Anti-Griekenland campagne Telegraaf
#1
Kom net terug van een weekje Parga/Epirus en heb het idee dat ik iets gemist heb in Nederland. Op vakantie probeer ik zo weinig mogelijk TV te kijken en kranten te lezen maar zoveel mogelijk van de vakantie en de omgeving te genieten. Toch konden we maar moeilijk om de grote schreeuwerige anti-Griekenland-koppen van met name de Telegraaf heen. Ik heb het allemaal bewust niet gelezen om me vooral niet hoeven te ergeren aan dit soort stemmingmakerij. Maar misschien is er wel iets voorgevallen in het weekje dat ik in Griekenland zat? Heb ik iets gemist?
Ik ga eerst eens acclimatiseren en uitpakken en dan maar eens rustig bijlezen.

By the way, Epirus is fantastisch, vooral in deze tijd van het jaar.
Met dank aan de "beroemde" Nederlander in Epirus voor zijn gastvrije onthaal en de rondleiding door "zijn" Perdika ;)
Tja, wie zou dát nu kunnen zijn ??

Ger
Quote
#2
Hallo Ger,

fijne vakantie gehad? Zat het weer ook mee?
En tja, ik denk zomaar dat je bij Cornelios bent geweest Cool
Zelf heb ik geen Telegraaf dus weet ik er niet zoveel van maar het zal wel komen omdat de PVV geen steun wil geven aan Griekenland (wat al bekend was) maar nu hard in confrontatie is gekomen met de VVD. (ik heb wat bij elkaar gezocht in link 1)
Eigenlijk schrik ik meer van het beeld wat bij veel mensen lijkt te bestaan over Griekenland (zie 2e link).
Luiwammesen heb je in elk land wel maar ik ken toch genoeg mensen over de 50 die daar hard werken.
Natuurlijk zijn er dingen aan de hand die niet deugen, maar jan-met-de-pet is daar de dupe van en die voelt zich ook bedrogen door de regering.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&q=griekenland%26sitesearch%3Dtelegraaf.nl

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bericht nam mijn naam niet mee, is ff wennen hier.

Groet van Martje dus
Quote
#3
Dag Martje,

Je was niet ingelogd en daardoor staat er nu "gast" in plaats van je gebruikersnaam. Als je eerst even inlogd zal je zien dat je naam er in het vervolg wél bij staat. Ben je (nog) geen lid van dit forum en wil je dat ook niet worden kan je toch berichten plaatsen door bij "gebruikersnaam" een (nick-)naam in te vullen en wachtwoord leeg te laten.

Je hebt helemaal gelijk, we waren bij Cor(nelios) en Marijke op vistite. Het was erg gezellig, we hebben wat bijgepraat en Cor heeft ons bij het afscheid nog via een leuke site seeing-route naar de auto begeleid. Erg leuk allemaal en volgens mij is Cornelios bekender dan onze koningin in Perdika en omstreken. We vroegen op het dorpspleintje waar "Cornelios Olandia" woonde en werden meteen door een groep dorpsgenoten naar z'n woning gebracht. Wat een gastvrij onthaal was dat zeg! Cor en Marijke, nogmaals ontzettend bedankt voor de leuke middag en de gastvrijheid :)

Ik heb de stukjes inmiddels gelezen en tja, het is weer typisch Nederlands allemaal. Oh, oh, wat weten wij het allemaal weer goed Undecided
Typisch geval van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt. Wij Nederlanders hebben altijd een pasklare -maar onwerkbare- "oplossing" bij de hand. Ik las zojuist een uitspraak van Wilders waarin ie stelde dat een eventuele Griekse exit uit de €-zone voor Nederland niet zo schadelijk zou zijn. Wél voor andere landen zoals Duitsland en Frankrijk. Ongelofelijk, wat een a-sociale redenering. We zitten met z'n allen in één Europa en dan laat je elkaar zo maar 1-2-3 vallen. Dat er een oplossing moet komen - en snel ook - daar zijn we het met z'n allen wel over eens dunkt me. Maar dan graag eentje die iets socialer uitpakt voor zowel de Grieken als de geldschieters.

Wat me ook steekt is dat Wilders de Grieken als "junks" bestempelt die je immers ook geen geld geeft omdat ze er toch maar verkeerde dingen mee doen. Of dat 'ie de Grieken als "luilakken" ziet. Jammer genoeg zijn er hordes mensen ins ons land die maar klakkeloos alles wat die man schreeuwt als waarheid aannemen. Dat zijn veelal ook dezelfde mensen die de Telegraaf altijd serieus neemt helaas.....

Die stemmingsmakerij werkt trouwens wel, als je eens wist hoe vaak ik moet uitleggen waarom ik "ondanks alles" toch zo van de Grieken en hun land hou en er steeds weer op vakantie naar toe ga, ze kijken me vaak meelijwekkend aan alsof er iets mis met me is.........









Quote
#4
(22 May 2011, 11:14)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die stemmingsmakerij werkt trouwens wel, als je eens wist hoe vaak ik moet uitleggen waarom ik "ondanks alles" toch zo van de Grieken en hun land hou en er steeds weer op vakantie naar toe ga, ze kijken me vaak meelijwekkend aan alsof er iets mis met me is.........

