Grieksegids nieuws     
tips zakynthos
#41
We wilden een keer van Agios Sostis via het strand naar Laganas, en hadden al gehoord dat we misschien een klein stukje door het water zouden moeten gaan. Dat kleine stukje bleek op dit moment toch wel een groot stuk, en best diep, dus aangezien ik met mijn oudste zoon van net 7 was hebben we dat toch maar niet gedaan... Dus nee, ook geen bus gezien daar op dat stuk Smile
Ien, we hebben ook gegeten bij Skloubous, leuke verassing dat je dan door een Nederlandse geholpen wordt! Goed eten ook zeker daar. Ole Ole hebben we niet geprobeerd, wel een vlakbij gelegen restaurant waarvan ik de naam kwijt ben. Prima gegeten ook daar, alleen wel aan de prijs in vergelijking met de andere restaurants. Maar van wat ik heb gezien zitten er nog genoeg restaurants om eens te gaan testen Smile En de kinderen wilden niet weg hoor! De jongste van net 3 was graag gezien door de dame bij de supermarkt, zeker toen hij wat Griekse woordjes ging zeggen, en hij kwam er ook graag want kreeg dan een snoepje. Vanmorgen thuis wilde hij ook weer brood gaan halen kan je nagaan. Ook de oudste wil graag terug, dus allemaal zeer tevreden.
Quote
#42
Ja Ger, de bus rijdt nog steeds een stukje over het strand precies voor Pierros appartments.

Judith, ik denk dat jullie bij Aperitto hebben gegeten.
Wat jammer dat ze het pad naar Laganas niet klaar hadden en dat je niet naar Laganas kon lopen.
Toen wij er in mei waren konden we er ook niet naar toe.
Ze hebben er altijd een soort vlonders boven het water liggen maar die waren, zoals elke winter, weggeslagen en meestal wordt dat in mei gerepareerd.
Wat Laganas betreft heb je niets gemist hoor, je kunt er niet eens normaal eten want probeer maar eens je vork naar je mond te krijgen op giga zware bas-trillingen van de muziek daar.
Ach het is leuk om het eens te zien maar dat doe je gewoon volgend jaar joh ;)
Quote
#43
Ger64 wanneer gaan jullie naar Zakynthos? het was volgens mij in juli.
Wij zijn vorige week thuis gekomen na 15 dagen As.Sostis. Wat hebben we weer genoten.
We hebben ook bij Tassos gegeten en het was echt heel erg lekker.
Skloubous vonden wij nu wat minder van kwaliteit.

Er was in As.Sostis nog steeds geen strand misschien dat ze het nu op gaan spuiten voor de Italianen komen.
Je kunt voor het strand ook naar Porto Koukla lopen en Ger als jij in Helena zit loop je gewoon helemaal recht vooruit dan loop je de heuvel op naar zee, dat moet een goed visrestaurant zijn en daar voor is wel strand.
Anders helemaal naar het begin van As.Sostis lopen (is echt maar een heel klein stukje) en daar heb je voor Korfiati en Zante Sun ook strand.
Veel plezier en ik hoop dat de mensen die nog gaan, bij terugkomst hier weer een reactie plaatsen.
Quote
#44
Hallo,

Wij gaan in augustus voor de eerste keer naar Zakynthos.
Wij verblijven in Kalamaki.
Heeft iemand ook tips voor lekkere restaurantjes daar?
En heeft iemand ervaring met het huren van een fiets?
Bedankt!
Quote
#45
(12 July 2011, 22:20)ien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger64 wanneer gaan jullie naar Zakynthos? het was volgens mij in juli.
Wij zijn vorige week thuis gekomen na 15 dagen As.Sostis. Wat hebben we weer genoten.
We hebben ook bij Tassos gegeten en het was echt heel erg lekker.
Skloubous vonden wij nu wat minder van kwaliteit.

