Nieuw hier
#1
Hallo beste mensen,

Wij, ik en mijn ega, zijn Griekenland-liefhebbers :efch , wij zijn ook lid van een Griekse dansgroep, "Kalitsa" uit Aartselaar bij Antwerpen, waar ik de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor gemaakt heb en ook onderhoud.
Door een probleem met Rik Sat ben ik ook op dit forum terechtgekomen, en dan moet ik mij als Griekenlandliefhebber toch ook registreren hé.
Heb in alle geval al opgemerkt dat ik met het verdraaien van de LNB beter signaal krijg, maar nog geen Rik, maar daar werken we morgen verder aan, moeten dadelijk naar Gent voor een Griekse BBQ bij vrienden.Static

Grts,
Choreftis.
Quote
#2
Kalispera Choreftis,

Allereerst [Afbeelding: irthate.jpg] op dit forum, leuk om je als Griekenland-fan te mogen begroeten. Griekenland-fan ben je aan je website "Kapa" te zien zeker. Waar ben je zoal geweest tot nu toe?

Die RIK-sat moet helemaal goedkomen hoor, ik ontvang 'm zelfs met een 60cm schoteltje. Goed dat je de skew even goed instelt, dat is zeker bij RIK-sat hard nodig. De zwakste Griekse zender op HellasSat-2 is trouwens GNET, als je die ontvangt (op 10956V/4123) mag Riksat (11146V/3333) geen probleem opleveren.

Je hebt ook gezien/gelezen dat Ant1 momenteel FTA is op HellasSat?

Ik hoop dat het je gaat lukken, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Ger
Quote
#3
welkom hier
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#4
Kαλιμέρα σας, Kalimera sas,

Hier zijn we dan terug, nog even bijwerken.

Dus gisterenavond bij vrienden op een supergeslaagde Griekse BBQ, prachtig weer met Griekse muziek, lekker eten, een Ouzootje, een Grieks wijntje, mensen het leven kan mooi zijn.

Ja Ger, ons reis verhaal is eigen lang en kort.... Wij zijn, raar maar waar, Griekenland-fan geworden op het eiland Cyprus, daar zijn we in 1988 voor het eerst heen gegaan, in 1989 terug maar dan heeft mijn vrouw het leuk gevonden om de gewrichtsbanden van haar linker voet te scheuren, resultaat rolstoelen... niet ver weg kunnen gaan, maar wel de mensen in het hotel goed leren kennen, met het resultaat dat we de volgende 12 jaar terug zijn geweest.
Nadien zijn we 3 keer naar Kreta geweest, 1 maal Makedonia, bij de Pontiërs prachtige ervaring ook.
En in 2006 zijn we naar Rhodos getrokken, ben daar, in possitieve zin, zo van de bevolking geschrokken dat we, weer met een ongevalletje van mijn dierbare ega, ook weer blijven plakken zijn, daar gaan we trouwens eind september weer heen voor 16 dagen, Rhodos is toerisme, maar als je de mensen op een Griekse manier benaderd krijg je veel liefde terug.
In maart 2008 zijn we dan ook nog met 45 groepsleden in Athene uitgenodigd geweest, waar we een drukke maar leuke tijd hebben doorgebracht, waarvan foto's op onze site te bekijken zijn.

Nu de ontvangst, Ant1 heb ik, maar GNet komt er ook niet door net als RIK, en jammer genoeg is het hier in Belgenland geen weer om op ons plat dak te kruipen, het regend al een ganse morgend, dus afwachten maar.

Ik ga er nu tussenuit, want er staat hier toch al genoeg om te lezen. (voor wie het interesseerd)

Allemaal nog een prettige zondag gewenst,

Jean-Pierre of te Choreftis. vlaggetje.gif
Quote
#5
efxaristo Ger, mag ik u en de andere forumleden die toch op een of andere manier mij geholpen hebben bedanken. :pb

Het was even droog buiten, en ben toch maar op dak gegaan, EN Cool ...we hebben de RIK en GNET juist op de TV gekregen met een kwaliteit van +- 67%, door het fijnafstellen van de schotel en het fijnregelen van de LNB heb ik nu ook een 85 % kwaliteit op de andere zenders, dus ik ben gelukkig, en heb ook weer wat bijgeleerd, want dat is fijn, we zijn nooit te oud om te leren.up

efxaristo
grts,
Choreftis.

PS: Ga morgen een bezoekje brengen aan een vriend in Helmond, ook Griekenland-fan natuurlijk hé.Loveys
Quote
#6
(02 August 2009, 14:20)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




efxaristo Ger, mag ik u en de andere forumleden die toch op een of andere manier mij geholpen hebben bedanken. :pb

Niets te danken Choreftis, ontzettend leuk om te helpen en te zien dat dit forum bestaansrecht heeft up

(02 August 2009, 14:20)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




PS: Ga morgen een bezoekje brengen aan een vriend in Helmond, ook Griekenland-fan natuurlijk hé.

Hopelijk kijkt 'ie ook via satelliet en kunnen we 'm binnenkort ook hier verwelkomen? gremo

By the way, RIK sat komt redelijk sterk binnen en kent hier geen uitval. GNET daarentegen komt op sommige dagen erg slecht binnen met blokjes of in het geel niet (onafhankelijk van het weer trouwens). Dus wil die laatste een keertje niet lukken dan ligt het niet aan je installatie, daar heeft iedereen wel eens last van.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuw hier Ringo 1 1.432 11 November 2021, 16:40
Laatste bericht: johwjagt
  Nieuw hier :-) Juul42 10 7.470 21 November 2018, 13:50
Laatste bericht: Petra
  nieuw hier... robienne78 9 5.508 15 August 2012, 08:46
Laatste bericht: robienne78

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)