Gekleurd geld in Parga
#1
Ja, zo kan het gebeuren dat er ineens een groot paniek heersten bij het postkantoor in Parga.
Wat was daar de reden van. In een gesprek wat ik had, werd mij gezegd, dat het om een ontploffing ging van een bom, nabij het postkantoor. Wat ging daar aan vooraf !!.

Zoals in ieder land worden de pensioenen uitbetaald, per maand, dat is ook in Greece. Zo kon het nu gebeuren, dat de geldwagen de straat in kwam rijden om het geld af te leveren aan het postkantoor. Zoals overal, als er iets fout gaat, tijdens zo'n overdracht, dan ontploft er een bom die al het geld (papier geld) een andere kleur geeft, zodat het geld onbruik wordt.

Dat was hier dan ook het geval en daardoor ontstond er een lichte paniek in het nu volstromende vakantieoord van Parga. Nadat het allemaal bekend was enz enz was dat ook weer verleden tijd en zoals het dan ook dan weer over al is, wordt er nog ff over na gesproken en vervolgens gaan de toeristen gewoon weer richting, waar ze heen zouden gaan en bleef alleen, de nog aanwezige politie beambte zichtbaar, dat er iets was geweest.
Quote
#2
Dan heeft die rondborstige vrouw op jou avatar ook wat blauw wit afgekregen, ze trilt nu nog naBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Om welke kleur ging het Papajani? Het zal waarschijnlijk niet zwart zijn geweest want die kleur geld kennen ze daar maar al te goed Big Grin

Quote
#4
Hahahahha, ja dat klopt wel als het om de zwarte (geld) kant gaat. Maar ik heb het niet gezien, als het om de kleur gaat, maar het zou zomaar ROOD kunen zijn !!!.

Gr uit Perdika
Quote
#5
Ja, Arthur bij deze vrouw past alle keuren v/d regenboog. Het ziet er in iedergeval beter uit, als mijn schonmoeder, maar daar is dan ook weer weinig voor nodig !!.

Quote
#6
(03 June 2011, 10:07)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, Arthur bij deze vrouw past alle keuren v/d regenboog. Het ziet er in iedergeval beter uit, als mijn schonmoeder, maar daar is dan ook weer weinig voor nodig !!.

Wat zeg je me nou Cor? En ik steeds maar denken dat je zo'n leuke schoonmoeder hebt Huh Big Grin

Ger

Quote
#7
Ja, ze was wel aardig, daar was niets mis mee, maar ja, zoals het veelal gaat, de schoonmoeder is altijd in het geding, zowel in de goede zin, danwel in de kwade zin.

Gr: uit Perdika
Quote
#8
(02 June 2011, 12:31)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, zo kan het gebeuren dat er ineens een groot paniek heersten bij het postkantoor in Parga.
Wat was daar de reden van. In een gesprek wat ik had, werd mij gezegd, dat het om een ontploffing ging van een bom, nabij het postkantoor. Wat ging daar aan vooraf !!.

Zoals in ieder land worden de pensioenen uitbetaald, per maand, dat is ook in Greece. Zo kon het nu gebeuren, dat de geldwagen de straat in kwam rijden om het geld af te leveren aan het postkantoor. Zoals overal, als er iets fout gaat, tijdens zo'n overdracht, dan ontploft er een bom die al het geld (papier geld) een andere kleur geeft, zodat het geld onbruik wordt.

Dat was hier dan ook het geval en daardoor ontstond er een lichte paniek in het nu volstromende vakantieoord van Parga. Nadat het allemaal bekend was enz enz was dat ook weer verleden tijd en zoals het dan ook dan weer over al is, wordt er nog ff over na gesproken en vervolgens gaan de toeristen gewoon weer richting, waar ze heen zouden gaan en bleef alleen, de nog aanwezige politie beambte zichtbaar, dat er iets was geweest.


Op Wikipedia (bron.) vond ik de volgende omschrijving van een zg plofkoffer.



PlofkofferUit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een plofkoffer of zogenaamde intelligente waardetransportkoffer is een koffer die de inhoud, het geld, onbruikbaar maakt als de koffer op een oneigenlijke (gewelddadige) manier wordt geopend of wanneer deze op afstand geactiveerd wordt door de chauffeur van de gepantserde waardetransportauto, in geval van een overval op de geldloper.

Het onbruikbaar maken van de inhoud kan gebeuren door bijvoorbeeld de inhoud te besproeien met onuitwisbare verf. Er zijn ook nog andere verminkingsmethodes bekend, maar onuitwisbare inkt is de meest voorkomende. Plofkoffers worden onder andere door geldtransportmaatschappijen gebruikt. De gedachte achter de plofkoffer is dat een dief er niets aan heeft en het dus wel uit zijn hoofd zal laten een koffer te stelen. De attractiviteit wordt voor de crimineel zogezegd geminimaliseerd. De inhoud is immers onherstelbaar beschadigd en zal door geen enkele instantie worden geaccepteerd als betaalmiddel, terwijl de Centrale Bank de waarde wel zal vergoeden aan de gedupeerden.

In Nederland wordt veelal gebruik gemaakt van een koffer van Nederlandse makelij, die ook steeds meer internationaal terrein wint. Sinds de invoering van deze koffer is het aantal overvallen op waardetransporten in Nederland drastisch gedaald.



Quote
#9
Hi, ja dat zit eigenlijk achter het hele verhaal, uiteraard is dat goed verwoord. De methodiek is bij vele misschien wel bekend, maar zo is het precies zoals het omschreven staat.
In Holland en ook in andere landen is dit bekend, en zo te hebben ondervonden, is Griekenland daar niet bij achter gebleven.
Geld zat dus in Griekenland, wat economische problemen, gewoon weer nieuw geld (geintje)

Gr: Cornelios
Quote
#10
Underkoffer met unne plofkoffer!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken hebben geen geld meer voor medicijnen Georgeos 2 2.590 26 April 2013, 15:52
Laatste bericht: petraki
  Athene bouwt moskeeën met EU-geld Ger 9 4.750 30 December 2010, 21:20
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)