Er was in As.Sostis nog steeds geen strand misschien dat ze het nu op gaan spuiten voor de Italianen komen.
Je kunt voor het strand ook naar Porto Koukla lopen en Ger als jij in Helena zit loop je gewoon helemaal recht vooruit dan loop je de heuvel op naar zee, dat moet een goed visrestaurant zijn en daar voor is wel strand.
Anders helemaal naar het begin van As.Sostis lopen (is echt maar een heel klein stukje) en daar heb je voor Korfiati en Zante Sun ook strand.
Veel plezier en ik hoop dat de mensen die nog gaan, bij terugkomst hier weer een reactie plaatsen.

hallo Ien

wij gaan volgende week Cool
dus jullie hebben echt genoten van jullie vakantie
bedankt voor de tips
was het er druk of viel het mee ik lees hier dat het op veel eilanden erg rustig is
hoe zijn de mensen onder de crisis
en als we terugkomen zullen we zeker een bericht plaatsen

groeten ger

Quote
#46
Brit door Griekse taxichauffeur doodgestoken

Novum/AP) - ATHENE - Een groep Britse toeristen is op het Griekse vakantie-eiland Zakynthos door twee taxichauffeurs aangevallen. Een van de Britten werd doodgestoken en vier raakten gewond. De beide taxichauffeurs zijn aangehouden. Dit heeft de plaatselijke politie woensdag bekendgemaakt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#47
Hallo Ger

ik weet niet of jullie met TUI gaan.........?
wij zijn een jaar of 6, 7 geleden naar Zakynthos geweest en als er iets is wat ik zo weer zou doen is de excursie naar Dimitris
Is een avond vol gezelligheid, met gitaarmuziek, verhaaltjes, lekker eten, het was in EEN woord SUBLIEM.
Ik zou er in ieder geval naar informeren.

Groetjes, Martje
Quote
#48
hallo Martje

we zullen zeker eens informeren naar de excursie naar Dimitris
bedankt voor de tip

groeten ger
Quote
#49
Ger: ja het was er nog erg rustig maar wij waren er van 20 juni tot 4 juli dus eigenlijk nog net in het voorseizoen.
Het complex waar wij meestal zitten zat vol en dat is, volgens mij, bij Helena ook het geval.
Trouwens er zal nu een flinke run op de last minutes komen vanwege dit herfstachtige weer in NL.

De Grieken hebben het echt niet makkelijk het is er, vergeleken met vorig jaar, duurder geworden.
De Grieken gaan niet zoveel meer uit eten en dat merk je in de tavernes.
De brandstofprijs is ook flink gestegen.
Wat ons echt opviel was dat je nu overal bonnetjes krijgt. Bij het tanken, op een terrasje, strandbedverhuur noem maar op.
Dat hadden wij echt nog nooit eerder meegemaakt.
Op de terrassen krijg je vaak bij de 1e ronde een kassabonnetje onder het vaasje geschoven maar niet meer bij de volgende rondes. Dus alleen de 1e ronde slaan ze op de kassa aan ;)

Ger ik wens je een hele fijne vakantie en dat gaat het vast en zeker worden. Lekker 's morgens op het balkonnetje zitten, jullie hebben daar 's morgens de zon! Lekker genieten!!!

Yvon: tjonge wat een bericht!!
In Laganas gebeurt altijd wel iets echt elk jaar!!!
Of ze rijden zich dood, drinken zich dood en nu dit bericht bah!! vreselijk!!!
Laganas is ook echt niet ons ding.
Ger: als je er eens heen wilt, doe dat dan overdag om het gewoon eens te zien.
Of ga aan het begin van de avond ergens op een terrasje zitten en echt je kijkt je de ogen uit!!!
Wij zeggen nog steeds tegen elkaar "als wij onze eerste vakantie op Zakynthos voor Laganas hadden gekozen waren we waarschijnlijk nooit meer terug gegaan".
Er zijn wel complexen die net buiten het centrum van Laganas liggen en die zijn prima hoor!

