Fodelianakis olijfolie                 
Kreta populairste eiland
#1
Kreta is het populairste eiland voor een vakantie naar Griekenland. Dat is gebleken uit een onderzoek op Griekenland.net onder bijna 1300 bezoekers. 20,8% van de stemmen wezen Kreta als winnaar aan, gevolgd door de Griekse eilanden Kos (10,1%), Samos (10,0%), Corfu (9,1%) en Lesbos (8,9%). Opvallend is dat de eilanden Rhodos en Zakynthos buiten de top vijf zijn gebleven.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 mei 2011.
Quote
#2
Dit kan ook niet anders Ger als je ziet wie de sponsors zijn en wat ze aanbieden, de meeste en goedkoopste reizen gaan naar Kreta, dan kom je al gauw op deze uitslag. Maar de kenners gaan niet met de wurgoperator maar boeken een vlucht en regelen alles zelf op een van de eilanden of het vaste land zoals wij het vroeger deden, dus de uitslag is iets vertekend.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Wij zijn eigenlijk alleen maar op Kreta geweest,van al die Griekse eilanden In al die jaren in 6x en hebben bijna het gehele eiland bekeken in al die jaren....Met Quadd en/of auto!
Mijn vraag aan ieder die er ervaringen mee heeft...wat is het verschil met Kreta of die andere Griekse eilanden?
De mensen? zijn die nu echt anders als op al die anderere eilanden?
Het eten, is dat anders??
Of is dat allemaal hetzelfde?
Ik ben benieuwd.....
Grz Wilma
Quote
#4
Wilma, er is niet zoveel verschil met Kreta en de andere eilanden. Kreta is natuurlijk heel groot. Er is wel verschil in sfeer tussen de eilanden voor de Turkse kust en de eilanden aan de Italiaanse kant. Chios, Lesbos en Ikaria en Kreta hebben het meeste indruk gemaakt. Heel klein en lief is Samothraki. Prima voor een week.
Quote
#5
(06 May 2011, 09:07)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, er is niet zoveel verschil met Kreta en de andere eilanden.

Oeps Wim da's wel erg kort door de bocht hoor ;).
Wij komen al heel wat jaren in Griekenland en gaan in principe elk jaar weer naar een andere streek/eiland. Wat ons juist opviel is dat er zo'n grote verschillen zijn tussen de diverse windstreken in Griekenland. Van een vrij kaal en rotsachtig Karpathos in het Zuiden naar een weelderig groene omgeving in het het Noordoosten (Pilion) en Noordwesten (Epirus). Tussen het westen (Ionische eilanden) en oosten (Samos) is er ook een wereld van verschil te zien en te proeven.
Kythira is helemaal een uitzondering met z'n nog typische authentieke sfeer, flora en fauna en z'n stilte. Alhoewel ik nog nooit (wel ooit een keer als kind) op Kreta ben geweest en daar dan ook niet over kan oordelen wil ik je wel aanraden om vooral ook eens andere gebieden in Griekenland te bezoeken. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open. Griekenland is echt veel meer dan alleen Kreta hoor alhoewel het gezien de vele enthousiaste reacties daar erg mooi zal zijn. Idea

Vreemd vind ik ook dat er veel wordt gevraagd om tips over welk eiland ze dit jaar zullen gaan bezoeken. Slechts een enkele keer denkt men daarbij aan de prachtige gebieden op het vastelend.

Ger

Quote
#6
Ger,

Ik sluit me helemaal aan bij je laatste opmerking. Wij zijn in Epiros, Zagoria, Pilion en Peloponessos geweest en deze gebieden hebben veel indruk gemaakt. Ik denk dat heel veel mensen uit onwetendheid niet kiezen voor deze gebieden. Wanneer je aan de gemiddelde Nederlander iets vraagt over Griekenland gaat het altijd over de eilanden.
Quote
#7
Ja dat klopt. Een tijdje geleden kwam een collega mij om raad vragen. Welk eiland ik als Griekofiel zou aanbevelen. Ik heb haar gevraagd wat ze precies zocht op haar vakantiebestemming en haar uiteindelijk Parga aanbevolen. Ook zij had nooit aan het vaste land gedacht. Ze hebben inderdaad geboekt voor Parga. Mijn mening is ook dat ieder eiland of plekken op het vaste land zijn eigen identiteit heeft. Ik ben ook op diverse eilanden (waaronder Kreta) geweest maar ook op diverse plekken op het vaste land maar ik moet zeggen de hartelijkheid en de oprechtheid die ik in Epirus heb ervaren heb ik nergens zo ervaren als in deze streek. Nu moeten we best nog veel bezoeken in het mooie Griekenland dus ik ben benieuwd. Ik zoek ook altijd iets anders uit in Griekenland. Zo gaan we over 2 weken voor de eerste keer naar Lesbos. Maar ook Parga staat alweer geboekt in september, voor de derde keer dit jaar. Tot nu is dit mijn "grote liefde".
Quote
#8
(06 May 2011, 16:26)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn mening is ook dat ieder eiland of plekken op het vaste land zijn eigen identiteit heeft. Ik ben ook op diverse eilanden (waaronder Kreta) geweest maar ook op diverse plekken op het vaste land maar ik moet zeggen de hartelijkheid en de oprechtheid die ik in Epirus heb ervaren heb ik nergens zo ervaren als in deze streek.Tot nu is dit mijn "grote liefde".