Vorig jaar kreeg ik ook heel wat over me heen; of ik de stomste was die er rondloopt op deze aardbol. "ze doen niks, betalen geen belasting, eten alleen maar souvlaki de hele dag en wij maar betalen" . Je weet al meteen dat ze nooit in Griekenland zijn geweest. Wat eigenlijk niet zo moeilijk is, is ze zelf te tekkelen. Voorbeeld: degene die dit zei had haar haar erg leuk zitten en ik wist dat ze dit liet doen bij de thuiskapper. Ik hield me even van de domme en zei "wat zit je haar eigenlijk leuk, zelf gedaan?". "Nee, bij iemand thuis die kapster is". Zeg ik weer "aha, geen bonnetje, zij geeft het niet op, jij betaalt dus geen BTW en zij geen belasting..... wat zei je ook alweer over de Grieken?" Al diegenen die hun huis laten opknappen door Polen ed. het is altijd hetzelfde. Zeker, ik ben het helemaal eens dat er wat moet gebeuren, de Grieken vinden dat zelf ook (niet degenen die het nu zo riant hebben natuurlijk).
Maar ik ben echt zo boos om het beeld dat men nu van "DE Griek" geeft. Laten de mensen die zeggen dat Grieken lui zijn zelf maar eens het hele zomerseizoen, 7 dagen per week tot 's avonds laat werken, want dat doen die "luie Grieken" toch? Ik denk dat ze het nog geen 3 weken volhouden. Maar goed, jij hebt ze nu ook even geholpen :) en wij gaan volgende week weer; voor inkomsten zorgen is het beste wat we kunnen doen nu. Cool

Hoe was je vakantie nu eigenlijk verder? Nog veel gezien?

Groet, Martje
Quote
#5
We waren deze keer maar een weekje, eigenlijk een extra ingelaste "last-minute". Voornamelijk veel gewandeld in de buurt van Parga maar ook enkele dagen een autootje gehuurd. Zoals gezegd zijn we Cornelios gaan bezoeken maar ook Sivota en Igoumenitsa. De laatste plaats was nauwelijks de moeite waard, we vonden er beiden niet erg veel aan. Wat wél erg interessant was was het Dodenorakel bij Mesopotamos en het vrouwenmonument bij Zalongo. 235 treden naar boven stonden we letterlijk met ons hoofd in de wolken. Jammer alleen dat het monument in de steigers staat voor een grondige opknapbeurt na een blikseminslag een tijdje geleden. Een ingrijpend gevoel om te staan op deze plek als je het verhaal erachter kent.

[Afbeelding: 4kwft.jpg]


Ook zijn we de bronnen van de Acheron-rivier gaan bekijken nabij Glyki. Zelden zo'n helder (en berekoud) water gezien én gevoeld.

[Afbeelding: 10q04g5.jpg]

We wilden noch een boottripje naar Paxos maken maar daar hebben we maar vanaf gezien. De boot was er nog niet helemaal klaar voor was onze indruk Big Grin

[Afbeelding: 21ou5q9.jpg]

Maar ook over de weg kwamen we de nodige obstakels tegen:

[Afbeelding: 2wc191u.jpg]


Uiteindelijk hebben we een heerlijke week gehad en zijn lekker relaxed weer teruggekomen. Absoluut voor herhaling vatbaar!

Ger

PS: Martje, mocht het niet lukken lid te worden lees dit dan even, an wordt e.e.a. wel duidelijk:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(22 May 2011, 11:29)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar goed, jij hebt ze nu ook even geholpen :) en wij gaan volgende week weer; voor inkomsten zorgen is het beste wat we kunnen doen nu. Cool

Dan is het zeker goed nieuws dat boekingen voor een vakantie in Griekenland, bij reisbureau's in België op dit ogenblik zo'n 16% hoger liggen dan vorig jaar.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik zie en hoor ook alleen maar negativiteit over Griekenland. Kreeg ik andere jaren vaak te horen "jij gaat zeker naar Griekenland op vakantie". Ja dat klopt, vaak zijn dit dan mensen die al tientallen jaren kamperen in Frankrijk. Prima, zeg ik niets van. Iedereen moet lekker doen wat hij zelf leuk vindt. Maar dit jaar krijg ik alleen maar gedoe over mij heen over de crisis die Griekenland heeft en/of veroorzaakt. Tja het is nu eenmaal zo en wellicht moet de EU en het IMF maar wat strenger zijn voor de Griekse staat. En ik blijf Griekenland promoten. Griekenland is meer dan een financiele crisis. Heb dit jaar al een aantal collega's geadviseerd om naar Griekenland te gaan. De eerste is net weer terug en enthousiast.
Wat mij betreft mijn koffers staan klaar en vertrek dinsdagochtend vroeg naar Lesbos. Heerlijk, ik ga genieten van het mooie Griekenland! En in september nog heerlijk een weekje Parga.
groetjes Anoushka
Quote
#8
Gelukkig dat er nog mensen zijn, die positief staan tegenover de Grieken en Griekenland !!!
Mooie foto's overigens, Ger en zo te zien ben je inderdaad ook in Parga geweest. overigens vertrekken wijzelf nu vrijdag ook naar Parga voor een 12-tal dagen, want dit is al jarenlang onze tweede thuis !
Quote
#9

Allereerst: wat een prachtige foto's zeg.

Waar was dat, waar dat stuk weg zo beschadigd was?

Dat het monument van Zalongo opgeknapt wordt, dat was wel nodig, een paar jaar geleden toen wij er waren, was het al redelijk gehavend. Het is zeker indrukwekkend met de geschiedenis.

Sivota vinden wij ook leuk om te bezoeken, even heerlijk zitten daar. Igoumenitsa doen we elke keer 2 keer aan, omdat de ferry daar aanlegt en logischerwijze moeten we na 3 weken daar weer staan. Verder is Igoumenitsa inderdaad niet veel aan.

Bij de Acheron: ja dat is koud, maar zo prachtig ! We namen dan wel een oud fototoestel mee, want de ene keer komt het water tot je knieën, maar verderop kan je sommige stukken niet eens staan.

