Island hoppen Cycladen, onbekende eilanden
#1
Dit jaar gaan we vanuit Rafina met de ferry naar een aantal kleinere eilanden van de Cycladen. We willen in ieder geval Andros, Tinos, Syros, Serifos en Sifnos bezoeken.

Op het internet kan ik heel veel informatie vinden over hotels, appartementen en de veerboten. Ik ben heel benieuwd of die informatie klopt. En of er nog meer veerboten zijn, die niet op het internet hun gegevens publiceren.
Kun je bijvoorbeeld rechtstreeks van Andros naar Syros? Ik vind maar een boot per week.

En zijn er nog valkuilen, waar je niet in moet trappen tijdens zo'n reis?

Ik ben benieuw naar jullie ervaringen.

Betty
Quote
#2
Kijk hier maar even.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Hi Betty,

Gespreid over de laatste 2 jaren hebben we de eilanden die je nu gaat doen ook gedaan. 2 jaar terug Andros, Tinos en Syros, vorig jaar Serifos en Sifnos (samen met Milos en Kythnos).

Het is inderdaad zo dat er heel weinig rechtstreekse verbindingen zijn van Andros naar Syros.
Zowat alle rederijen die op deze routes varen hebben hun eigen internetsite.
Valkuilen zie ik op die eilanden niet echt liggen, het zijn ook niet de meest toeristische en dat scheelt een pak.
De enige valkuil die ik me op het ogenblik kan herinneren was in Serifos waar in een taverne enkel de prijs van de wijn vermeld stond en niet de inhoud. met andere woorden voor de prijs die ons heel redelijk leek kregen een klein flesje (33 cl) ipv een normale fles. Zeker aan de haven in Livadi, Serifos leken de prijzen ons iets meer dan op de andere eilanden.
Als je nog specifieke vragen zou hebben, vuur maar los.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Hallo,
misschien moet je van Lavrio vertrekken. Op mijn site onder Travel info - ferries staat Danae lines. Als ik Rafina opgaf vond hij lavrio. Overigens ook meer ferry lines op de site. Wellicht vind je daar wat.
Succes,
Yiannakis
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eiland hoppen Athene-Santorini-Naxos-Mykonos-Athene Nikos1 25 17.593 01 February 2016, 14:27
Laatste bericht: Tukkeroscar

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)