Ontvangstproblemen NL-radiozenders
#1
Beste forumleden,

Wij hebben hier op Samos problemen met de Ned. radiozenders te ontvangen sinds de omschakeling (Canal-Digitaal) van eind april jl. naar de HD zenders geen geluid meer.
Voorheen prima geluid van Ned. 1-2-3--4 etc. en beeld van de Veronica zender.
Receiver: Homecast 2100 ci cd usb
Module: Mediaguard
Smartcard: Canal digitaal Seca 2 (oranje)
Via Astrasat-technische dienst in Ned. geen oplossing mogelijk.
Ja, terug sturen van de receiver maar vlgs. mij is dat niet het probleem.
Wie kan mij een goed advies of oplossing aandragen.
Zou een module van Aston-Seca -Dual een oplossing bieden?
Heeft iemand hetzelfde probleem als wij?

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
De HD-zenders zijn verhuisd naar de Astra-3 op 23.5 graden oost, de Nederlandse publieke radiozenders zenden nog steeds uit vanaf de Astra-1 op 19.2 oost:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Om beide platforms te kunnen ontvangen heb je een duo-LNB of 2 aparte LNB's nodig. Heb je daar al aan gedacht?

Ger
Quote
#3
(31 May 2011, 12:23)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De HD-zenders zijn verhuisd naar de Astra-3 op 23.5 graden oost, de Nederlandse publieke radiozenders zenden nog steeds uit vanaf de Astra-1 op 19.2 oost:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Om beide platforms te kunnen ontvangen heb je een duo-LNB of 2 aparte LNB's nodig. Heb je daar al aan gedacht?

Ger

Jawel Ger,

De hele installatie is picobello in orde. Asta 1 -3; alle TV zenders ontvang ik haarzuiver. Maar geen radiozenders en TV Veronica en Travel channel.
Heel vreemd.

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
Multiquote:Jawel Ger,

De hele installatie is picobello in orde. Asta 1 -3; alle TV zenders ontvang ik haarzuiver. Maar geen radiozenders en TV Veronica en Travel channel.
Heel vreemd.

Beste Wick,

De radiozenders zijn verhuist op Astra 1 je kunt het beste een nieuwe scan maken op de Astra 1. Veronica is ook verhuist en gestopt op de oude frequentie.
Dus alles komt goed als je een nieuwe scan uitvoert.

Kalo messimeri,
Dick
Quote
#5
Tot op heden geen enkel succes.

Ik heb van alles geprobeerd i.s.m. technische dienst van Astrasat in Nl.
Handmatige; automatische; Astra 1-3 scan. Opnieuw de fabriek-instellingen,
geen van allen gaf uitkomst.
Voorheen met deze receiver geen enkel probleem.
Het ziet er naar uit dat wij maar via de laptop alles moeten gaan vernemen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grtz. Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)