Gast: in Kalamaki hebben wij nog nooit gegeten maar wat wij vorig- en dit jaar hoorden is dat er een goed restaurant is dat "Essence" heet. Aan het eind van de hoofdstraat in Kalamaki kun je rechts af naar het strand en linksaf richting Zakynthos-stad. Ga links af en dan ligt het aan de rechterkant.
In Kalamaki is wel een breed strand.

Iedereen die nog gaat: veel plezier gewenst en geniet van het mooie weer!!! Wij moeten weer een paar weken wachten en dan gaan we weer!!!groet
Quote
#50
Ien bedank voor de snelle reactie
wij zullen er zeker van genieten
en juli ook een prettige vakantie over en paar weeken

ps waar gaan jullie dan naar toe weer Zakynthos?

groeten ger
Quote
#51
Hallo Ger

Enkele jaren geleden waren wij ook op Zakynthos. Dit eiland was niet onze eerste keuze, maar was vooral bepalend omdat we ook Kefalonia wilden bezoeken. Vanuit België is Kefalonia heel moeilijk bereikbaar... in ons land zijn er namelijk veel minder rechtstreekse (charter)vluchten naar de Griekse eilanden, dan vanuit Nederland.
Dus hadden we een flight only genomen vanuit Brussel naar Zakynthos, vervolgens met de taxi naar het haventje Agios Nikolaos in het noorden van het eiland, en van daaruit met de ferry naar Kefalonia.
Na een weekje Kefalonia, hebben we ook nog een aantal dagen op Zakynthos verbleven, meer bepaald in Tsilivi.

Ik weet niet hoe lang je op Zakynthos zal blijven... misschien heb je wat tijd over, zodat je de oversteek eens kan maken naar Kefalonia? Het is een prachtig eiland! En vooral echt Grieks. Zelfs in het hoofdstadje Argostoli voel je de gemoedelijke sfeer, en heb je geenszins de indruk in een 'hoofdstad' rond te lopen. Een rondrit op het eiland is verbazend mooi, vooral ook naar het noordelijk gelegen plaatsje Fiskardo. Echt, een aanrader!

Toen we daarna terugkeerden naar Zakynthos, waren onze verwachtingen niet bijster hoog, ook al omdat we verhalen gelzen hadden over Laganas. Maar ik moet toegeven dat het eiland Zakynthos, in zijn geheel, zeker best wel mooi is, met heel leuke plaatsjes. Zelfs als je de ferry in Agios Nikolaos niet zou nemen, loont het de moeite om het piepklein dorpje te bezoeken. Er zijn een paar restaurantjes op de kade, op luttele centimeters van het water Smile Heerlijk!

En dan Laganas, tsja, wij waren benieuwd om het eens te zien, maar na een uur zijn we er terug weggegaan. Ons ding niet. Ongetwijfeld wel aangenaam voor wie wél kiest voor levendig vertier. Ik had mijn bedenkingen bij de fastfood tenten, karaoke bars, British en Scottish pubs en nog meer van dat fraais. Ik vroeg me af waar Griekenland gebleven was... Maar goed, elk zijn keuze dus.
Tsilivi, waar we op een appartementje verbleven (geboekt via het zeer correcte Tsilivi Travel), was ook best wel levendig maar tegelijk nog wel best aangenaam. En ja, wie niet van uitgaan houdt, heeft uiteraard de vrije keuze om andere activiteiten te plannen.

Goeie vakantie! En breng a.u.b. de zon mee ;)
Erik
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#52
hallo Erik
bedankt voor de tips we hebben er nu zo veel dat we langer op vakantie moeten gaan of het volgent jaar nog een keer
en uitgaan naar super drukke plaatsen is niks voor ons wij houden meer van rust
en de zon moet ik die naar Nederland of België brengen of alle twee wat

groeten ger
Quote
#53
Ger jullie gaan volgend jaar gewoon weer en dan kiezen julie weer voor As.Sostis.
Houden jullie van een cocktail? Ga dan eens naar KOI dat is een cocktailbar aan de boulevard, naast Blue Horizon en dan boven het supermarktje.

