TV Vlaanderen
#1
We hebben TV Vlaanderen, of beter hadden, want sinds gisteren krijgen we slechts een heel zwak signaal, dus alleen blokjes en veel gekraak. Nu heb ik reeds tweemaal contact gehad met TVV hierover en ze hebben de kaart geheractiveerd en meer kunnen ze niet doen Huh
We hebben al eens gekeken of aan de schotel alles nog vast zit en dat is zo, verdraaid kan die ook niet zijn want hij staat stevig vast, je kan hem niet zelfs niets bewegen. Heeft iemand een idee waar we nog op moeten letten of wat we kunnen doen alvorens ik de technieker (nog maar eens) laat komen Huh
Quote
#2
Tja Prasoudi, da's op afstand natuurlijk moeilijk in te schatten maar als ik dit zo lees (blokjes maar wel zwak signaal) denk ik in eerste instantie aan een slecht afgestelde schotel. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de volgende zaken:

Idea Heeft je schotel iets meegemaakt, bijvoorbeeld dat iemand er tegenaan is gelopen of gestoten (natuurlijk alleen als 'ie in de tuin staat ;) )?
Idea Kijk eens naar de LNB; heeft er misschien een vogel op de flens gepoept?
Idea Staat er een boom in het gezichtsveld van de schotel? Misschien is die boom zodanig gegroeid dat enkele takken nu het vrije "zicht" op de stalliet blokkeren?
Idea is er misschien vocht in de LNB-F-connector gekomen (heeft het onlangs heftig geregend)?

Loop deze stappen eens na, grote kans dat je het probleem dan hebt gevonden.
Laat je even weten hoe het is afgelopen?

Succes, Ger
Quote
#3
Ger, bedankt voor de uitleg maar :

- er kan niet tegen de schotel gestoten of gelopen worden want die hangt aan de gevel
- nergens geen vogelpoep op dat ding
- er staat een grote boom in de tuin maar die heeft nog nooit problemen gegeven (zelfs niet voor die gesnoeid werd)
- wat betreft de regen: NIKS, het zou dringend moeten regenen voor het gras en de bloemen

OPLOSSING:
1. Morgen bellen naar M-sat in Axel dat ze een technieker sturen.

2. Naar een Griekse zender kijken want die hebben wel een goed signaal.



Quote
#4
Als het niet zo'n eind uit de buurt zou zijn had ik je graag even komen helpen.......
Laat je nog even weten wat uiteindelijk de oorzaak is/was?

Ger
Quote
#5
Ik hou je op de hoogte!
Quote
#6
Hallo Prasoudi,

Ik ben een leek in deze maar sinds de laatste 2 jaar iets meer gevorderd omdat hier op Samos weinig mensen met verstand van zaken i.v.m. schotelontvangst te vinden zijn en ik mijzelf er meer in verdiept heb.

Zou het kunnen zijn dat de coaxkabel ergens beschadigd is?

Dit is mijn bescheiden bijdrage in deze.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
Wick, bedankt, maar we hebben reeds gebeld om een technicus langs te sturen. Ik weet nog te zeggen wat het was, maar dat zal pas in de tweede helft van volgende week zijn want vroeger kunnen ze niet komen.
Quote
#8
Ik zou jullie op de hoogte houden, dus...
Raar maar waar, gisteravond werkte TV Vlaanderen zonder storingen. Niets veranderd, zelfs niet meer naar omgekeken maar we hebben beeld. We laten de technieker toch maar langskomen, je weet maar nooit dat er toch ergens iets niet helemaal 100% is.
Wordt vervolgd....
Quote
#9
De technieker is alles komen controleren en dan:
- nieuwe LNB
- splitter (wat dat ook moge zijn Blush) vervangen
- alles getest

En weet je wat? Nog steeds zwak signaal (wel beeld en klank)...
tot de man de hoge boom achter de garage in het vizier kreeg, en ja hoor, dit was en is nog steeds de schuldige. Blijkt een sterk opgeschoten tak het signaal te onderbreken.
Dus alle nieuwe onderdelen er maar terug af en nu kijken we maar naar de HD-zenders (die ontvangen we blijkbaar via een andere satelliet) en eventueel een Grieks kanaal.

Het enige dat we nu nog moeten vinden is een.... bomensnoeier Dodgy
Quote
#10
(07 June 2011, 20:26)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Blijkt een sterk opgeschoten tak het signaal te onderbreken.

Zo zie je maar dat die bomen sneller groeien dan je denkt. De HD-zenders zitten inderdaad op een andere satelliet (23,5 graden oost) zodat het signaal nog nét langs die boom gaat. De kans is natuurlijk groot dat ook die binnenkort niet meer "zichtbaar" is voor je schotel.
Je zou ook kunnen opteren door wat takken aan de oosteljke kant van de boom weg te halen/ietwat in te snoeien waar daar zit dus duidelijk het probleem. Grote kans dat ook de Astra-1 het dan weer doet. Maar bomen blijven groeien............ ;)

Ger

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ASTRA 3B (23.5E) ontvangst Vlaanderen prasoudi 4 10.612 30 December 2010, 23:22
Laatste bericht: prasoudi
  TV-Vlaanderen momenteel FTA Ger 2 8.512 30 June 2009, 21:22
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)