Wij zijn ook van zins om weer naar Paxos en Anti-Paxos te gaan, is alweer een tijd geleden. En een boottochtje is altijd wel leuk. Ik kan me herinneren dat jij de vorige keer nog dolfijnen hebt gezien tijdens die reis?

Fijn dat je weer helemaal bent uitgerust, wij kijken er ook echt naar uit.

Groet,
Martje
Quote
#10
Wij zijn ook fanatieke Griekenland (Kreta) gangers. Regelmatig hebben we discussies met vrienden over de situatie in GR. Die beginnen er over omdat ze weten dat we er vaak komen en een en ander goed volgen.
Zeker ik ben zeer kritisch over een heleboel zaken (misstanden) in GR, maar we gaan over een aantal weken wel weer naar GR.
Als het aan ons ligt zullen er nog vele malen volgen.
Wat ons betreft het mooiste en leukste vakantieland in Europa waar heel erg veel vriendelijke en innemende mensen wonen !
Quote
#11
Ik zie in de telegraaf reizen dat je kunt reageren op een column checkpoint
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Waarom naar Griekenland op vakantie en vakantie ervaringen!
Quote
#12
(22 May 2011, 13:51)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar was dat, waar dat stuk weg zo beschadigd was?

Dat was van Parga uit gezien naar boven, voorbij Anthoussa rijden en dan even na de afslag naar Agia. Zag er best heftig uit, ik stond daar een foto te nemen en bedacht me dat de boel ook wel eens helemaal het ravijn zou kunnen glijden, ben dus maar gauw weer verder gegaan ;)

(22 May 2011, 13:51)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn ook van zins om weer naar Paxos en Anti-Paxos te gaan, is alweer een tijd geleden. En een boottochtje is altijd wel leuk. Ik kan me herinneren dat jij de vorige keer nog dolfijnen hebt gezien tijdens die reis?

Zou wel een andere boot kiezen Big Grin . En inderdaad zagen wij toen dolfijnen en nog wat andere grote vissen die trouw meezwommen in de hoop dat er nog wat brood en ander lekkers naast de boot zou vallen. Toen wij op Paxos aankwamen was ons lunchpakketje dan ook helemaal leeg.....


(22 May 2011, 13:51)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn dat je weer helemaal bent uitgerust, wij kijken er ook echt naar uit.

Het was inderdaad heerlijk daar. Nu nog proberen die relaxde sfeer vast te houden en niet te snel weer te vervallen in het haastige leven dat we hier zo goed kennen helaas. Voor jou alvast veel voorpret en een fijne vakantie op Epirus.

Ger

Quote
#13
Bedankt voor de link, Greece67.
Heb direct een reactie geschreven, positief natuurlijk, want ik ben de hetze die momenteel gevoerd wordt ontzettend beu.
Quote
#14
Hoi Ger,

het registreren is wel gelukt, moet alleen even kijken hoe ik netjes kan quoten. Nu is het nog misgegaan, heb nu de quotes maar op vetgedrukt gezet.

Zou wel een andere boot kiezen Big Grin .



hahaha, zal t zeker doen. Het kwartje viel wat laat, snapte t nadat ik mijn reply had verzonden. Tongue

Het was inderdaad heerlijk daar. Nu nog proberen die relaxde sfeer vast te houden en niet te snel weer te vervallen in het haastige leven dat we hier zo goed kennen helaas. Voor jou alvast veel voorpret en een fijne vakantie op Epirus.


Elke keer als ik terugkom hier dan denk ik "wat doe ik hier eigenlijk, wat een herrie, wat een haast". Maar ja, zo is het nu eenmaal, ben al blij dat we bijna een maand weg zijn. En omdat we met de auto gaan kunnen we alvast wennen op de terugweg. Moet je kijken als alles van de ferry (Minoan) rijdt in Ancona, tegelijkertijd met de ferry van Anek, chaos joh ConfusedBig Grin Ben toch blij dat mijn man dan rijdt hoor.

We zijn ons al aan het voorbereiden zo langzamerhand en dus inderdaad voorpret.We willen dit jaar eens een paar dagen gaan kijken op Pillion, ook willen we nog een paar dagen uittrekken voor een bezoek aan Delphi, een dagje Meteora en Paxos-Antipaxos, en de rest van de tijd komen we wel door aan het strand en op terras.

Groetjes, Martje
Quote
#15
Hallo Ger.
Jammer dat ik je gemist heb in Parga maar ja als je al je kennissen hier van het forum een bezoek moet brengen heb je geen vakantie.
Ik ben het helemaal eens met wat hier nu zoal geschreven is over de anti-Griekenland campange in de telegraaf en heb eigenlijk niet veel toe te voegen. We leven hier nu al een tijdje en dan denk je er toch wel anders over als wat daar in de telegraaf geschreven wordt. Wonen in een klein dorp 15 km van Parga en hier gaan de mensen echt niet zo vroeg met pensioen maar werken allemaal nog door tot ze niet meer kunnen en moeten van een klein inkomen rond zien te komen. Was deze week nog op de lagere school in Margaritie en de heb daar even rond gekeken en als je dan de begroting ziet van 13000 € dan is dat niet veel.
Heb trouwens inmiddels al je wandelingen gelopen die je me gestuurd had en er op vele wat wijzigingen aangebracht.
Ben deze nu aan het uitwerken en als ik ze klaar heb stuur ik je die toe.
Struin hier nu ook de omgeving af voor nieuwe wandelingen

Groetjes Jan
Quote
#16
(22 May 2011, 22:41)odeprinsjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat ik je gemist heb in Parga maar ja als je al je kennissen hier van het forum een bezoek moet brengen heb je geen vakantie.

