alleen door het water naar Laganas lopen maar ze waren nu met het strand bezig dus dat gaat, zoals elk jaar, helemaal goed komen en ben je snel langs het strand in Laganas.
Of dat allemaal gelukt is kan ik je in juli melden als we terug zijn en dan moet jij nog gaan.

Als je schildpadden wilt spotten, jaag ze a.j.b. niet op. Dat doen veel toeristenboten n.l.
Je kunt ook met Jacky van "Nefelis" mee! Je kunt haar op hyves vinden.

In het haventje van As.Sostis kun je elke ochtend tussen 7 en 8uur ook een schildpad zien. Hij heeft zelfs een naam gekregen maar die is me ontschoten.
Fijne zondag!
Quote
#18
hallo ien

kon ik maar ruilen we hebben echt veel zin in te gaan naar all die verhallen
maar ja het zijn nog maar 68 dagen
ik denke dat we inderdaad met jacky mee gaan we hebben haar gesproken op de vakantiebeurs in utrecht
het is wat klein schalig er met hun
ik hoop dat juli nog en fijne vakantie hebben
en ik hoor het wel als jullie terug zijn

groeten ger
Quote
#19
we zijn gisteren teruggekomen.
Het waren deze keer maar 6 dagen! Een geweldige lastminute!!
In juni gaan we voor onze, al geplande vakantie!

Heel slim om voor Jackie te kiezen. Zij weet zoveel van en over Zakynthos!!!
Quote
#20
hallo ien
het waren maaaaaaar 6 dagen ik had zo willen ruilen
en voor juni en prettige vakantie

groeten ger
Quote
#21
Dank je Ger, jullie ook alvast een fijne vakantie in juli.
Ik ben alweer aan het aftellen, vandaag over 4 weken zitten we er nu aan de frappée.
Ik hoop dat je na jullie terugkomst eens laat weten hoe jullie het op Zakynthos vonden en bij Helena. (Lambrus)

gr. Ien
Quote
#22
hallo ien

wij zijn ook aan het aftellen vandaag over 60 dagen 14 uur en 30 sec en dan zijn we er eindelijk

ik laat zeker wat weeten hoe het was op Zakynthos

groeten ger
Quote
#23
Beste Ien,

Wat goed dat ik net dit tegen kom! Wij vertrekken aanstaande zaterdag voor 8 dagen naar Agios Sostis. Wij zijn met twee kinderen (3 en 7) heb je hier toevallig tips voor? Geen waterpark ofzo want daarvoor ben ik niet op Zakynthos. De schildpadden bekijken zou voor hen natuurlijk geweldig zijn, ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare maar schildpadvriendelijke manier. Tips zijn zeker welkom. En hoe kindvriendelijk is restaurant Scloubous, of kunnen we dan beter ergens anders heen gaan? We zijn ervaren Griekenland gangers en houden niet zo van het massa gebeuren (hoeven dus ook echt niet altijd tussen de Nederlanders te zitten) alleen dit wordt de eerste keer Zakynthos.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Judith
Quote
#24
Goei resto is Ble Horizontas ( grieks ) ofwel Blue Horizon. Schildpadden zie je makkelijk als je met waterfiets erop uit gaat en je tijd neemt.
Agios Sostis is leuk plaatsje om te vertoeven.

Dirk
Quote
#25
hallo Dirik

waar licht ble horizontas is het klein of groot restaurant
en wat kun of moet je nog meer zie wat je niet mag missen

groeten ger
Quote
#26
Hallo Judith, Als je de schildpadden wilt spotten kun je echt het best contact zoeken met Jackie van Nefis Travel, een Nederlandse zij organiseert allerlei excursies op Zakynthos en ik hoor alleen maar leuke berichten over haar. Nefis Travel gaat diervriendelijk met de schildpadden om, jagen ze niet op etc.etc. Zij hebben een eigen site en hyves, misschien dat je daar ook eens kunt kijken.
Scloubous is zeer kindvriendelijk, er is een tuin met een paar speelattributen. Bij Olé,olé hebben ze dat ook en daar hebben ze zelfs een zandbak maar daar zitten altijd erg veel Nederlanders te eten.
In welk complex zitten jullie?
Véél plezier en laat je nog wat van je horen als je weer terug bent?

Ger: Ble Horizontas (Blue Horizon) ligt aan de boulevard van Agios Sostis. Als je vanuit Helena recht door loopt kom je vanzelf op de boulevard dan loop je naar links en het laatste restaurant is Blue Horizon. Je kunt daar ook lekker aan het water zitten.
Boomerang die daar iets vóór zit is ook goed.
Tassos is ook lekker Grieks, deze zit als je de weg volgt voorbij Blue Horizon.
Als je dan nog verder loopt kom je bij Bougainville (héél veel Nederlanders) en uiteindelijk Ger kom je zo weer bij Scloubous en dus bij Helena.
Dit is een fijne wandeling vóór of ná het eten. Lekker op zo'n zwoele avond daar.

