Verkeerde kant
#1
Ja, ik ben zelf ook in het bezit van een GPS. Voor mij is het niet zo, dat ik hem in Griekenland opzich gebruikt. Maar als je er toch één hebt, dan wel met de mogelijkheden hem in Griekenland te kunnen gebruiken, deed ik een test, die mij van Perdika naar Parga zou brengen. Ik tik Parga in en dan een straat die ik in Parga ken. Natuurlijk weet ik deze weg en zou hem blindelings kunnen rijden, maar toch.
Van uit Perdika zijn de eerste twee plaatsen, Karavostatie/Arila. Na 5 km krijg je Agia. Vandaaruit, is de volgende plaats Anthousa. Tussen Agia en Anthousa stuurt de GPS je halve wegen, de bergen in. Ik weet dat je daar vroeger naar OUD PARGA kon, ik weet dat, maar niet iedereen weet dat. Ja dan ga je de onverharde weg op en na één km, dan wordt de weg zo slecht, dat alleen geiten deze weg kunnen bewandelen, waarschijnlijk ook met moeite. Omdat ik dat weet, rij ik verder en vervolg mij weg naar Parga. Door Anthousa heen, daar moet je geluk hebben, dat je daar niet knel komt te staan, krijg je na 3 km de mogelijkheid om rechtsaf naar Valtos te gaan daar is het welbekende strand te vinden, maar dat was niet mijn bedoeling en reed naar beneden en de GPS brulde maar steeds, als de mogelijkheid er is, draai om. Sowieso is dat moeilijk daar, maar het kan. Ik vervolgde mijn weg naar beneden, daar waar Parga eigenlijk is, althans mijn ingevulde straatnaam, maar het verbaasde mij, dat de GPS mijn wederom een andere richting aanbood, n.l bij het rechts gelegen begraafplaats, stuurden zij mij naar links, waar wel veel appartementen zijn, maar niet mijn ingevulde straatnaam die heet "27 Vasila" Al met al een verhaal over een navigatie werking, waarvan je kan zeggen, licht het aan de GPS (kaart) of is het net zoals je wel eens leest in Holland dat door de GPS iemand zomaar het water in rijd.

Tot zover mijn bijlage, wat ik ondervond als ik de GPS gebruikt. Verder veel plezier is het geweldige wegen net in Greece
Quote
#2
Dat ging dus duidelijk niet zo goed Cor. Toevallig heb ik m'n navigatie vorige week ook meegenomen naar Parga en heb er veel profijt van gehad tijdens het rondtoeren in de regio. Het enige dat misging was dat ik "Zalongo" intypte en dat hij me niet naar het bekende monument bracht maar naar een dorpje met die naam in de buurt. Maar dat was dan ook een fout van mijzelf, dacht dat het monument ín het dorpje lag. De problemen die jij schetst heb ik niet ondervonden, ik werd telkens keurig naar de juiste bestemmingen gebracht ook in Parga en directe omgeving. Ook werd ik niet de -verkeerde- bergen ingestuurd maar eerder het ravijn in zoals je hier kunt zien, maar daar kon m'n GPS natuurlijk niets aan doen.

[Afbeelding: 2wc191u.jpg]

Ik gebruik(te) overigens een Medion navigatiesysteem met Gopal 5.5 software, kaarten 4e kwartaal 2010. Een aanrader dus zoals nu blijkt.

Ger
Quote
#3
Ja, ik denk dat mijn kaart dan iets ouder is. Ik heb de zelfde navigatie systeem, ook van medion, alleen heb ik waarschijnlijk een andere software op zitten. Daar zou zomaar, het verschil kunnen in zitten.

Ja, het was wel leuk om het te horen, als het gaat dat de GPS mij naar oud Parga wilden sturen.

En als je inderdaad niet oplet, dan rij je zondermeer zo de afgrond in. Trouwens kwam die plek ( waar de foto is geschoten)mij bekend voor !!!.

Gr Cornelios
Quote
#4
(26 May 2011, 16:42)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, ik denk dat mijn kaart dan iets ouder is. Ik heb de zelfde navigatie systeem, ook van medion, alleen heb ik waarschijnlijk een andere software op zitten. Daar zou zomaar, het verschil kunnen in zitten.

Ja, het was wel leuk om het te horen, als het gaat dat de GPS mij naar oud Parga wilden sturen.

En als je inderdaad niet oplet, dan rij je zondermeer zo de afgrond in. Trouwens kwam die plek ( waar de foto is geschoten)mij bekend voor !!!.

Gr Cornelios


Ik heb zelf een mio C220 met kaart uit 2008 waarop alleen Athene goed in beeld is en de hoofdwegen. Er zijn gedetailleerde wegenkaarten in Griekenland (als Skai), alleen digitaal heb ik ze nog niet kunnen vinden. Inmiddels heb ik zelf op Kos een aardig wegenplan er in zitten door ' live tracking' van m.n. dirt tracks. Niet omdat het eiland zo groot is maar gewoon omdat het er niet is. Eerst vanaf Google earth ingetekend en later nagereden. In google maps zitten nu ook dit soort GPS routes maar die zijn niet echt betrouwbaar. Zo loopt een "weg" nu recht over het erf van de buurman ... waarschijnlijk een toerist met gps die daar overheen is gefietst en dit tot ' officiele" weg heeft gemaakt! Tja, als je op zo'n manier de afgrond wordt ingestuurd.... Ik ben benieuwd of iemand inmiddels betere digitale kaarten kent.
Quote
#5
Ja, in een eerder posting, had ik het éen en ander ook zelf ondervonden, als het gaat om een verkeerde info: op mijn Tomtom. Maar Ger, was in deze omgeving (Epirus) en had eigenlijk geen problemen mee, waar ik ze wel had !!. Maar jij zit op Kos, eigenlijk ben ik daar niet zo van op de hoogte, als het gaat om de GPS gebeuren daar. Kan zijn dat er geen ondersteuning is,!!, wat overigens haast niet kan, maar het meest waarschijnlijke zou dan kunnen zijn dat, dat het niet op je kaart zit !!!!!!!!!!!!!!.

Succes in het mooie Kos, en wie weet meld zich nog iemand die een goed antwoord er op heeft ?.

Cornelios
Quote
#6
Wink 
Zijn er wel goede kaarten te downloaden naar je GPS (dakota 20)?
Ik ga in september 2012 naar parga en wil daar wel mooie wandelroutes lopen.;)
Quote
#7
paxhalis,

Ja.

CN Europe NT 2012.2
Autodrive Hellas 2.10T
Euro greece 11.03
Recreational Map of Greece Topo3D v3
Anavasi Greece 5.25 Topo

Allen geschikt voor Garmin.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb deze ook gebruikt.
Vergeet niet de instellingen van je Dakota te wijzigen.
De paden kun je niet routeren.
Routering = wandelen/Offroad.

NB.
Bij Ger zijn mooie wandelroutes te verkrijgen rondom Parga.

Succes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)