48-uursstaking op 28-29 juni
#1
Dinsdag 28 en woensdag 29 juni 2011 ligt een groot deel van het openbare leven in Griekenland weer plat; op beide dagen hebben de grootste vakbonden een 48-uursstaking afgekondigd.

Kijk hier wat er die dagen allemaal al dan niet door de stakingen wordt getroffen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Wie kan ons melden of bij de komende staking van 28 en 29 juni de air traffic control zal staken. Verneem het gaarne.
Quote
#3
(24 June 2011, 07:58)Rietbergen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan ons melden of bij de komende staking van 28 en 29 juni de air traffic control zal staken. Verneem het gaarne.

Dat is nog niet bekend zoals je op de genoemde site kunt zien:

Multiquote:• Air traffic controllers affecting airports and flights: Waiting for announcement. *Note that air traffic controllers did NOT participate in the last general strike out of respect for tourism and travelers.

Hou de genoemde sites gewoon goed in de gaten, vroeg of (meestal) laat vindt je daar de laatste info alhoewel die ook weer kan veranderen, dat weet je met die Griekse stakingen maar nooit.......

En mocht je al geboekt hebben is je touroperator / luchtvaartmaatschappij nautuurlijk het belangrijkste aanspreekpunt.

Ger


Quote
#4
Ik zie en hoor zojuist op ANT-1 dat de verkeersleiders slechts enkele uren meestaken op beide dagen; van 08:00-12:00 en 's-avonds na zessen tot rond 22:00 uur.
Inmiddels staat dit ook vermeld op de eerder genoemde site:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





waaruit blijkt dat deze site erg actueel en betrouwbaar is.
Quote
#5
Kan zijn dat ik het verkeerd lees maar volgens mij staat er 08:00-10.00 uur.
Quote
#6
Ik zou gewoon in de dag van de staking zelf afwachten.(Luister naar(Griekse radio en tv)Vaak genoeg maken we hier mee dat een staking overgaat in werkonderbrekingen (Openbaar vervoer) of dat er in het geval van de luchtvaartverkeersleiders de staking wordt afgeblazen.

Ook voor hen die een ferry naar de eilanden hebben op die dagen is het afwachten of er ferries uitvaren.
Ferrytickets kunnen kosteloos worden omgezet naar een andere dag.

Toeristen die in het bezit zijn van een reisverzekering kunnen in dit soort situaties een beroep doen op hun reisverzekering voor extra reis- en verblijfkosten. Hiervoor wordt doorgaans wel een maximum bedrag per persoon per dag gehanteerd. Het is verstandig kontakt op te nemen met de alarmcentrale van je reisverzekeraar, zij kunnen je meer info verstrekken mocht je de 'dupe' worden van de stakingen in Griekenland.

Quote
#7
Hallo,
Lees ik hier nou goed dat de bussen de gehele twee dagen niet rijden?
Quote
#8
Dat heb je inderdaad goed gelezen Linda. Ik heb begrepen dat er alleen een uitzondering wordt gemaakt voor het vervoeren van de sporters van de "2011 Special Olympics World summer games".
Hou de site en de locale radio en TV goed in de gaten want het zou zomaar kunnen zijn dat de planning op het laatste moment verandert.....

Ger
Quote
#9
Inmiddels is bekend dat de metro gewoon rijdt. Zoals ik al eerder aangaf voor het laatste stakingsnieuws:Griekse radio en tv en je blijft op de hoogte van het laatste ontwikkelingen op stakingsgebied!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  48-uursstaking GR-ferries op 10 en 11 april Ger 16 9.580 06 April 2012, 15:20
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)