Geniet allemaal!!!
Hallo Judith, Als je de schildpadden wilt spotten kun je echt het best contact zoeken bij Jackie van Nefis Travel, een Nederlandse zij organiseert allerlei excursies op Zakynthos en ik hoor alleen maar leuke berichten over haar. Nefis Travel gaat diervriendelijk met de schildpadden om, jagen ze niet op etc.etc. Zij hebben een eigen site en hyves, misschien dat je daar ook eens kunt kijken.
Scloubous is zeer kindvriendelijk, er is een tuin met een paar speelattributen. Bij Olé,olé hebben ze dat ook en daar hebben ze zelfs een zandbak, daar zitten altijd wel erg veel Nederlanders te eten.
In welk complex zitten jullie?
Véél plezier en laat je nog wat van je horen als je weer terug bent?

Ger: Ble Horizontas (Blue Horizon) ligt aan de boulevard van Agios Sostis. Als je vanuit Helena recht door loopt kom je vanzelf op de boulevard uit dan loop je naar links en het laatste restaurant is Blue Horizon. Je kunt daar ook lekker aan het water zitten.
Boomerang die daar iets vóór zit is ook goed.
Tassos is ook goed, deze zit als je de weg volgt voorbij Blue Horizon.
Als je dan nog verder loopt kom je bij Bougainville (héél veel Nederlanders) en uiteindelijk Ger kom je zo weer bij Scloubous en dus bij Helena.
Dit is een fijne wandeling vóór of ná het eten. Lekker op zo'n zwoele avond daar.
Geniet allemaal!!!
Quote
#27
hallo ien

bedankt voor deze berg info
dus elke avond een lekere wandeling

groeten ger
Quote
#28
Hallo Ien,

Bedankt voor alle info! Wij zitten in Bougainvillea, naar wat ik begrijp uit jouw tekst veel Nederlanders. Fijn om dan ook wat andere eet adresjes te hebben Smile. Ik zal nog eens gaan kijken naar Nefis Travel. En nog even kijken hoe we dan van ons complex naar Scloubous komen.

Groetjes,
Judith
Quote
#29
Judith,

Het eten bij Bougainvillea schijnt ook erg goed te zijn!! maar als je eens bij Scloubous wilt eten loop je vanuit Bougainvillea rechts af, dan de eerste straat links en daar is meteen Scloubous. Daarnaast is het complex waar wij meestal zitten "George & Dawn" en daartegenover zit het complex "Helena" waar Ger64 dit jaar verblijft.
Ik ben benieuwd of jullie ook besmet worden met het Zakynthosvirus.
Het is qua natuur echt niet het mooiste eiland maar het heeft "iets" wat wij nog nergens anders hebben gevoeld en daarin zijn wij niet de enigen.
Als jullie nog iets willen weten hoor ik het graag.

Groetjes en alvast véél voorpret.
Ien


Quote
#30
Ik ben vorig jaar geweest naar Zakynthos, ook met Jackie van Nefis Travel een tocht gemaakt, was echt helemaal te gek, raad het ook iedereen aan hoor.
Wij zaten bij Korfiati, echt helemaal topapartementen, uitzicht op zee.
Lekker gegeten bij Ole Ole, zeer gezellig in een mooie tui.

Wij vertrekken over vier uur naar Samos voor het eerst, ben benieuwd of het net zo leuk wordt als Zakynthos.
Quote
#31
Wij zijn 2 jaar geleden naar Zakynthos geweest. Naar aanleiding van deze discussie heb ik de foto's er maar weer eens bij gepakt. Heerlijk! Wat was het prachtig!
We hebben er erg lekker gegeten bij olé olé, bougainvillia, maar ook bij scoublous. Dezez 3 kan ik ook iedereen aan raden.
Wat wij erg mooi vonden op Zakynthos was Porto Vromi, hier zijn 2 kleine baaitjes, waar het water er heel helder uitziet. Hier komen de Grieken zelf vaak op hun vrije dag om te zwemmen. Erg mooi!
Wat ik je verder zou aanraden is op zakynthos een boekje te kopen over het eiland, hier hebben wij veel leuke tips voor bezienswaardigheden uitgehaald.
Ik zou graag wat foto's bij dit bericht plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, sorry.