Beste Greece 67,

Ik kan het bovenstaande onderschrijven, ook voor mij is deze omgeving heerlijk. Gelukkig hebben we in Kanalaki vrienden wonen en komen we er een aantal keren per jaar.
Ook als je de beschikking over een auto hebt kun je er eindeloze tochten maken en ben je niet snel uitgekeken. Zo zijn er van die kleine zijweggetjes die je in een hele andere wereld brengen eenvoudig uitproberen.

Overigens is Lesbos ook een leuk eiland.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#9
Heerlijk dat iedereen naar Kreta gaat en t zo heerlijk naar zijn zin heeft!!!!!
Blijft t lekker rustig waar ik altijd heen ga
Quote
#10
De laatste jaren gaan wij niet meer naar de eilanden. De bekendste hebben we al gezien en het vaste land is schitterend. De omgeving Drama, Xanthi en Alexandropoli is werkelijk schitterend. Afissos en omgeving (dagje Meteora) is een droom. Vorig jaar naar Stoupa, wel leuk, maar erg ver van alles weg. (altijd 3 kwartier rijden voor je bij de volgende grotere plaats bent) Wel veel gezien, Nafplio en het kanaal van Korinthe, wel met een paar overnachtingen.
Dit jaar maar eens Parga proberen. We zien er naar uit.
Groetjes,
Wim
Quote
#11
Parga en omstreken kan ik je van harte aanbevelen Wim. Wij waren er in 2006 en alhoewel we de gewoonte hebben om elke keer een andere plaats/regio te bezoeken doen we Parga deze maand nog eens dunnetjes over. Aanstaande zaterdag de 14e mei vertrekken we. We hopen wel dat er nog een klein wondertje gebeurt ten aanzien van het weer ;)
Quote
#12
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Bij ons eerste bezoek aan Lefkas maakte we het volgende mee
Na het ontbijt was er nog wat brood over. Nu zaten we net buiten Lefkas stad in een door een muur omringd parkje met 5 huisjes.
Bij het verkennen van de omgeving had ik gezien dat precies bij ons huisje achter deze muur wat kippen ganzen en konijnen liepen
Dus de keus om het over zijnde brood kleingemaakte over de muur te gooien voor de beesten was snel gemaakt.
Zo gezegd zo gedaan en het brood werd over de muur gekieperd.
Gelijk klonk er een hee en nog wat meer gemompel.
Ik trok me op om over de muur te kijken want kippen die he kunnen zeggen hebben ze ook op Lefkas niet. Het bleek dan ook om een op leeftijd zijnde man te gaan die wel moest lachen en niks wilde weten van excuses. Na over en weer wat grieks en nederlands beleefdheden gemaakt te hebben liet ik mij weer zakken en wilden terug naar het huisje lopen toen er weer een he klonk. toen ik omkeek zag ik twee handen een paar verse eitjes neerleggen. Natuurlijk moest er weer geklommen worden voor een bedankje . Hierna keek ik wel wat beter bij het gooien van oud brood de volgende dagen en lagen er nog een flink aantal keren verse eitjes op de rand van de muur voor ons.zonnetje
Quote
#14
(13 May 2013, 09:14)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een pracht filmpje, waar je blij van wordt!
De gastvrijheid is een van de redenen waarom wij ook dit jaar weer voor Kreta kiezen...
Quote
#15
(13 May 2013, 09:14)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Heerlijk! Krijg er heimwee van. Zit er door ziekte helaas even niet in Sad
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
@ Ger , Als Kind ?? Hoe zingt Boudewijn De Groot het ook weer , in ze'n Zonder vrienden kan ik niet ????
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Herkenbaar. We gaan op wijnreis naar Kreta met een gezelschap en ervaren ook dit soort gastvrijheid.

Mvg
Martin
Quote
#18
Ik was aangenaam verrast dat Samos op de derde plaats staat.
Ahum... @Ger: ook wel eens off-topic? Smile
Quote
#19
Kreta blijft een heerlijk gastvrij eiland,als wij weer in agia galini aankomen staat er altijd een bord langs de weg met,Welcome home.Dan zijn we weer thuis op kreta.:):)
Quote
#20
(14 May 2013, 16:49)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ahum... @Ger: ook wel eens off-topic? Smile

Tja, in 2011 kon dat allemaal blijkbaar nog :)
Quote
#21
De gastvrijheid is ook waarom wij er elk jaar 7 weken naar toe gaan,veel vrienden gemaakt
en het is elke keer weer mooi terug te keren,het heerlijke eten ,en de kretenzer wijn natuurlijk
Ger en josé
Quote
#22
Kreta vinden wij ook heel erg mooi! Voor mij staat Kreta op nr 1 ja. Maar mijn vrouw heeft Thassos op 1 staan.
Eigenlijk staat heel Griekenland op 1 want ook op Skiathos, Lesbos, Lefkas zijn we heel erg graag.
Nu gaan we naar Corfu, ook een prachtig eiland.

De temperatuur, de mensen, de natuur, het eten, alles is er geweldig!

Groetjes,
Willem
Quote
#23
@WillemP: Samos al eens geprobeerd?
Quote
#24
@ElsR: Ja, Samos ook geweest. Ook al zo'n mooi eiland. We gaan zeker nog een keer terug!

Trouwens, Karpathos is ook heel mooi!
Prachtige stranden, mooie dorpjes. Het is niet zo groot, wel heel mooi!
De foto die deze week te zien is bij het Forum-Logo, heb ik gemaakt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)