Dag van de waarheid
#81
Primair wil ik benadrukken heel blij te zijn met het bestaan van dit forum en hecht dan ook aan het voortbestaan ervan. De diversiteit aan onderwerpen en de ordening daarvan in topics is een uitkomst.
Ik signaleerde slechts, en jij met mij Ger, dat sommige standpunten als de heersende opvatting dienen te worden aangemerkt. Daardoor lijkt en leek zo nu en dan een verharding te onstaan tussen forumleden. Het hoeft geen betoog dat in die situatie de angst reeël is dat de kwaliteit en de zin van het forum daaronder zouden leiden en een negatieve uitwerking zouden hebben. Bovendien zou het anderen er van kunnnen weerhouden een informatieve en zinvolle bijdrage te leveren aan het forum. Vanuit die bezorgdheid en om te voorkomen dat die spiraal zich neerwaarts zou bewegen, heb ik een ander verwoord.
Quote
#82
Als we nu uitgaan van de grondgedachte dat niemand maar dan ook niemand de ander wil beschadigen dan heb je al 90% gewonnen. Dat de mening van de ander soms hard kan zijn is denk ik beter als met de wolven mee huilen. Een belangrijke regel is, althans voor mij, laat de ander in zijn waarde.

Kali Mera,

Dick
Quote
#83
er zijn discussies en ik zie helemaal geen verharding ,juist vind ik het best flexibel. polemiek?? zie ik niet en als dat zou zijn ,volgens Heraclitus is best wel af en toe nodig.Heraclitus:«πόλεμος πάντων μεν πατήρ έστι, πάντων δε βασιλεύς».
Quote
#84
Als je(wie dan ook) de loop van dit topic even nakijkt, zul je zien dat, althans, ik me voornamelijk beperk tot het doorgeven van informatie - in de vorm van links - uit onverdachte en gezaghebbende bron.Een mening geef ik bijna altijd vergezeld van een bronverwijzing of één of meerdere links.Slechts een enkele keer geef ik een harde persoonlijke mening.Vaak word ik dan straal genegeerd; daar heb ik geen enkele moeite mee.Wat echt opvalt is dat als daar dan wél commentaar op komt, dat die nooit op de inhoud zélf in gaat, maar bijna altijd over de vorm en de toonhoogte van mijn inbreng.Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt, maar zal - daartoe gemaand - de lieve vrede bewaren.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vandaag draag ik een link bij naar de New York Review of Books.Dat is daarom voor dit forum van belang omdat het vanuit een "Amerikaanse" visie, licht doet schijnen over een voor Griekenland en Europa cruciaal onderwerp:Wat moet er naar de toekomst toe gebeuren om uit de huidige, alles verlammende crisis te komen?: Steeds verder bezuinigen en de gewone mensen nog meer uitpersen, óf juist ruimte geven en vanuit de overheid stimulansen geven aan de economie zodat die weer kan expanderen en daarmee de burgers weer ademruimte geven en hoop op een betere toekomst voor zich en hun kinderen .
Toch een onderwerp dat iedereen in Griekenland en velen in Europa bezighoudt en geen betweterige of sectarische privé-visie.Lees maar!

Quote
#85
Beste vrienden van dit forum,na alles gelezen te hebben op dit forum,zowel in de kranten,maar ook de tv,wil ik even kwijt na al die verhalen(die best wel interessant zijn),wil ik jullie even laten weten dat wij deze keer heerlijk gaan genieten met onze Griekse vrienden in Kreta voor vier weken,wil hier alleen maar aangeven dat het leven gewoon zijn gang blijft gaan in het heerlijke Griekenland.
Met de lieve groeten van Sonja en Leo.sirtaki
Quote
#86
Dat is weer eens positief nieuws, geniet alvast van de voorpret en fijne tijd op dit fijne eiland (heel ver van Athene)!!!
Groetjes uit nu nog grijs, stormachtig, nat (met hagelstenen) en koud Kreta, maar voordat we het weten is de ozn weer terug ...
Quote
#87
@Leo & Sonja.Zoals mij aangeraden is laat ik jullie kijk op de situatie in Griekenland volledig onaangetast, het recht op zo een mening is door mij onomstreden, ik laat jullie volledig in je waarde, ik laat iedere denkbare beschadiging na.

Maar ik mag jullie misschien, ook met eerste hand kennis van zaken, de zekerheid geven dat "het leven gewoon zijn gang blijft gaan in het heerlijke Griekenland", slechts voor een kleine toplaag van minder dan 5% van de Griekse bevolking een realiteit is.

Overigens een welgemeende prettige vakantie, mooi weer en lekker eten toegewenst.
Quote
#88
Bedankt Barbaraki.Cool
Groetjes van Leo en mijn lieve Sonnie die het de grieken altijd naar hun zin maken.
Hallo Aleko,ik waardeer jou opvattingen op dit forum echt wel,wij weten dat er een andere kant is,wij leven er diep in ons hart ook in mee,ik wilde alleen maar even de druk weg halen met al die berichten die ons steeds pijn doen.
Groetjes van Leo en Sonja.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rick Nieman: de waarheid over Griekenland rhodosliefhebber 6 4.047 30 November 2012, 18:35
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)