Erik je hebt helemaal gelijk in Laganas vind je niets Grieks en als je al een taverne ziet dan staan de flessen ketchup op tafel dan dus gewoon doorlopen!

Ik ben zoooo benieuwd hoe jullie het op "mijn" eilandje vinden. Veel plezier!!!vlaggetje.gif
Quote
#54
hallo Ien

ik denk als ik het zo hoor dat we volgend jaar weer gaan

groeten ger
Quote
#55
morgen is het zo ver we gaan naar Zakynthos
als we terug zijn horen jullie hoe wij het vonden

groeten ger
Quote
#56
Fijne vakantie Ger, geniet ervan groet

(andere)Ger
Quote
#57
(21 July 2011, 20:37)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijne vakantie Ger, geniet ervan groet

(andere)Ger

bedankt en we genieten er zeker van

groeten ger 64

Quote
#58
Fijne vakantie Ger!

Petra
Quote
#59
O Ger,

Sorry ik dacht dat je zaterdag zou gaan.
Je zit toch bij Helena??? volgens mij kom je dan zaterdag of maandag aan.

Misschien lees je dit nog in de vakantie:
Héél veel plezier op mijn mooie eilandje en ga mooie plekjes bezoeken.
Wat dit jaar niet lukt doe je gewoon volgend jaar ;)

Ik kijk uit naar jouw verhalen.

Groetjes lovegreece
Quote
#60
hallo Petra die fijne vakantie zal wel lukken

hallo Ien wij komen op zaterdag morgen aan wij vertekenthuis om 24.00 uur naar schiphol dus nog 2.5 uur rijden
ik denk dat jij bedoelt ONS mooie eilandje
en we zullen zeker veel plezier hebben op Zakynthos

groeten ger
Quote
#61
vandaag aangekomen in zakynthos met een tussen landing op preveza
het weer is lekker warm en de mensen zijn supervriendelijk en het eiland is ook zeer mooi

groeten ger
Quote
#62
Dat heb ik de afgelopen weken al eerder gehoord, een tussenlanding op Preveza!!
Voorheen was het op Corfu of Kefalonia.

Zo te lezen heb je het al goed naar je zin.
Lekker gaan genieten Ger, het is hier echt herfst.
Quote
#63
en hier is het echt zomer 37 graden
en in de avond is het lekker 20 graden

groeten uit het heerlijke en WARME Zakynthos

ger
Quote
#64
Beste allemaal,

Over 2 weekjes vertrek ik mijn gezin naar Zakynthos.
We zijn al op enkele griekse eilanden geweest (Kreta, Samos, Kefalonia, Lefkada), maar Zakynthos is de eerste keer.
Naar het plaatje Laganas, nu lees is hier vooral negatieve berichten over.
Maar er zal toch ook iets moois en leuks te vinden zijn?

Hebben jullie misschien nog tips over laganas en omstreken.
Jullie eerdere tips heb ik gelezen en zullen we zeker meenemen!

Meestal huren we een auto voor 3 dagen, en crossen dan het eiland af op zoek naar de mooiste stranden en plekjes.
We houden wel van een ruige route..

Groetjes

Quote
#65
wij zijn nu in agios sostis en ze zegen ga niet s avonds naar laganas en als je alle tips die hier staan doet dan heb je een heeeeeeele lange vakantie

en een heele mooie vakantie rojobopim

groeten ger
Quote
#66
Rojobopim: Op Zakynthos is genoeg moois en leuks te vinden hoor!!
In welk complex zitten jullie in Laganas?