Klopt Jan, we kwamen er inderdaad heel wat bekenden tegen. Ook een paar onbekenden die vertelden dat ze hun informatie van een leuk forum hadden gehaald. Toen ik vertelde dat ik dat forum wel "kende" was de hilariteit enorm.

(22 May 2011, 22:41)odeprinsjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb trouwens inmiddels al je wandelingen gelopen die je me gestuurd had en er op vele wat wijzigingen aangebracht.
Ben deze nu aan het uitwerken en als ik ze klaar heb stuur ik je die toe.

Dat zou ik erg leuk vinden Jan, misschien een leuk idee voor de wandelrubriek hier op Oriste? Of de Epirus/Parga-sectie?
Ik heb trouwens de rondwandeling van Valthos gelopen en het viel me op dat er aan het eind (nabij het oude klooster) wel wat vreemde aanwijzingen stonden maar met een beetje logica kwamen we snel weer op het goede spoor.

Groetjes,
Ger
Quote
#17
(23 May 2011, 12:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat zou ik erg leuk vinden Jan, misschien een leuk idee voor de wandelrubriek hier op Oriste? Of de Epirus/Parga-sectie?
Ik heb trouwens de rondwandeling van Valthos gelopen en het viel me op dat er aan het eind (nabij het oude klooster) wel wat vreemde aanwijzingen stonden maar met een beetje logica kwamen we snel weer op het goede spoor.

Groetjes,
Ger

Hallo Jan,

Dat zou ik ook erg leuk vinden; zeker als je dat deze week nog doet Blush
ik zoek nog een leuke wandeltocht. Het schijnt in de buurt van Anthousa ook erg leuk te zijn om te wandelen.
Ik hoor wel vaker dat je ook via de olijfboomgaard van Parga naar Lichnos kunt lopen en dat je dan de weg waar de Co-op is moet nemen; is het de weg die ook langs Perivoli gaat?

Alvast dank

Martje

Quote
#18
(23 May 2011, 13:37)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoor wel vaker dat je ook via de olijfboomgaard van Parga naar Lichnos kunt lopen en dat je dan de weg waar de Co-op is moet nemen; is het de weg die ook langs Perivoli gaat?

Ja Martje, da's inderdaad die weg die je gewoon langs de zijkant van de COOP en Perivoli tot over het bruggetje blijft volgen. Ik zag trouwens dat Perivoli helemaal veranderd is. In 2006 was het nog een leuk gelegen tentje onder de bomen, nu is het een nieuw en tamelijk groot gebouw geworden, ik vermoed met appartementen eraan vastgebouwd. Jammer, ik vond het vroeger zo knus daar onder die bomen.

Fijne vakantie Martje! Geniet ervan. Laat je bij terugkomst nog even weten hoe het er was? Heb ik je de wandelroutes (waaronder die door de olijfboomgaard naar Lichnos) niet al eens gestuurd? Zo niet en je wilt ze toch hebben stuur even een berichtje dan stuur ik ze je alsnog toe.
( klik even op "contact opnemen" onderaan deze pagina )

Ger

Quote
#19
(23 May 2011, 14:24)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 May 2011, 13:37)Martje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ja Martje, da's inderdaad die weg die je gewoon langs de zijkant van de COOP en Perivoli tot over het bruggetje blijft volgen. Ik zag trouwens dat Perivoli helemaal veranderd is. In 2006 was het nog een leuk gelegen tentje onder de bomen, nu is het een nieuw en tamelijk groot gebouw geworden, ik vermoed met appartementen eraan vastgebouwd. Jammer, ik vond het vroeger zo knus daar onder die bomen.

Zonde zeg. Dat moet dan van het laatste jaar zijn, of sinds vorig jaar. Ik weet niet meer of ik er vorig jaar nog geweest ben, maar het jaar daarvoor zeker nog wel en toen was het idd heel gezellig onder de bomen.

Fijne vakantie Martje! Geniet ervan. Laat je bij terugkomst nog even weten hoe het er was? Heb ik je de wandelroutes (waaronder die door de olijfboomgaard naar Lichnos) niet al eens gestuurd? Zo niet en je wilt ze toch hebben stuur even een berichtje dan stuur ik ze je alsnog toe.
( klik even op "contact opnemen" onderaan deze pagina )

Ger

Dank je wel, we zullen het vast weer naar onze zin hebben,
e-mail is onderweg naar je

Groetjes,
Martje

Quote
#20
Hallo Martje.
Nog even reageren op jou bericht hier of ben je al vertrokken.
Wat betreft de wandeltochten moet ik je nog even teleustellen. Woon in Griekenland en heb dus ook al wat gewoontes van hier overgenomen dus langzaam he. Ik weet er is een mooie wandeling van Anthousa naar oud Parga en heb deze al wel eens gedaan maar is weer een paar jaartjes geleden en ben er nu nog niet geweest maar zal dit pad zeker opnieuw gaan verkennen. Wat ik je wel aan kan raden is hier de wandeling langs het kalodiki meer. zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Verder een hele goede reis hierheen en wie weet komen we elkaar in Parga wel tegen.

