Grieksegids nieuws     
tips zakynthos
#81
hallo Ien

de allermooiste plek vonden we van uit het platvorm bij het scheepswrak de mooie kleuren van de zee

en de vlag van de vuur toren was ook indrukwekent

en Ien jullie ook al vast een mooi vakantie en neem als je terugkomt ook een berg zon me naar hier

groeten ger
Quote
#82
De vlag van de vuurtoren?? of bedoel je de grootste vlag die in Keri hing en misschien weer hangt.
Of bedoel je iets heel anders??
Ik ben benieuwd want dan gaan wij straks ook even kijken natuurlijk.

Inderdaad het uitzicht op het platform is adembenemend!!!
Ik vind het wel steeds enger om er op te staan het is net of het ding niet zo veilig meer is.

Ger en Rojobopim, waar hebben jullie het lekkerst gegeten?
gr Ien
lovegreece
Quote
#83
hallo Ien

de grootste vlag die in kiri hangt ik meen 80 kg maar weet het niet zeker meer

het lekkerst was bij Heaven s kitchen
kalamaki 29100
tel 26950 22363

groeten ger
Quote
#84
Hallo ger,

U bent pas in aghios geweest. Mag ik u wat vragen, hoe zijn de avond temperaturen? 3 jaar geleden in chios hebben we daar namelijk vesten moeten kopen ivm slechte weer,haha.
Wij gaan er maandag heen.

En is er daar ook ergens wi-fi?

Groetjes mir
Quote
#85
hallo Mir 75

het was een ongeveer 2o graden met een lekker briesje ( ik had s avonds om 2300 uur alleen een korte broek aan en dat was goed te doen )

en volgens mei is er bij Ole Ole wi-fi

groeten ger
Quote
#86
Beste allemaal,

Wat we het mooiste vonden...
We denken toch het uitzicht bij die grote vlag bij Keri, en een stukje verder. Daar stop het gewoon, sta je echt op het randje en zie je zo'n mooie grillige kust lijn, zeer indrukwekkend. Zie foto.

Nog een strandtip: Dafni beach. Erg mooi, en lekker een beetje golfslag, zandstrand en niet meteen diep water.

Het lekkerst gegeten bij Harbour House, ligt aan het strand bij Laganas, aan de kant van Ag. Sostis. (zijn daar geen engelse) Heerlijk gegeten onder de druiven, prachtig uizicht op de zee.
Ook El Greco in Ag. Sostis was erg lekker, super grieks.

In laganas heb je vrij wel overal aan het strand gratis wifi, daar hebben we vaker nog een drankje gedaan, cocktailtje of een ijsje.

Ook heb ik een fotoboek gemaakt van de vakantie, het is nog in ontwikkeling. Maar zodra het klaar is zal het op de site van de kruidvat komen te staan en doe ik mee met de wedstrijd. Dus ik zal het laten weten als die erop staat, en ik zou zeggen STEMMEN MAAR...

Groetjes


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#87
dus jij ben ook over het hek gegaan zo aan de foto te zien;)

groeten ger
Quote
#88
Ja dat is ook in Keri, voorbij het Lighthouse met de grootste vlag daar de bocht om naar boven.
Daar is het ook zóóóó mooi!!! Ik weet nog de eerste keer dat wij daar waren toen liepen me spontaan de tranen over m'n wangen. Die natuur !!!!!
Dit jaar staat er, helaas, voor het eerst een hek omheen. In mei hoorden wij dat dat stuk land verkocht is en ik denk dat er over een paar jaar een hotel/restaurant staat.

Over 2 weken mogen we weer...en gaan we eens kijken hoe het er is, ik heb gehoord en gelezen dat er dit jaar al een paar bosbranden zijn geweest. Gisteren nog een in Agalas, dat is dat kleine dorpje met het blauwe kerkje.
Ik ga me er vanavond toch eens in verdiepen om hier foto's te plaatsen dan kunnen jullie zien over welk kerkje ik het heb.
Fijne zondag allemaal en rojobopim ik kijk uit naar jouw foto's. Trouwens.....in Dafni Beach liggen wij vaak aan het strand, bij Dina van "Bel Mare" dat is een van de laatste tavernes. Het is een, niet zo makkelijke weg door de bergen maar de moeite waard. Wij huren altijd een Jimny (jeep) en dat gaat prima. In sept.zie je daar ook de hele kleine caretta's uitkomen en de weg naar het water zoeken. Afblijven hoor!!! Gewoon hun gang laten gaan! wij hebben eens een stel Italianen die diertjes zien oppakken, daar is de Griekse bevolking echt niet blij mee en dat bleek er laaide een hevige discussie op.
Maar het is er erg mooi!!!
Tip dus voor volgend jaar september!!!
Een zonnige zondag gewenst!!
Quote
#89
toen wij er waren ,waren er 2 bosbranden ze pakten het water uit zee met 3 vliegtuigen het zag er best indrukwekkend uit (heb er foto's van maar krijg ze er niet op ben niet goed met computer Huh )

Ien alvast een prettige vakantie

groeten ger
Quote
#90
Beste allemaal,

De foto is niet daar gemaakt bij de vlag. Maar als je daar de weg nog een stukje volgt, staat daar een kraampje en daar kun je naar beneden lopen tot het randje (wel iets van het randje af gaan staan natuurlijk). Dus geen hekwerk. Zie de foto's die er toegevoegd heb, zo zien jullie het misschien iets beter. Het is echt de moeite waard daar even naar toe te gaan.