Hé Ger, vermaken jullie je nog?? (ik heb je van de week een e-mail gestuurd, ja dat was ik)
Ik wens jullie nog heel veel plezier!!!
Cool
Quote
#67
He,

In Griekenland is het altijd mooi, daar twijfel ik niet aan.
Maar als iemand nog wat eettips heeft voor als we geen auto hebben op Zakynthos.
Dus restaurantjes in de buurt van laganas.

@ Ien: we zitten in appartement paradise.

@ Ger64: Dankjewel, jij ook heel mooie vakantie.

Quote
#68
Ien je hebt een e-mail terug en ja ik wist wie het was

Rojobopim het is maar een stukje naar agios sostis en dan moet je zeker een keer naar ole ole en een keer naar scloubous het eten is er super goed

groeten ger
Quote
#69
Ja Ger, dank je en fijn dat jullie je zo vermaken.
Wat die eilandtoer betreft: Moet je echt bij Jackie zijn van Nefis travel.
Lambrous weet haar tel.nr. wel. Ik heb het ook maar heb mijn mobiel op de zaak laten liggen dus kan ik jou morgen wel haar nr.toesturen.
Zij is Nederlandse, met een Griek getrouwd en geeft geweldige excursies in kleine groepjes. Echt héél bijzonder.
Veel plezier en.... lekker en gezellig hè bij Ole Ole en Scloubous?

Rojobopim: app.Paradise ken ik niet en als ik op internet zoek zie ik 2 complexen daar met die naam.
Als je bij Jiba hebt geboekt ken ik het complex wel en zit je op de rand van Laganas.
Dat is daar een mooi plekje en dicht bij het strand.
Wij lopen en rijden er wel vaak langs maar kennen het verder niet.
Ik weet dat er op de hoek (aan het strand) een goed restaurant zit "Pierros" en daar in de buurt
zit ook "Mambo" waar ik ook veel goede berichten over hoor.
Veel plezier daar en ik ben benieuwd hoe jullie het daar vinden.
Groeten Ien
groet
Quote
#70
He,

Oo, dan zullen we zeker eens gaan eten in Ag. Sostis.
Ben benieuwd.

Wij hebben inderdaad via Jiba geboekt, zag er goed uit.
Ook leuke reacties over gelezen. Het duurt nog even voor we gaan.
Maar ik zal het laten weten.

Groetjes
Quote
#71
hallo Ien

ik heb het nummer van Jackie heb haar ontmoet in utrecht op de beurs

groeten ger
Quote
#72
Hallo "grieken"
ik ga dit jaar naar 4e eiland van griekenland, nl. zakynthos-aghios sostis.
en heb al wat tips over het eten gevonden.
nu was ik nog nieuwsgierig naar of het strand dichtbij is ( verblijf 'george&dawn' )?
of je van die waterschoentjes nodig heb ivm zeeegels en eventueel stenen?
en waar je het beste een auto kan huren?

alvast bedankt.

groetjes
Quote
#73
hallo Mir

je loopt er 10 min op
daar niet het is een zand strand van 2m (op andere plaatsen zijn soms wel zeeegels of grind op het strand)
wij hebben de auto nu gehuurd van sixs ze komen hem brengen en weer ophalen bij het hotel
heb je nog vragen dan hoor ik het wel wij ziten er nu tegenover george&dawn


groeten ger
Quote
#74
MIR75: Zeeegels heb ik er nog nooit gezien!!! Waterschoenen hebben wij altijd wel bij ons want er zijn stukken strand op het eiland waar je ze echt nodig hebt.
Een auto huren doen wij altijd bij Smart Rentals in Aghios Sostis.
George & Dawn is een goede keus, wij komen er al jaren.