Groetjes Jan
Quote
#21
Ik vind het jammer dat we geld moeten storten in een bodemloze put, zodat jullie lekker op vakantie kunnen. Feit blijft dat de grieken fraude hebben gepleegd in hun eigen boekhouding en nu de enorme gaten niet kan dichten. Het ergste is dan nog dat er een gat in de begroting zit door van allerlei linkse hobby's (met name het enorme ambtenaren apparaat). Als iedereen in Griekenland netjes zou werken, zoals die harde werkers die jullie omschrijven, zouden de huidige problemen er niet zijn. Probleem is dat ieder land zijn rotte appels kent maar Griekenland deze de nek om doet. De mentaliteit van de politiek in dit land zullen drastisch moeten veranderen, wil er een echte oplossing komen. Hoe zouden jullie het vinden als ik 200.000 euro van een ieder leen en dan naarder hand zeg dat ik het niet terug kan betalen tenzij jullie me 400.000 euro geven. Er zal hoe dan ook iemand op de blaren moeten zitten van de Griekse schuld, ik hoop alleen niet dat wij dat moeten zijn.
Quote
#22
Ik snap 'm niet helemaal; wie bedoel je met "wij" en wie met "jullie"?
Quote
#23
(29 May 2011, 15:40)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het jammer dat we geld moeten storten in een bodemloze put, zodat jullie lekker op vakantie kunnen.
Het staat nog altijd iedereen vrij om op vakantie te gaan waar hij zelf wil gaan dacht ik zo.
En als er al geld gestort wordt in een bodemloze put geldt dat voor Griekenlandgangers net zo veel als voor alle anderen.
En dat storten zorgt er ook niet voor dat "we" extra op vakantie kunnen gaan.
Maar doordat "we" naar Griekenland op vakantie gaan en daardoor dus ook nog de economie (een beetje) helpen, zorgen we ervoor dat uw aandeel in het "bodemlozeputstorten" een klein beetje kleiner is.
Is dat niet mooi!

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Nog 6 weken en dan ga ik óók weer de Griekse economie helpen; 6 weken lang en dan vooral de kleine winkeltjes en restaurantjes. Die hebben het hard nodig!
Quote
#25
Hier nog even wat tegenwicht op de (Telegraaf)hetze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
(04 June 2011, 13:15)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier nog even wat tegenwicht op de (Telegraaf)hetze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil geen Facebook, kan ik het ook anders lezen?

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hier hoor je wat dezelfde dame in het NRC heeft gezegd
Quote
#28
Da's inderdaad een goede weergave van de problematiek in Griekenland.
Tuurlijk hebben de Grieken er de afgelopen decennia een rotzooitje van gemaakt en túúrlijk moeten ze nu op de blaren zitten maar aan de andere kant kan je ze niet eindeloos blijven uitwringen. Je kunt niet voortdurend de prijzen en belastingen blijven verhogen, tegelijkertijd steeds meer mensen werkeloos laten worden door allerlei onorthodoxe maatregelen en dan ook nog verwachten dat dit de situatie zal gaan verbeteren. Ook Grieken hebben een gezin en kindertjes die recht hebben op een fijne kindertijd en later een goede opleiding en uitzicht op een goede baan.

Ik begrijp best dat de meeste Europeanen niet langer willen meebetalen aan de resultaten van jarenlang wanbeleid door de Grieken maar aan de andere kant zou enig begrip en medeleven ons ook sieren. Natuurlijk, de ontstane schade moet hersteld worden maar ik denk dat we niet moeten pretenderen dat op te lossen in een paar jaar van "van dik hout zaagt men planken"-mentaliteit.

In mijn optiek zijn de Grieken -en de EU- alleen geholpen met een adequaat hervormingsplan waarbij men vooral niet de botte bijl moet hanteren maar subtiel te werk moet gaan. En als dat allemaal iets langer gaat duren, het zij dan zo. Als er maar (en gecontroleerd door de EU/IMF) aan wordt gewerkt en resultaten geboekt worden. Misschien moeten we als Europeanen eens laten zien dat we iets van de uitvinders van de westerse beschaving hebben geleerd?

Hier trouwens nog een interessante link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger





Quote
#29
(04 June 2011, 19:50)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2011, 13:15)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier nog even wat tegenwicht op de (Telegraaf)hetze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil geen Facebook, kan ik het ook anders lezen?

Hier hetzelfde stuk:
Heus, Grieken werken 41 uur per week en zijn niet verder uit te persen

De vooroordelen tegen Griekenland hebben groteske vormen aangenomen. Welke Nederlander heeft drie banen om de eindjes aan elkaar te knopen? De gewone Griek krijgt de rekening betaald voor het falende beleid van de Griekse elite, betoogt Ingeborg Beugel.

Voor hoe de meerderheid van de Nederlandse media op dit moment over Griekenland berichten, is maar één woord: hetze. Van al deze arrogante dommigheden vol Nederlandse superioriteit- en onderbuikgevoelens spant De Telegraaf de kroon. ‘Hoppa, uit de euro. Burgers willen niet langer opdraaien voor spilzieke Grieken’, kopte deze krant op 19 mei, naar aanleiding van de uitkomst van een Telegraaf-enquête onder ruim 11.000 deelnemers. Of neem de kop ‘Weer miljarden in bodemloze put’ op 13 mei. Blijkbaar werkt dit soort nonsens. Inmiddels wil 58 procent va de Nederlanders geen cent meer aan Griekenland ‘geven’.

