Geen RTL zenders op Kreta
#1
We hebben nog steeds geen rtl zenders op zuid kreta, heb een schotel van 1.50 en een abbonement van canal digitaal.
Heeft iemand voor mij tips of oplossing
Quote
#2
Dag Gerard en Ria,

Alhoewel de ontvangst van de zenders op de Astra 1H nog steeds problemen oplevert zo zuidelijk in Europa worden er óók successen gemeld vanuit Kreta e.o. Behalve de grootte van de schotel blijft ook een optimale afstelling ervan van groot belang. Daarbij wordt de "skew" vaak vergeten. Heb je die al eens goed nageken en aangepast?
Lees dit stukje maar eens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Laat je hier even weten of het in jullie geval ook resultaat heeft opgeleverd?

Ger


(28 July 2009, 15:26)gerard en ria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben nog steeds geen rtl zenders op zuid kreta, heb een schotel van 1.50 en een abbonement van canal digitaal.
Heeft iemand voor mij tips of oplossing
Quote
#3
(28 July 2009, 15:26)gerard en ria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben nog steeds geen rtl zenders op zuid kreta, heb een schotel van 1.50 en een abbonement van canal digitaal.
Heeft iemand voor mij tips of oplossing

We gaan 21 augustus naar Krta en zullen dit dan uitproberen, dank je voor de tip.
Quote
#4
Laten jullie bij thuiskomst nog even weten of het gelukt is? Daar kunnen anderen met soortgelijke problemen dan weer hun voordeel mee doen up

Ger

(06 August 2009, 13:57)gerard en ria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We gaan 21 augustus naar Krta en zullen dit dan uitproberen, dank je voor de tip.
Quote
#5
(06 August 2009, 14:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laten jullie bij thuiskomst nog even weten of het gelukt is? Daar kunnen anderen met soortgelijke problemen dan weer hun voordeel mee doen up

Ger

(06 August 2009, 13:57)gerard en ria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We gaan 21 augustus naar Krta en zullen dit dan uitproberen, dank je voor de tip.

We zijn weer in Kreta geweest, en de skev uitgeprobeerd maar niet gelukt.
Nu hebben we weer een ander probleem, bij canal digital gaat ere.div.life
verhuizen naar 23,5 waar ook de rtl zenders zitten dus geen voetbal meer kijken.
Is er al een oplossing hier voor?
Quote
#6
Jammer dat het niet gelukt is. Met een 1,5 meter schotel zou je op z'n minst de Astra1-L moeten kunnen ontvangen (Ned 1,2,3 SBS6, Veronica en Net5). De Astra1-H is een ander verhaal omdat z'n footprint veel kleiner is.

Eredivisie live zal een groot probleem opleveren zo niet onmogelijk zijn. De Astra 3-B footprint is daar behoorlijk duidelijk over. Ik vrees dat dit niet gaat lukken zo zuidelijk in Europa.
Kijk maar eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#7

We hebben wel de zenders op astra1-L, dat is geen probleem.
Aleen eredivisie live kan ik dan beter opzeggen want hier betaal je natuurlijk wel voor.
Ik schrik hier wel van, want hoe lang duurt het dan halen ze de andere zenders ook van astra1-L af, en dan kun helemaal geen ned. zenders meer krijgen.


(16 November 2010, 19:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat het niet gelukt is. Met een 1,5 meter schotel zou je op z'n minst de Astra1-L moeten kunnen ontvangen (Ned 1,2,3 SBS6, Veronica en Net5). De Astra1-H is een ander verhaal omdat z'n footprint veel kleiner is.

Eredivisie live zal een groot probleem opleveren zo niet onmogelijk zijn. De Astra 3-B footprint is daar behoorlijk duidelijk over. Ik vrees dat dit niet gaat lukken zo zuidelijk in Europa.
Kijk maar eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger

Quote
#8
Ik wil je niet bang maken maar vrees dat je gelijk gaat krijgen. De verwachting is inderdaad dat de Nederlandse zenders steeds meer naar 23,5 graden zullen gaan verhuizen. Met een beetje geluk passen ze tzt ook de footprint van die postie aan.......