En Dafni Beach was super, vond het wel vreemd dat je daar mag zwemmen en zonnen tussen de 'schildpadeieren'. Het is immers een beschermde diersoort. Maar zeker een mooi strand.

Over foto's erop zetten. Koste me ook even een momentje. Bij mij was eerst het probleem dat de foto's te groot zijn. Heb ze daarom een heel stuk moeten verkleinen zodat ze onder de 500 kb kwamen. Anders kon ik ze niet toevoegen. Misschien dat dat bij jullie ook heb probleem is. Succes ermee.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
       
Quote
#91
Nee Rojobopim niet bij de vlag maar zoals ik in bericht #89 schreef iets meer naar boven in de bocht, daar zie je een grote parkeerplaats. In Mei stond daar voor het eerst een soort rijdende frietcamper. Het hele terrein was afgezet met staaldraad en je mocht er niet op omdat zoals ik hierboven schreef het land verkocht was.
Vanavond probeerde ik zo'n beetje dezelfde foto's als de jouwe te plaatsen. Ik dacht echt ze geplaatst te hebben maar ik kan ze niet meer vinden. Ik heb Upload now gedaan toen een code overgetikt, weer upload now. daarna code gekopieerd etc.etc. Daarna hetzelfde met een foto uit Dafni beach maar ook die ben ik kwijt.
Ik heb daar ook niet zoveel geduld voor en probeer het nog wel een andere keer.
Maar Rojobopim het is echt dezelfde, onwaarschijnlijk mooie plek.

Wat Dafni beach betreft, het zwemmen mag wel, de zeeschildpadden komen 's avonds hun eieren leggen dat kun je 's morgens ook vaak zien. Dan zie je een spoor van waar ze aan land zijn gegaan, waar ze hun eieren gelegd hebben en je ziet dan weer een ander spoor hoe ze terug het water in zijn gegaan. Om de plek waar dan de eieren liggen zet men een rek (vierpoot) met een bordje erop waar op geschreven is wanneer de eieren gelegd zijn. Daar mag je beslist NIET komen en dat is ook zo in Dafni. De eieren worden eigenlijk altijd ver het strand op gelegd dus aan het voorste gedeelte van het strand mag je gewoon lopen,zonnen etc. In Laganas en Kalamaki zie je ook veel van die rekken staan want ook daar zie worden eieren gelegd en daan aan het laatste gedeelte strand van Laganas/begin Kalamaki.
Afgelopen mei of juni hebben wij daar 's ochtends héél veel sporen gezien en waren er vrijwilligers bezig om de eieren te tellen en er een rek over heen te plaatsen. Zo bijzonder allemaal!!!

Dit was het voor nu even ik ga toch nog even proberen of het plaatsen van de foto's nu lukt.
groetjes allemaal!!!
greeksmiley2
Quote
#92
Zucht, na het lezen van jullie heerlijke berichten heb ik alleen maar meer zin in mijn vakantie gekregen. Over vier weken ga ik voor 13 dagen naar Zakynthos. We verblijven dan bij George & Dawn en gaan een aantal excursies doen met Jackie. Ook zijn we voornemens om een auto te huren om mooie plekken te bezoeken en zijn we erg blij met de tips over eetgelegenheden en wifi-aanwezigheid Smile

Ik tel de dagen al af...
Quote
#93
Nou Coldmoutain dan los je ons af.
Wij gaan de 5e naar George en Dawn en vliegen de 17e weer terug.
Al jaren logeren wij bij hun, het is een fijn complex met vriendelijke eigenaren en een supermarktje erbij waar je elke dag vers brood/broodjes kunt kopen.

Het is echt een héél schoon complex.
Op zondag komen ze alleen het toiletemmertje legen maar verder wordt elke dag alles schoongemaakt,het bed opgemaakt, vuil opgehaald en liggen er weer schone handdoeken.
Voor een autohuur kun je goed bij Smart Rentals terecht zij zitten aan de boulevard van Agios Sostis, daar werkt ook een Nederlands meisje.

Ga lekker genieten en veel plezier met Jackie.
Wij willen graag allemaal weten hoe je het gehad hebt, dus graag bij terugkomst een reactie. Leuk voor ons en voor de mensen die volgend jaar willen gaan.

groeten Ien zwaaivlag
Quote
#94
Beste allemaal,

@ Ien: ja klopt is toch dezelfde plek. Was even in verwarring omdat er gesproken werd van een hek.
Maar zoals gezegd heb ik een fotoboek gemaakt van onze 8 daagse vakantie op Zakynthos, wil zo weer terug.
Met dit fotoboek doe ik ook mee aan de fotoboekenwedstrijd.