Voor wat het waard is: de gemiddelde Griekse pensioenleeftijd is nu bijna 65. Grieken die ik ken en die vroeger hun pensioen opnemen, krijgen meestal tussen de 200 of 600 per maand. Van vervolgens op je gat zitten is geen sprake. Ze moeten direct ander werk zoeken, vaak meer dan één baantje. Een middelbare schoolleraar verdient nu, na de eerste ronde bezuinigingen van vorig jaar, gemiddeld 800 euro per maand. Daarvan gaat 500 euro naar huur en andere vaste lasten. Je houdt 300 euro over om van te leven. Aan een gezin kun je als leraar niet beginnen. En wat moet je als kleuterleidster of stewardess, met een salaris van 650 euro per maand? Een Griekse weduwe (mijn overbuurvrouw op Hydra van 94) moet rondkomen met 400 euro per maand. Dat is niet eens genoeg voor haar luiers en medicijnen. Ze redt het, in afschuwelijke omstandigheden, dankzij familie en buren. Ik ken geen enkele Nederlander met drie banen om de eindjes aan elkaar te knopen, maar wel tientallen Grieken die drie banen hebben om te overleven. Ja, er zijn Grieken met te hoge en de vroegtijdige pensioenen. Zij vormen een uitzondering, geen regel. Trouwens: op Hydra woont een Nederlandse oud-lerares, een zorgeloze babyboomer, die op haar vijftigste met pensioen is gegaan, nooit meer hoeft te werken en zonder enig financieel gebrek de rest van haar leven kan genieten van Griekenland. Geen enkele Griekse collega kan haar dat na doen.

Volgens de laatste statistieken van Eurostat werken de Grieken 40,6 uur per week, het meest van alle 27 EU- lidstaten. Dat zegt niets over productiviteit en efficiëntie – die is minder – maar wel wat over de zogenaamde luiheid van de Grieken. Volgens OESO-cijfers uit 2009 over alle westerse landen zijn de Grieken de enigen die de grens van tweeduizend werkuren per jaar overschrijden: Griekenland 2.119 per jaar, Australië 1.690, België 1.550, Nederland 1.378. Dat Henk en Ingrid op straat of Henk-en Ingrid-achtige journalisten onwetend zijn, zich niet informeren en de meest grove beledigingen uiten, verbaast mij niet, gezien ons maatschappelijke klimaat, maar als politici en notabelen zich op dezelfde manier uiten, is het tijd om aan de bel te trekken.

Wilders noemt Grieken „junks”, aan wie je geen geld moet geven. Onze nationale wigdrijver heeft zijn eigen nieuwe Marokkanen gevonden, in Europa – de Grieken en andere bewoners van ‘knoflooklanden’. Topman Piet Moerland van de Rabobank vindt dat „de Grieken de pijngrens moeten voelen”. Welke Grieken? De allesbehalve integere dames en heren met wie hij zelf willens en wetens zaken deed? Of de gewone Griekse burger, die er niets mee te maken had, maar nu de rekening gepresenteerd krijgt? Nederlanders die alleen maar gevoelig zijn voor hun portemonnee en geen oog hebben voor geschiedenis, causaliteit en de maatschappelijke consequenties van de veelal onterechte maatregelen die tot nu toe de zwakken van de Griekse samenleving hebben getroffen (simpele werknemers en gepensioneerden), doen hun naam eer aan.

Na zeven jaar dictatuur was Griekenland in 1974 voor het eerst vrij en onafhankelijk, na decennia van buitenlandse inmenging en onderdrukking van rechtse overheden die zich niet bekommerden om het volk. Toen Andreas Papandreou, de vader van de zittende premier, in 1981 als eerste linkse premier in de geschiedenis van Hellas aan de macht kwam, speelde hij in op de toenmalige nijpende behoeftes van het volk: behoefte aan vrijheid (alles moest kunnen, inclusief demonstraties, machtige vakbonden en universiteiten als vrijstaten waar de politie niet mag komen), aan nationale trots en aan een verzorgende staat. Hij dacht dat de economie zou groeien als je er maar geld in zou pompen, door de inkomens te verhogen en werk te verschaffen. Dus begon hij te lenen.

Papandreou had allesbehalve succes, ook al was hij hoogleraar economie in Berkeley geweest. Zijn strategie zou alleen hebben gewerkt in een beschermde economie, maar Griekenland zat in de EEG. Het extra inkomen van het volk ging naar consumptiegoederen die uit het buitenland werden geïmporteerd. Het uit het buitenland geleende geld stroomde meteen weer terug naar datzelfde buitenland. De industrie in Griekenland verdween langzaam. Bedrijven gingen over de kop. Noord- Europa was sterker en beter.

Hetzelfde gebeurde met andere landen in de zuidas van Europa. Zwakkere economieën dienden als een groeiende afzetmarkt voor de sterkere economieën in het centrum van Europa. Met de komst van de euro, in 2001, ging deze ontwikkeling nog verder door. Duitsland en Nederland hebben maximaal hiervan geprofiteerd, zowel door het innen van rente over leningen als door de groei van hun export.

In totaal hebben Europese banken en Brussel, die zonder enige zelfbeheersing toegaven aan hun eigen winstbejag, voor een kleine 2.000 miljard euro geleend aan Ierland, België, Portugal en Spanje – en aan Griekenland, terwijl iedereen wist dat het cliëntalisme daar sinds de toetreding tot de Europese Unie nog steeds welig tierde, de overheid uit haar voegen groeide, het ondernemingsklimaat slecht was, dat de linkse en de rechtse politieke elite corrupt was, dat de rijken massaal belasting ontdoken, dat de instituties slecht functioneerden en dat Europees geld niet goed werd gebruikt. Als je dat dertig jaar lang doet, zonder controle of sancties, kun je dan met droge ogen alleen de Grieken wanbestuur verwijten?

Wist Brussel in 2009 niet dat het Griekse begrotingstekort niet 6, maar 12 procent bedroeg? Kletspraat. Brussel en de banken stonden erbij, keken ernaar en deden zaken met iedereen die nu wordt uitgemaakt voor „bodemloze souvlaki”.