Ger

Quote
#9
De laatste dagen heb ik geen ontvangst meer van de rtl zenders en ook veronica valt weg.Dat gebeurt zo rond 21.15 uur Griekse tijd(Ik woon op Kreta)dus 20.15 NL tijd.Mijn schotel is 1.40 diameter.Wat is de oplossing?
Quote
#10
Ik heb een schoteltje van 85 cm en sta op 19.2 oost heb wel alleen maar ned 1/2/3, BVN, SBS6, Net5, Eurosport en NGC dan nog 4 Engelse zenders, 4 Poolse en 15 Duitse zenders, vind ik persoonlijk genoeg, s'morgens Ned1 voor het nieuws en s'avonds weer op Ned1 nieuws en natuurlijk anoloog nog 15 Griekse zenders, gezien het aanbod wat ze laten zien vind ik het genoeg en ga zeker geen extra geld uitgeven voor nog meer zenders en grotere schotel, heb wel wat anders te doen als de hele dag TV kijken, zelfs in de winter had ik mijn handen vol.
grz uit miezerig Agios Nikolaos
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(06 May 2011, 11:06)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De laatste dagen heb ik geen ontvangst meer van de rtl zenders en ook veronica valt weg.Dat gebeurt zo rond 21.15 uur Griekse tijd(Ik woon op Kreta)dus 20.15 NL tijd.Mijn schotel is 1.40 diameter.Wat is de oplossing?

Je zou een blind scan kunnen uitvoeren op de Astra 19.2. Diverse Nederlandse zenders zijn naar een andere frequentie op de Astra 19.2 verhuist. Voor de HD versie moet je naar de Astra 23.5.


Succes,

mvrgr
Dick
(06 May 2011, 13:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




grz uit miezerig Agios Nikolaos

Het kan niet altijd mooi weer zijn gisteren heeft het hier de hele dag geregend moest ik ook nog even op en neer naar Thessaloniki.
Maar vandaag was het weer volop zonzonnetje

Arthur wel goed weer om te vissen!

Kalo Vradi
Dick
Quote
#12
(06 May 2011, 17:36)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2011, 11:06)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De laatste dagen heb ik geen ontvangst meer van de rtl zenders en ook veronica valt weg.Dat gebeurt zo rond 21.15 uur Griekse tijd(Ik woon op Kreta)dus 20.15 NL tijd.Mijn schotel is 1.40 diameter.Wat is de oplossing?

Je zou een blind scan kunnen uitvoeren op de Astra 19.2. Diverse Nederlandse zenders zijn naar een andere frequentie op de Astra 19.2 verhuist. Voor de HD versie moet je naar de Astra 23.5.


Succes,

mvrgr
Dick
(06 May 2011, 13:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




grz uit miezerig Agios Nikolaos

Het kan niet altijd mooi weer zijn gisteren heeft het hier de hele dag geregend moest ik ook nog even op en neer naar Thessaloniki.
Maar vandaag was het weer volop zonzonnetje

Arthur wel goed weer om te vissen!

Kalo Vradi
Dick
Mag alleen met 1 haak vissen in mei, de vissen leggen eitjes, dus beetje onderhoud plegen en een nieuwe kajuit gemaakt.
grz Arthur


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
We zijn weer op Kreta geweest en hebben een nieuwe receiver HD meegenomen en afgestemd op 23,5, hebben een contract met canal digital afgesloten en ik heb alle zenders ned. 1.2.3. rtl 4.5.6. enz, enz,
incl ere div life 1 en 2, en de regionale zenders, dus prima in orde.
Quote
#14
Bedankt voor de feedback Gerard en Ria,

De Astra-3 op 23,5 graden oost is sinds de upgrade inderdaad een zegen voor ontvangers zo ver zuidoostelijk in Europa. Zelfs met een monoblok worden daar nog goede resultaten behaald.

Voor de goede orde -mochten anderen dat ook willen- wil ik wel even vermelden dat je daar een HD-satellietontvanger voor nodig hebt inclusief een HD-abbo van Canal Digitaal (€5 p/m extra náást je gewone abbo). Maar dan heb je ook probleemloze ontvangst.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Star Geen HD ontvanger, canaal digitaal zenders verdwijnen! barpoes 4 7.196 23 February 2014, 19:18
Laatste bericht: Jef Dockx
  Beter signaal rtl transponder ROLF d 10 10.716 24 June 2012, 09:37
Laatste bericht: Cornelius
  rtl ontvangst Kreta sinta 2 6.900 16 October 2010, 16:01
Laatste bericht: Geisha
  Ontvangst RTL-transponder inmiddels weer beter? Ger 2 6.061 21 May 2009, 21:57
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)