Thema vd maand juni 2011: Kerken en kapelletjes
#1
Voor de maand juni 2011 heb ik op verzoek het thema "kerken en kapelletjes" gekozen. Het kan bijna niet anders dan dat er ook hier een schat aan fotomateriaal over aanwezig moet zijn. Ik zal meteen even de aftrap doen:

Dit kapelletje troffen we aan op het eiland Meganisi bij Lefkada:

[Afbeelding: 152.JPG]


En deze in Pitsinades op Kythira:

[Afbeelding: 2465.jpg]


De door een aardbeving gehavende kerk op het dorpsplein in Mitata (eveneens op Kythira):

[Afbeelding: 2507.jpg]


Kerkje in de hoofdstad van Thassos Limenas:

[Afbeelding: 455.JPG]

En zo kan ik nog wel even doorgaan.......
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal voor moois gaat volgen.
Eerdere "Thema's van de maand" zijn te vinden rechtsonder op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger


Quote
#2
Ik ben afgelopen vakantie naar een heel bijzonder klooster, Agia Nikita, geweest op Kreta. In dit klooster bevindt zich dit kerkje:
[Afbeelding: 280k0nl.jpg]
Quote
#3
De mooie Panagía Pouláti langs het wandelpad van Artemonas naar Kastro op Sifnos.

[Afbeelding: 2cdj2wo.jpg]

2 beelden van de majestueuze Agios Nikolaos op Aegina

[Afbeelding: 15hcqpd.jpg]

[Afbeelding: 9sglqf.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ATHENE

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






CORFU

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ANDROS

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






KALAVRYTA

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ATHENE
Mitropoleos in de sneeuw


Quote
#5
Na al die glimmer, bling bling, pracht en overdreven praal nu een kerkje waar je niet in past maar wel een prachtig uitzicht hebt, het kleinste kerkje van Kreta, en helemaal compleet, met een schaartje om het lontje te knippen, olie, en een aansteker.
[Afbeelding: 2zrn9zr.jpg]
even het deurtje open en dit is de binnenkant

[Afbeelding: a9s7f4.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Hier 2 kapelletjes in grotten.

[Afbeelding: DSC01205.jpg]
Op het schiereilandje Alyki, Thassos

[Afbeelding: BILD2807.jpg]
In klooster Panteleimonas, Thassos mét Heilig Water!
Quote
#7
Open kerkje bij het klooster boven Valtos-beach (Parga)

[Afbeelding: 9rrehx.jpg]
Quote
#8
Goedemorgen,

Ik ben bezig alle kerkjes van Kythira op de foto te zetten en dat is nog een aardig klus. Niemand weet precies hoeveel het er zijn maar vermoedelijk rond de 400. Je komt ze op de meest afgelegen plaatsen tegen. Het wordt een beetje een obsessie. Als we ergens een afgelegen zandpad tegen komen die we nog niet kennen dan gaan weer er in want groot kans dat je een kerkje tegenkomt. Van een aantal weet ik dat ze bestaan en waar ze ongeveer moeten liggen maar ik kan ze gewoon niet vinden of ze zijn echt niet te bereiken. Hoe dan ook, op deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een overzicht van de kerkjes die ik al heb kunnen fotograferen.

Groet, Albert
Quote
#9
Wauw, prachtig al die kerkjes.
Ik hoop dat je er nog veel zult vinden en fotograferen!
Succes.
Quote
#10
Johannes klooster Patmos
[Afbeelding: 10gfblw.jpg]

Santorini
[Afbeelding: ofoj76.jpg]

En vers van de pers: de Panagia Glykofilousa-kerk in Petra, Lesbos
[Afbeelding: 1671s2v.jpg]

In het kerkje bovenop de rots
[Afbeelding: rvafkh.jpg]
Quote
#11

[Afbeelding: p9130446.jpg]

Naxos-stad
Quote
#12
Het interieur van het kerkje Saint Nicolas in de Kourtaliotiko-kloof bij Asomatos (Zid-Kreta)

[Afbeelding: 2192xx5.jpg]

Het kerkje van de plaats Rustika (Zuid-Kreta)

[Afbeelding: 24qs5yf.jpg]

Kerkje in Pantanasa, vlak bij het stuwmeer (Zuid-Kreta)

[Afbeelding: ixtggj.jpg]

en als laatste voor deze keer het kerkje van Meronas (Zuid-Kreta), maar ik heb nog veeeeeeeeeel meer foto's van kerkjes, te veel eigenlijk.

[Afbeelding: egaij5.jpg]
Quote
#13
Hier een paar foto's van kerken op Samos.
De bovenste is de kerk in Karlovassi versierd voor de doop van de 2e kleinzoon van Thanassis Xatzinikolaou traditioneel vernoemd naar de grootvader van moeders kant, Stavros. Dit was in 2009. De eerste kleinzoon was (uiteraard) naar hemzelf vernoemd.
[Afbeelding: 28tcfba.jpg]
De foto hieronder is van het kleine kerkje boven Pevkos. 23 augustus wordt daar het feest van de heilige Panagia gevierd.
[Afbeelding: vs06e9.jpg]
Quote
#14
Heb nog een leuke gevonden,maar waar staan ze???