Zolang de Griekse economie al die tijd groeide met een opmerkelijke 4 tot 5 procent, dankzij het toerisme en de scheepvaart ( waarin de Griekse reders de absolute wereldleiders zijn), was er niets aan de hand. De structurele instabiliteit, veroorzaakt door te veel leningen, bleef onzichtbaar, totdat de crisis in 2008 wel al Europa trof, maar nog niet Griekenland. De EU, onder voorzitterschap van Frankrijk, besloot om de banken te steunen. Daaraan deed Griekenland mee, hoewel de Griekse banken die steun toen niet hebben gebruikt. Ze hadden die niet nodig, want ze hadden niet – zoals de Nederlandse banken – meegedaan aan de ‘Amerikaanse casinospelletjes’. Wat dat betreft waren de Griekse banken meer solide ondernemingen dan de Nederlandse. Hun probleem was – en is nu – alleen dat ze (ook) Griekse obligaties in hun portefeuille hadden. In 2009 stortte de scheepvaart door de wereldcrisis in. Het toerisme nam dramatisch af. In het voorjaar van 2009 waarschuwde eurocommissaris Almunia herhaaldelijk dat het mis zou gaan met Griekenland. Niemand deed iets. Er waren Griekse verkiezingen in juni en september. Dan is het gebruikelijk dat Brussel een lidstaat niet lastigvalt. Bovendien vond de toenmalige rechtse premier Karamanlis, bondgenoot van het neoliberale Noord-Europa, dat de maatregelen wel konden wachten.

Pas in de herfst van 2009, na de ‘confessie’ en ‘Mea Culpa’ van premier Giorgos Papandreou in Brussel over het Griekse tekort, op het moment dat de wereldcrisis ook in Griekenland voelbaar was, werd de volle omvang van de problematiek duidelijk. Sindsdien draait de propagandamachine op volle toeren. De Grieken krijgen, in strijd met de werkelijkheid, niet alleen de schuld, maar zijn opeens ook mediterrane profiteurs, die op kosten van de rechtschapen, Noord-Europese belastingbetaler leven als een luis op een zeer hoofd. Het regende boze verklaringen van EU-bonzen als Barroso, Trichet, Juncker en Merkel. Papandreou kreeg niet de tijd om orde op zaken te stellen, nee: Griekenland moest onmiddellijk goed gedrag vertonen. Speculanten roken bloed. Ze gingen openlijk wedden op het failliet van Hellas.

Griekenland werd drooggelegd door de markten. Het kreeg geen krediet meer en moest aankloppen bij de EU. Onder leiding van Angela Merkel werd het IMF erbij gehaald. Keiharde voorwaarden werden gesteld, nog harder dan het IMF wilde: strafvoorwaarden. Straf voor wat? Het bestraffen van Griekenland is als een pervers brevet van eigen EU-onvermogen en voor het feit dat de EU vooral een bureaucratische instelling is die niet, wanneer het zou moeten, politiek ingrijpt om catastrofes te voorkomen.

Het gewone Griekse volk draait op voor de extreem hoge renteaflossing aan de Europese banken. De Griekse premier is helaas vorig jaar begonnen met waarmee hij had moeten eindigen. De belastingen zijn verhoogd. De salarissen waren al veel minder dan in Nederland, maar zijn nu met 15 procent verlaagd. De sociale zekerheid is geminimaliseerd. Allerlei publieke diensten zijn wegbezuinigd.

Het water staat de meeste Grieken aan de lippen. Elke dag demonstreren wanhopige mensen in het centrum van Athene. Zij liggen dus niet op het strand ouzo te drinken. Het is niet genoeg. De genadeloze cijfers laten zien dat de situatie in Griekenland juist slechter is geworden. De markt is ingestort. De hogere belastingen leveren niets op (uit een leeggeknepen koe kun je geen extra melk persen). Alle publieke Griekse sectoren – post, havens, elektriciteit, water, enzovoorts – moeten worden geprivatiseerd, niet zozeer om de Grieken te helpen, om de inderdaad veelal slecht functionerende instellingen efficiënter te maken, maar opdat ze als onderpand kunnen dienen voor de Europese banken. Sterk gedaalde inkomens en verhoogde belastingen, in combinatie met topzware leningen, maken niet alleen een economie kapot, maar ook de cohesie in een samenleving. De werkloosheid heeft al de 16 procent bereikt. Volgend jaar zal dat 22 procent zijn. Griekse jongeren hebben geen perspectief. Van de mensen onder 35 jaar wil 37 procent emigreren.

Minister De Jager (Financiën, CDA) ziet maar één oplossing: „Een heel erg stevig, pijnlijk aanpassingspakket van de economie, bezuinigingen en privatiseringen, of er nu politieke tegenstand is of niet”. Hoe ziet hij dit voor zich? Moeten Grieken die huizen hebben gekocht, maar die deze niet meer kunnen betalen omdat de huizenmarkt volledig is ingestort, massaal worden uitgezet? Moeten wanbetalers van water en elektriciteit worden afgesneden? Moeten alle Griekse bussen in de remise, scholen en ziekenhuizen gesloten worden? Tot hoever willen de De Jager en zijn neoliberale maatjes gaan?

Geen Griek is er bij mijn weten niet van doordrongen dat de schulden moeten worden terugbetaald, maar ze willen terecht een lagere rente en een langere afbetalingstermijn. Ze willen ook dat de kakofonie van onheilspellende en hatelijke verklaringen van Europese leiders ophoudt, opdat Griekenland lucht kan krijgen om zich te herstellen.

De gesel van deze tijd is dat voor buitengewoon ingewikkelde en complexe problemen steeds meer simplistische oplossingen worden geformuleerd, in neoliberale jip-en-janneketaal. De werkelijkheid van globalisering en extreme verwevenheid van financiële instellingen is anders en schreeuwt om meer inzicht, bezinning en goed bestuur. Niemand heeft overzicht. ‘Simpele oplossingen’ bestaan niet. Brussel weet het niet meer. De Nederlandse politiek ook niet.