Dus ik wil jullie vragen te stemmen op ons fotoboek en natuurlijk te genieten van de foto's van het mooie Zakynthos.
Hoe meer stemmen des te beter. Dus laat iedereen het fotoboek bekijken en STEMMEN! Kijk eens hier stop
STEMMEN VIA
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




> FOTOBOEKENWEDSTRIJD> HALL OF FAME:
zoeken naar ROJOBOPIM

en niet vergeten te STEMMEN!!!

Ben ook benieuwd wat jullie er van vinden, of we zakynthos een beetje mooi hebben vastgelegd.

Groetjes gremogremogremo
Quote
#95
Wat een prachtig fotoboek!!!! Rolleyes
Het was wel even zoeken, wat een moeilijke naam, ik neem aan 4 afkortingen van namen en ik had er twee door elkaar gehaald!!!
Wij kunnen 4x stemmen en ik zal ze op mijn werk ook laten zien en laten stemmen.

Nog even over Keri lighthouse met de grootste vlag.
Die grote vlag hangt al zeker een jaar niet meer aan de mast, hij was te zwaar!
Op jouw foto staat de mast en daar hing echt voorheen een giga vlag aan!!

Maandag gaan wij weer!!!!
Ik heb vandaag allemaal kadootjes gekocht, deze keer extra want ze hebben het wel zwaar gehad onze vrienden uit o.a. Agios Leon.
Hebben jullie op You Tube het filmpje gezien over de bosbrand tussen Kiliomenos en Agios Leon? het is echt zóóó erg!!
Kijk anders in de krant van Zakynthos "HMEPA". Echt vreselijk!!!
Het is mijn plekkie daar, ik ken elke bocht,elk bord, elk hek, elke boom. Je kunt me er midden in de nacht neerzetten ik weet terug te komen. (liever niet want ik ben niet zo'n held)
Vreselijk!!! Ik heb de hele ochtend lopen janken maar gelukkig ben ik er nu een beetje op voorbereid en is de schok volgende week niet meer zo heel erg groot (al hoewel!).
Met onze vrienden is het gelukkig goed.

Schrik niet als jullie het filmpje gaan bekijken, je ziet ook dode dieren!!

Ik verheug me wel op volgende week!!! eindelijk weer een beetje zon op het lijf.
Weten jullie nog hoe die eruit ziet??

Rojobopim, succes met de wedstrijd, ik denk dat je een goede kans maakt want het boek ziet er echt geweldig uit.
Ik ga lekker even, op mijn vrije dag, onder de zonnebank met Griekse muziek op de achtergrond, muziek uit Zakynthos!!!

zwaaivlag
Quote
#96
Nog even over Keri lighthouse met de grootste vlag.
Die grote vlag hangt al zeker een jaar niet meer aan de mast, hij was te zwaar!
Op jouw foto staat de mast en daar hing echt voorheen een giga vlag aan!!

hallo Ien
toen wij er waren hing de vlag er wel
en ja de vlag is enorm groot
en voor jullie en prettige vakantie

groeten ger
Quote
#97
Hey,

@ Ien: leuk dat je het een mooi boek vind. Als ik het weer door blader wil ik terug.
Ben jaloers op je... maar alvast een hele fijne vakantie toegewenst.
Wel erg van die brand, kan het filmpje trouwens niet vinden op youtube.

Jammer dat de vlag niet hing, de mensen van de taverne bij de mast zeiden ons dat het te hard waaiden om de vlag te hijsen die dag. Maarja... alleen al de mast die zo hoog is en letterlijk de wolken in reikt is al leuk om te zien.

Groetjes
Quote
#98
Zaterdag terug gekomen uit Zakynthos en het was heerlijk. Auto gehuurd en veel van het eiland gezien, zo zijn we naar Porto Vromi, Keri, Kambi geweest. We hebben de zonsondergang bekeken op Keri, prachtig. De vlag hing er trouwens. Ook hebben we excursies gedaan met Jackie naar het scheepswrak en terug in de tijd. Heerlijk gegeten oa bij Ole Ole, Adelfia, Koukla Beach, Dora's Fish restaurant en ik vond het wat minder bij Syrtaki. Geaorge & Dawn is een heerlijk complex en ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken. De 9,1 op Zoover is meer dan terecht!
Quote
#99
Hallo allemaal
Hier staan ook wat fotos van Zakynthos
groeten jan Kijk eens hier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
Het valt me op dat er relatief weinig over Zakynthos op dit forum staat.
Zijn er zo weinig mensen die hier naar toe gaan en liefhebber zijn?

Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over Kalamaki? Is dat erg toeristisch of valt dat mee ?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)