[Afbeelding: ofro5e.jpg]

[Afbeelding: 2cf8aox.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
[Afbeelding: 2itlxnb.jpg]
Een kapel op kreta
[Afbeelding: 29m69tx.jpg]



Quote
#16
Deze vraag past volgens mij prima in dit thema van de maand:

Wie weet hoe het kerkje bovenop de rots aan het strand heet uit de film "Mamma Mia"? Volgens mij was dat op Skopelos of Skiathos Huh
Ik probeer en een foto van te vinden maar weet geen naam. Is er soms iemand van dit forum al eens geweest?
Quote
#17
Google eens even erover. Ik ben het ergens tegen gekomen ooit.
Quote
#18
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





:)
Quote
#19
(23 June 2011, 10:29)KarenAnna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie weet hoe het kerkje bovenop de rots aan het strand heet uit de film "Mamma Mia"? Volgens mij was dat op Skopelos of Skiathos Huh
Ik probeer en een foto van te vinden maar weet geen naam. Is er soms iemand van dit forum al eens geweest?

Vanaf zaterdag is het kerkje Aghios Ioannis op Skopelos een week lang
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Quote
#20
Kerkje op Karpathos met Muurschilderingen van binnen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





church of Panagia Damiotissa op Naxos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en de Aj.Ioannis op Naxos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Paliokastron (Samos)

[Afbeelding: 10fub6a.jpg]

[Afbeelding: 2uq11ua.jpg]

Agios Paraskevi (Samos)

[Afbeelding: o8rntc.jpg]

Patmos Chora

[Afbeelding: 2eujudl.jpg]

[Afbeelding: 4ugn6d.jpg]

[Afbeelding: 6ohnwo.jpg]

groetjes

[Afbeelding: 23safsn.gif]
Quote
#22
Shocked 
[Afbeelding: 2j3msd0.jpg]

Kerkje Axos Kreta.
Quote
#23
[Afbeelding: 15f3jg3.jpg]

aan het strand van Analipsi (kreta)
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#24
Big Grin 
[Afbeelding: nld4lx.jpg]

Een nieuw kerkje voorbij Axos.
Quote
#25
De prachtige kerk van Kefalari (Argolis)

[Afbeelding: 1z162vq.jpg]

En onder de toren is er in de rots nog een kerkje gebouwd

[Afbeelding: 1z14mq9.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Kerkje op Chios

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=youtube_gdata_player

Het prachtige kerkje in ons dorpje Geni op Lefkada mag natuurlijk niet ontbreken.
Quote
#28
[Afbeelding: n1qr8k.jpg][IMG]http:/
Kerktoren Zakynthos
Quote
#29
/Users/erijpsma/Desktop/foto epiros 2011/DSCF1529.JPG
/Users/erijpsma/Desktop/foto epiros 2011/DSCF1528.JPG
tijdens een wandeling in de omgeving van parga
Quote
#30
Daar gaan we dan:

Profitis Ilias in Paralio Astros
Ruwweg achter kerkje aan de overkant van de baai ligt Doroufi, waar W-A en Max hun villa hebben.
[Afbeelding: 2pzafpx.jpg]

Agia Skepi in Athene, tegenover het ministerie van Defensie.

[Afbeelding: 11h6zxi.jpg]

Kapnikareas Athene

[Afbeelding: dyxa3b.jpg]

Agios Dimitrios o Lombardiaris in Athene

[Afbeelding: m7x3pc.jpg]

Agios Emilianos bij Porto Heli

[Afbeelding: 167p5hv.jpg]

Monemvasia
[Afbeelding: 24yd8ue.jpg]
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#31
Oeps, ik ben niet zo goed thuis in alle toepassingen. Na een half uurtje prutsen is het hopelijk nu wel gelukt.
[Afbeelding: xf70he.jpg]
Quote
#32
Agios Nektarios in Kakouri (Mantinia) in de Peloponnesus,
gefinanciëerd door een helaas te vroeg overleden vriend.

[Afbeelding: 2ldambb.jpg]
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#33
[Afbeelding: 65y328.jpg]
Ergens langs de weg in Kefalonia.

[Afbeelding: zuqlbb.jpg]
Kreta...
Quote
#34
Wat een bijzondere kerkjes allemaal!
Hier nog een op het strand van Theotokou op de Pilion, vlak bij de verborgen Romeinse tempel gewijd aan Diana. Voor de bouw van dit kerkje zijn verschillende delen van die tempel gebruikt.
[Afbeelding: 2ur6smr.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 78.399 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 51.112 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 33.021 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 52.181 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 26.330 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.362 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.437 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.407 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 46.229 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.221 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)