In een solidair Europa moet de vraag niet zijn: hoe krijg ik met zoveel mogelijk winst mijn geld terug? Maar: hoe help ik een land uit het slop waarvoor ik mede verantwoordelijk ben en wie gaat daar de rekening voor betalen? Een deel van het geld zou in de eerste plaats moeten worden gehaald bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze rotzooi – bij de elite. Grieken die jarenlang hebben gefraudeerd, belasting hebben ontdoken, geld hebben verdoezeld en onverantwoordelijk hebben gespeculeerd gaan vrijuit, onder meer dankzij de recente wet op parlementaire immuniteit. Het is de Grieken een doorn in het oog dat Papandreou nog niet één corrupte politicus heeft weten aan te klagen, niet één ondernemer of scheepsreder heeft gestraft en dat er nog geen eurocent is teruggevonden van de miljarden euro’s die in diverse zakken zijn verdwenen. Daarop stuurt Brussel ook geenszins aan. Sterker nog – Brussel zwijgt als het graf.

Hiermee worden ongetwijfeld allerlei andere louche praktijken verhuld – zoals het geld van Siemens, dat rijkelijk smeergelden heeft uitgedeeld in ruil voor een monopoliepositie tijdens de Olympische Spelen in Athene van 2004; of Duitsland, dat Griekenland dwong om dure Duitse onderzeeërs te kopen, die ze niet nodig heeft, tegen twee keer de prijs die Turkije ervoor moest betalen; of Frankrijk, dat Griekenland in ruil voor ‘hulp’ dwong om peperdure gevechtsvliegtuigen aan te schaffen.

De Telegraafpropaganda tegen Griekenland voorziet Europa, en dus ook Nederland, van een handig uit te buiten zondebok.

Bron: Facebook/NRC Handelsblad

Quote
#30
Bedankt Jota voor het plaatsen van dit artikel, ik kon het niet vinden op de website van NRC.
Eindelijk een goede en eerlijke weergave over de situatie in Griekenland van iemand die weet waar ze over praat!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#31
Aanstaande zaterdag wordt er in Hollandse Zaken, het nieuwe discussieprogramma van Omroep Max, gesproken over de crisis in Griekenland.
Ben u geïnteresseerd om een uitzending bij te wonen? Meld u dan nu aan via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#32
Op hun top in Brussel hebben de Europese staatshoofden en regeringsleiders beslist om sneller 1 miljard euro vrij te maken om de Griekse economie een duw in de rug te geven. De EU wil zo tegemoetkomen aan de kritiek dat Europa de Grieken geen perspectief op economische groei biedt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Tja, precies of dit "nog maar" sinds de invoeging van de Euro aan de gang is?!
Toen ik voor de eerste maal in Griekenland (Kreta) kwam, men schrijven 1989 dacht ik toen we opweg waren tussen de luchthaven en ons hotel dat we verkeerd geland waren...het leek wel Libanon. Wist ik veel dat de Grieken zo bouwden en waarom.

Door de jaren heen zag men her en der op de diverse eilanden gigantische borden verschijnen met "giften" van Europa aan Griekenland voor ettelijke miljoenen Drachmes voor het aanleggen van (alweer) betere wegen. Op een bepaald moment begon het mij toch echt op te vallen hoeveel er wel niet stonden langs de Griekse nieuwe wegen, zij waren toen duidelijk aan een inhaal beweging bezig ten overstaan van de West-Europeanen. Dus toen was er al een enorme steun aan ons geliefde land. Was dat toen verkeerd? Nee dat zou ik niet durven zeggen, maar het werd hen toen misschien al te gemakkelijk gemaakt om erbij te (kunnen) komen.

Nu, veel moeten we hen niet met het vingertje wijzen hoor, als je ziet wat er hier in dit "Bonobo-land" gebeurt sta ik er van versteld dat wij ook al niet lang failliet zijn. Griekenland staat misschien aan de afgrond maar wij staan er slechts een stap vanaf. Weet niet hoe het in Nederland gesteld is maar jullie zijn waarschijnlijk wel beter af. Nog maar pas ergens gehoord dat Nederland een rijk land is met arme mensen en dat België een arm land is met rijke mensen...Zegt genoeg. (Btw, hebben ze ook al over de Grieken geschreven... dat laatste) Confused

Wij West-Europeanen (de stichters van Europa) moeten eindelijk eens gaan beseffen dat je niet kan blijven krijgen, eisen en weggeven. Het kringetje van werkende mensen wordt met het jaar steeds maar kleiner en kleiner en de "begunstigden" (in welke hoedanigheid, nationaliteit of sociaalsysteem dan ook) wrijven zich in de handen.

Misschien kunnen we maar beter eens eerst de hand in eigen boezem steken voor we de Grieken met de vinger wijzen, want zeg nu eerlijk, wie van ons probeert er van het (sociaal)"systeem" niet te profiteren...
Quote
#34
In de Belgische begroting voor dit jaar staat bij de inkomsten 85 miljoen Euro ingeschreven die afkomstig zijn van de rente die Griekenland aan België moet betalen voor leningen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Telegraaf: wederom respectloos! Erwin 58 34.205 21 July 2015, 17:40
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Telegraaf zoekt weer...... greece67 35 20.947 16 June 2012, 12:00
Laatste bericht: papajani
  De Telegraaf greece67 18 10.639 18 May 2012, 22:22
Laatste bericht: Helma-William

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)