Fijne vakantie!
Quote
#32
(28 May 2011, 08:32)Nienke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou graag wat foto's bij dit bericht plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, sorry.

Dag Nienke, geen probleem hoor, hier staat precies hoe dat in z'n werk gaat:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger

Quote
#33
hallo nienke


bedankt voor de info wij gaan dan ook eens en kijkje nemen in porto vromi
en wat voor boekje bedoel je titel en waar kun je het kopen

groeten ger
Quote
#34
Het boekje heet Zakynthos reisgids-praktische informatie-kaart en heb ik toen volgens mij in Laganas in zo'n toeristisch winkeltje gekocht. Volgens mij ben ik hem op meerdere plaatsen wel tegen gekomen. Het boekje is in verschillende talen verkrijgbaar. Ik denk niet dat je het in nederland kunt bestellen, maar misschien heb je wat aan het isbn nr. 960-6689-02-6

Porto Vromi
[Afbeelding: o925nb.jpg]
[Afbeelding: 2mcylut.jpg]
[Afbeelding: i5cfuh.jpg]

Als het gelukt is met deze foto's te plaatsen zal ik later nog eens kijken of ik er nog meer kan plaatsen.

groetjes Nienke
Quote
#35
Agios Sostis
[Afbeelding: kcgker.jpg]

Keri Beach
[Afbeelding: wh0h7t.jpg]
[Afbeelding: 11qrgc6.jpg]

de Kyria Angelon kerk
[Afbeelding: ws5th1.jpg]

Quote
#36
hallo nienke

bedankt voor de foto's ze zijn super mooi
en bedankt voor de info

groeten ger
Quote
#37
Hallo allemaal,
terug uit Zakynthos en het was helemaal geweldig! We zijn echt wel een beetje verliefd geworden op het eiland, en overwegen nu al volgend jaar terug te gaan. Verwacht geen supergroot eiland als Kreta, maar wel een heel mooi groen eiland, waar ook alsnog heel veel te zien en te doen is ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Ik heb met verbazing gekeken toen we door Laganas reden, 1 lange straat met allemaal clubs, het leek wel een kermis! Gelukkig was Agios Sostis niet zo druk. Wel jammer dat de boulevard nog niet helemaal levendig was door het voorseizoen, maar evengoed een lekker rondje wandelen elke avond.
Heerlijk gegeten bij Bougainvillea de meeste avonden. Goede prijs / kwaliteit.
Zakynthos stad is leuk om een dag doorheen te lopen. Let wel op dat je voor eten en vooral voor drinken eigenlijk veel te veel betaald op de terassen daar! We hadden een frappé met ijs voor 5,50 per persoon, die op andere plekken max 3,50 kost. Zeer mooie stranden aan de kust voorbij Argassi. Moeite waard om met een auto het eiland over te gaan.
Groetjes,
Judith
Quote
#38
hallo Judith
dus een geslaagde vakantie voor juli
waar waren juli in agios sostis en hoe was het weer nu daar
(waarom nog geen forumlid )

groeten ger
Quote
#39
Hallo Judith,
Dank dat je weer een bericht hebt geplaatst na terugkomst.
Dus ook besmet met het Zakynthos virus???
Nu snap jij dus waarom wij er zo vaak heen gaan en al jaren lang!!!
Fijn dat je het zo naar de zin hebt gehad en de kinderen ook?
Hoe is Bougainvillea bevallen en ben je ook nog bij Skloubous en Ole Ole geweest?
Wel jammer dat het op de boulevard nog niet zo levendig was en misschien wel net zo'n saaie boel zoals in mei, toen wij er waren maar ook dat zal deze week wel terugkomen en dat zien wij over 2 weken.
Ik zal het hier laten weten voor de andere gasten.
Judith jij kunt in ieder geval terug kijken op een fijne vakantie.
Quote
#40
Wij waren er inmiddels al weer een tijdje geleden en wisten niet wat we zagen in Laganas. Hordes lallende Engelse toeristen die zich duidelijk lieten horen (en helaas óók zien Big Grin ). Wij zaten in Agios Sostis dat er vrijwel aan vast is gebouwd en dat was een wereld van verschil moet ik zeggen. Heerlijk rustig plaatsje met wandelmogelijkheden te over. Ook de rest van Zakynthos is ons goed bevallen, vooral het groene character. Prachtig eiland hoor, maar Laganas kan je beter vermijden.
Zakythos stad (ook wel Zante genoemd) is een erg mooie en vooral gezellige stad. Op de dag dat wij er waren was er een grote markt, we keken ons er de ogen uit.

By the way, toen wij er waren reed er overdag nog een bus over het strand van Agios Sostis naar Laganas, is dat nog steeds het geval?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)