GER64: Wat heerlijk dat jullie er nog zitten, wij zitten er over 4 weken gelukkig weer.
Hebben jullie nog leuke dingen gezien/gedaan en met Jackie meegeweest? Is het strand van As.Sostis opgespoten en nu wat breder?
Geniet er nog maar lekker van (ik ben echt niet jaloers Dodgy)

groetjes
Quote
#75
hallo Ien

het strand is niet opgespoten het is erg smal

we heben van ales en niks gedaan en we zijn nog niet met Jackie meegeweest nog geen tijd voor gehad ??????
wel nog een grote bos brand gezien ze hebben met 3 vliegtuigen moeten blusen ongeveer 5uur lang

en jullie hoeven ook nog maar 4 weken te wachten


groeten ger
Quote
#76
Hallo Ger64,

Zitten jullie nog in As.Sostis of weer thuis?
Ik ben zo benieuwd hoe het is geweest en of er nog nieuwtjes zijn van "ons" eiland.
Is het er nog zo stil en zijn er nog zoveel hotels en tavernes gesloten?

* Rojobopim zitten jullie nu in Laganas of aankomend weekend?
Dan wens ik je een fijne vakantie toe met veel mooi weer want dat moeten we hier missen.

allen de groetjes van Ien
groet
Quote
#77
Hallo Ien
ik ben vanaf morgen weer thuis en dan zet ik wel wat er op

groeten ger

Quote
#78
Hey,

We zijn weer terug. Gisteravond waren weer thuis.
Stap je het vliegtuig uit ... REGEN.

We zaten dus inderdaad toen nog in Laganas.
App. Paradise was echt een super appartement, zeer groot en schoon en het vrouwtje daar Stravrula was heel aardig. We zaten dicht bij het centrum maar je hoorde helemaal niks van het gebeuren op de mainstreet waar de Engelsen zaten. Zelden zo'n goed appartement gehad.

Het eiland zelf was prachtig. Verbazingwekkend groen. Veel verschillende begroeiingen. We hebben 3 dagen een auto gehad, het noorden verkent, het zuidoosten en (zuid) westen. Ook zijn we nog met een boottocht mee geweest schildpadden spotten. De schildpadden van zo dichtbij gezien, zo mooi.

Ook zijn we een paar keer naar Ag. Sostis, daar gezwommen en ook gegeten. Bij el Greco, was erg lekker en erg grieks.

In Laganas bij Med Version geweest, mooie zaak en aan het strand.
Mambo bezocht, wel veel Nederlanders.

En de eerste avond hebben we super lekker gegeten, weet de naam van het restaurantje niet meer. Maar het was als je vanuit Laganas richting Ag Sostis liep via dat 'bruggetje' op het strandje na het bruggetje. Heerlijk gegeten onder de druiven met uitzicht op de zee.

Diegene die nog gaan, heel veel plezier.
En wij vonden Zakynthos geweldig.

Quote
#79
wij zijn ook gisteren terug gekomen

het was er geweldig de mensen waren super vriendelijk het weer was er lekker warm (soms heet ) en het eten was heerlijk het eiland is inderdaad erg klein
we hebben 3 dagen een auto gehad en hebben van alles gezien dit vonden we veel leuker dan met een excursie
we vonden 3 weeken eigenlijk te lang voor dit eiland
de volgende keer gaan we eerst 2 weeken naar en ander eiland en dan een week lekker relaxen op zakynthos
het was wel jammer dat er de eerste 2 weken geen taxi s reden
appartement Hellena was geweldig en lekker rustig en we werden goed verzorgd door de eigenaren

groeten ger
Quote
#80
Welkom thuis Ger en Rojobopim, wat fijn dat jullie het allemaal zo heerlijk hebben gehad en dat jullie de zon mee hebben genomen.

3 Weken is ook erg lang Ger, wij hebben het ook eens gedaan maar toen ben ik de laatste week bij vrienden daar de tuin gaan doen, ook leuk natuurlijk maar vanaf die vakantie vinden wij 2 weken lang genoeg. Nu over 3 weken zitten we op dit moment bij onze vrienden daar te eten.groet een heerlijk vooruitzicht!!!

Welk plekje vonden jullie het allermooist op het eiland?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)